Permalänk

Hjälp mig att bygga en stationär PC!

Jag hade tänkt skaffa mig en ny dator, men har insett att jag kan i princip ingenting om hårdvara.

Budget: 8500 kr +- 500

Det jag hade tänkt använda den till är väl mest spelande.
Minst 300 GB hårddisk.

Behöver inte skärm eller mus, tangentbord skulle dock vara bra.

Kanske kommer på nåt fler krav senare, men troligen inte.

Bomba mig med tips!

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

ska det vara en speldator?

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Re: Hjälp mig att bygga en stationär PC!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PigPillow
Det jag hade tänkt använda den till är väl mest spelande.

Svar ja, några tips?

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem
Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Just ja, kom på det. Skulle va praktiskt med nåt man kan ha CD/DVD-skivor i, alltså att spela upp i. Eller nåt liknande. Helst DVD-brännare.

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

bra att du såg det...glömer alltid bort den hårdvaran!
DVD-brännare:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319777

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

är det stabila delar som man kan klocka?

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Medlem

jag e ingen som klockar, men det jag vet är att både grafikkortet och prollen är ganska klockvänliga.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk

Minnena är iaf inte det... köp twin mos PC5300 lr nåt bättre.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=376542&...
Detta ska vara klockvänligt. Bra minnen också. Om du vill ha billigare skulle jag ta ett par http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322830 istället men då blir datorn mindre klockvänlig.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Men då kan han inte använda mobot som är i listan jag gjorde...
Då får han typ betala 200kr till och ta ett http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322929
Men det är det ju klart värt...(med bättre minnen alltså, mobot kanske är lite klockvänligare också och är ju dessutom gjort för C2D(det tidigare jag nämnde är anpassat).)

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk

Såg inte det

Permalänk

Hehe, ok, vet inte om jag lär klocka så överdrivet mkt. Men jag antar att dom är billigare om dom går sämre att klocka?

En till fråga, vad är det som skiljer ett bra chassi från ett dåligt, förutom designen?

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk

Kvalite, matrial, ljuddämpning, antal 3,5"/5,25" platser, fläktar

Visa signatur
Permalänk

Ok, så vad skulle du rekommendera för billigt chassi som funkar till dyZe:s shoppinglista? (Med utbytt till det billigare minnet )

Och vad är mer värt, dubbla minnen eller ett fetare grafikkort?
Såg att det skiljde från dyZe:s och bambi87:s lista.

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

vad är det som gör en produkt klockvänlig? jag kan lite om grunderna men jag har oxo en kompis som e grymme på det.

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk

Kom på en till grej, finns det mer man kan dra ner på om man inte bryr sig om klockning? Jag menar, allt som drar ner pris är ju bra
Eller om det kostar lika mkt, men är bättre.

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses