Permalänk
Medlem

HP Pavilion dv9005, Nått att ha ?

kollat lite på denna burk, är det någon som har några efarenheter av denna ?
Hur är skärmen, värme, spelprestanda osv....

Specsen verkar ju lovande iaf.

[edit]http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323964
glömde länk, förlåt [/edit]

Visa signatur

bläe

Permalänk
Avstängd

mycket bra för det priset, du kan lätt & SÄKERT klocka upp go7600-kortet till GTX med rätt forceware [drivrutin till go7600], forcewaren hittar du här (gjord av Nvidia);
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=9175
sen är det bara höja upplösningen på spelet och lira på.(har själv klockat mitt go-kort med grym förbättring och bra temp.)
Ps. vet ej hur processorn är, aldrig provat en AMD Turion 64 X2. men den är säkert bra, dock inte lika bra som centrinon. (AMD`n blir varmare, drar mer ström & och är söligare)

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Medlem

Hur tycker ni att Go7600 funkar att lra de nyare tyngre spelen med? Jag har inte testat någon ny dator så jag behöver verkligen råd...

Visa signatur

///Prahna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putkinen
mycket bra för det priset, du kan lätt & SÄKERT klocka upp go7600-kortet till GTX med rätt forceware [drivrutin till go7600], forcewaren hittar du här (gjord av Nvidia);
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=9175
sen är det bara höja upplösningen på spelet och lira på.(har själv klockat mitt go-kort med grym förbättring och bra temp.)
Ps. vet ej hur processorn är, aldrig provat en AMD Turion 64 X2. men den är säkert bra, dock inte lika bra som centrinon. (AMD`n blir varmare, drar mer ström & och är söligare)

Det är väl mest graffet som är intressant för mig, men eftersom det enda spelet jag spelar regelbundet är WoW så torde detta kort räcka.
Och om det är så lätt att klocka det som du säger så tror jag slår till på en sån dator..

En minirec kommer när jag fått burken.

Mvh Mattias

Visa signatur

bläe

Permalänk
Medlem

Det räcker nog och blir över till WoW. Fin dator, men den är ju så fruktansvärt stor. Du planerar inte kånka med den överallt hoppas jag

Permalänk
Avstängd

17" Rules !

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putkinen
17" Rules !

13.3" rules

Permalänk
Medlem

beror lite på hur du menar konka
jag jobbar atm som snickare i norge, så de blir väl det enda jag kommer flytta den typ. men då är det ju bilen som konkar

ne men ja va lite i valet och kvalet pga storleken och vikten, men ja kom fram till att de får gå

Visa signatur

bläe

Permalänk

amd's turion 64x2 är faktiskt inte alls långt efter intel,, varken prestandamässigt eller sett hur mycket ström de drar.

Core 2 Duo har ett TDP värde på 34W medan
Turion 64x2 har ett TDP värde på 31W ..

men dessa siffror är maxförbrukning för respektive processor. jag tror ändå att Core 2 Duon kan gå ner i sparläge på ett bättre sätt så att den ändå drar lite mindre ström ..

Permalänk

Ska också köpa en bärbar, den modellen har samma grafikkort fast AMD Turion 64 X2 TL-56 och 2gb ram.

Kommer man kunna lira HL2 på högsta grafik ?
Har inte hittat några benchmarks på grafikkortet, har dom inte släppts ännu ?

Permalänk
Medlem

Fabriksgarantin bara 12 månader?!

Jag är inte lur på att köpa den åxå (HP pavilion dv9005) men tvekar lite på grund av fabriksgarantin som bara är på 12 månader, jämfört med de flesta andra där man får 24 månader.

Vad säger ni om det? Är inte det viktigt?!

Visa signatur

Figge ala baba

Permalänk
Medlem

någon som har sett någon recension av hp dv 9000 serien eller hört vad den har för batteritid?