Problem med geforce 7600GS

Permalänk
Medlem

Problem med geforce 7600GS

Hej

Jag har precis köpt en ny dator, men mitt grafikkort(geforce 7600GS)krånglar.
Så fort jag öppnar ett spel så börjar det flimra och ha sig. Men i windows funkar det som det ska. Jag har nya drivrutier osv.

Någon som vet vad problemet kan vara?

Om det kan vara till någon hjälp så är det den här datorn;
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=316102

/bustz0rz

Permalänk
Medlem

Kollat temperaturen?

Permalänk
Medlem

Entrecote - Den ligger på 53-54 grader. Det är väl inte överdrivet varmt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bustz0rz
Entrecote - Den ligger på 53-54 grader. Det är väl inte överdrivet varmt?

Det är ungefär vad det ska ligga i load, kör 3dmark05 och kör det 30 min och kolla då. Annars får du nog göra en RMA.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Yes, ska kolla. Vad är den RMA förresten?

Permalänk
Medlem

RMA är att du skickar tillbaka kortet (eller en sak du köpt) tillbaka till butiken för att få den utbytt mot en likadan/lika bra som kjostar lika mycket.

Return(ed) Material Authorization.

Permalänk
Medlem

apamedvapen: Okey!

Permalänk
Medlem

jag har samma problem, och såhär blir det för mig när jag spelar quake4.

http://www.resp3ct.se/skit/bugg.JPG

någon som vet vad problemet är?

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så att du har för svagt nätagg... En kompis till mig hade exakt samma problem och det visade sig vara att han hade för svagt nätaggregat

Visa signatur

AMD 64 3200+ @ 2300 MHz - ABIT ATX ULI-M1689 - 1024 mb 400 MHz -9600 PRO 128 MB

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en "standarddator" som komplett satt ihop och testkört så kontakta dom först innan du gör nåt som bryter garantin.

Permalänk
Medlem

Borde väl inte va nätagget, 7600GS är extremt ström snålt. Ett 6600GT drar mer ström

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Borde väl inte va nätagget, 7600GS är extremt ström snålt. Ett 6600GT drar mer ström

Sant, det gkortet är ett av de som tar minst kraft av alla gkort och nätagget är bra.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

hm testa en annan uppdatering av drivrutiner? kan vara bugg. testa en äldre eller liknande. Kan vara enkla fel

Permalänk
Medlem

Ska testa med en gammal drivrutin och se fall det funkar bättre då.

Permalänk
Medlem

Pröva det här knepet då,

Öppna chassit och ställ en bordsfläkt mot grafikkortet. Eftersom det är passivt kylt kan det vara problem med värme någonstans, inte nödvändigtvis GPUn, kanske något annat?

Sannolikheten finns att du borde skicka tillbaka kortet till komplett. Tänk på problemen folk har med 7900GT (se klistrad tråd).