Permalänk

Mycket bra cpu-kylare till 939?

Jag tänkte först beställa Scythe Ninja Plus men den verkar vara slut i lager hos Webhallen. Någon som har tips på något bättre eller lika bra?

Hur är Noctua NH-U12?
Zalman CNPS9500 Ultra Quiet?

Enda jag egentligen bryr mig om är att den ska vara väldigt tyst.

Edit: Thermalright XP-120? Den fanns i lager också.

Frågan är väll ifall någon av dom här får plats i mitt chassi. Har ett Asus vintage AH-1

http://se.asus.com/products4.aspx?l1=1&l2=1&l3=0&model=570&mo...

Edit 2: Eller något lite billigare som Scythe Katana?

Permalänk

Noctua med en tyst 120mm fläkt (Nexus) är ett mkt bra val. Om det passar kan du väl mäta själv i din låda. storleken på kylaren hittar du väl på internet.

Permalänk
Medlem

XP-120 är skit håll dig borta från den, sänkte min temp med cirka 7 grader med att gå från XP-120 till TT BT. Blev tystare dessutom.

Permalänk

Hehe har mätt lite nu. Kommer aldrig i livet få dit en Noctua NH-U12. Har räknat ut att jag precis får dit en Noctua NH-U9. Är den något att ha?

Annars ge tips på lite mindre cpu-kylning.

Permalänk
Medlem

Skulle nog vänta på en Ninja istället. Den är väldigt bra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Men är inte den ännu större än Noctua NH-U12? I den här recensionen så skriver dom om att den inte ens gick att få in i ett chassi som tog in U12an.

http://www.techsweden.org/index.asp?mod=recensioner&id=41

Permalänk
Medlem

CNPS9500 är kanske inte den absolut effektivaste av de du nämner, men med fläkten på 1500 Rpm (lägsta inställning på Fan Mate-kontrollern) så är den knäpptyst, utan att grejerna blir för varma (har en surf-temp på max 35 C med alla chassifläktar på 5 V dessutom).

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G