Microsoft offentliggör Zune

Permalänk
Medlem

mmmm... Bajsbrun

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Jag vet inte varför men jag fick känslan av flopp rätt omgående. Bara en vibb helt enkelt. Tror apple inte har något att oroa sig över.

För min del gör saknaden av ogg att jag inte kommer ha den ens i åtanke när jag köper spelare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
"Den kommer i tre färger, svart, brun och vit och kommer att säljas med musik från utvalda skivbolag redan inlagda på hårddisken.

Den inbyggda trådlösa anslutningen tillåter Zune-användare att på ett begränsat sätt dela musik med varandra. En användare kan exempelvis lyssna på en delad musikfil maximalt tre gånger under en tredagarsperiod. "

Jippie... en ypperlig funktion som givetvis när m$ sitter vid spakarna blit totalt bortkastad och meningslös...underbart jobb där. Och vad i kattens heta gröt betyder "utvalda skivbolag"... nej tack du, köper jag en mp3 så vill jag inte betala för att redan från start ha den förnedrad med brintey spears och andra fjantar som mer än något behöver stå till svars för sina brott mot männskilgheten...

MS hade en underbar chans här,och verkar ha blåst den totalt... Kan bara applådera och beundra detta, för den här nivån av korkad kan inte vara lätt att uppnå... undrar om de tagit lektioner eller om det är ett anställningskrav...

den enda sak de verkar ha lyckats med ordentligt skulle väl i så fall vara batteritiden, och kanske radion... Men tänk hur mycket längre den skulle vart om man inte tvunget skulle ha den där skärmen med...

och nu när det var sagt:
Det här kommer bli dunder-succé, utan tvivel.

För det första tvivlar jag på att priset sänks om det är utan musik, det är nog mest en promogrej. Och om vi nu ska gissa oss till att det blir äcklig mainstreammusik, so what? Det heter ju mainstream av en anledning.
Tycker WLAN är grymt bra initiativ, sen att det ska användas för att dela filer är ju lite lagom onödigt, men Zune 2 kanske har en rss-läsare, och då slipper vi fler buggar i den om dom har lärt sig lite mer av den här. Vilket är positivt.

Förstår inte riktigt hur du kan veta att Microsoft har "blåst den underbara chansen", spelaren har inte släppts än.
Frågan är när alla linux-fanboys ska inse att Microsoft är jävligt bra på det dom gör, och att dom är så stora så dom kan ändå köpa sig till att den här blir bra.

Personligen hoppas jag på att den här spelaren blir riktigt bra, så att den kan stå som ett direkt hot mot Apples iPod. Den här iPod-flugan börjar bli lite tråkig, och det behövs en aktör till på mp3-spelarmarknaden som redan från början har stora resurser.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
För det första tvivlar jag på att priset sänks om det är utan musik, det är nog mest en promogrej. Och om vi nu ska gissa oss till att det blir äcklig mainstreammusik, so what? Det heter ju mainstream av en anledning.
Tycker WLAN är grymt bra initiativ, sen att det ska användas för att dela filer är ju lite lagom onödigt, men Zune 2 kanske har en rss-läsare, och då slipper vi fler buggar i den om dom har lärt sig lite mer av den här. Vilket är positivt.

Förstår inte riktigt hur du kan veta att Microsoft har "blåst den underbara chansen", spelaren har inte släppts än.
Frågan är när alla linux-fanboys ska inse att Microsoft är jävligt bra på det dom gör, och att dom är så stora så dom kan ändå köpa sig till att den här blir bra.

Personligen hoppas jag på att den här spelaren blir riktigt bra, så att den kan stå som ett direkt hot mot Apples iPod. Den här iPod-flugan börjar bli lite tråkig, och det behövs en aktör till på mp3-spelarmarknaden som redan från början har stora resurser.

Hah, Microsoft är tråkiga. Många har tröttnat på deras förbannade jävla skit grejer som dom spottar ut. Visst dom har resurserna osv, men jag tycker att t. ex Apple lyckas fan så mkt bättre med olika lösningar och produkter än vad MS gör. MS har världen i ett stadigt grepp, och då behöver vi fan inte några jävla skitprodukter från dom.
Varför ska det finnas ett hot mot iPoden? Vad är felet med den? Det är den som har mer eller mindre förändrat Mp3 spelarnas framtid.
Fan, jävla Microsoft stödjare. Skit på er o hitta bättre lösningar från andra företag.

Esch!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Avstängd

skitbra, hoppas den pressar priserna på Ipod som idag tar överpris..
Sedan så är det la inget fel på den här mp3spelaren, kanske tråkig design, men ja tror på den..

Permalänk

Fyfan... Som vanligt när det gäller MS så har den inga som helst stöd för fria format såsom OGG Vorbis... Varför detta hat mot fria mjukvaror? En mp3spelare i mina ögon ska vara: Stöd för: Ogg, mp3, wma (DRM), aac, atrac3, den ska väen vara snygg (SOm iPod?) ha en grymt bra batteri tid. Ska ha en spelare (Mjukvara till datorn.) som funkar under Linux, BSD, Mac OS, Windows och alla ska dom vara lika uppdaterade. Det är ungefär vad jag vill ha av en mp3 spelare... utöver bra ljud d förstås... och ett bra pris...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Fyfan... Som vanligt när det gäller MS så har den inga som helst stöd för fria format såsom OGG Vorbis... Varför detta hat mot fria mjukvaror? En mp3spelare i mina ögon ska vara: Stöd för: Ogg, mp3, wma (DRM), aac, atrac3, den ska väen vara snygg (SOm iPod?) ha en grymt bra batteri tid. Ska ha en spelare (Mjukvara till datorn.) som funkar under Linux, BSD, Mac OS, Windows och alla ska dom vara lika uppdaterade. Det är ungefär vad jag vill ha av en mp3 spelare... utöver bra ljud d förstås... och ett bra pris...

Word man.

Men det här me "Varför detta hat mot fria mjukvaror?"... Ja det ska du nog kunna gissa själv... Tänk anti-kreativitet, anti-frihet, anti-allt; tänk Microsoft!

Dom hatar allt o alla som inte har med dom o göra.

Hoppas alla de anställdas husdjur blir överkörda!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
"spela upp videor i wmv, mpeg4 eller h264."
Är inte h264 mpeg-4 ?

Normalt menar man mpeg4-2 när man säger mpeg4 och mpeg4-10 när man säger H264.
Det är en stor skillnad på mpeg4-2 och mpeg4-10, milt talat.

En retorisk fråga:
Dom där Toshibaspelarna har ju funnits ett bra tag nu.
Varför har dom inte sålt så bra? och varför skulle de plötsligt det nu?
(Hint: Spelaren kan vara hur mycket skitspelare det vill - med MS bakom köper folk den ändå)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Löser de integrationen med iTunes så kanske jag skulle fundera på det, men än så länge ångrar jag inte beställningen på den nya generationens iPod.

Spelaren är tämligen ointressant, det är hur bra det fungerar med min dator som är grejen. Nu kommer nog antagligen Microsoft inkludera en musikspelare med Vista som bara fungerar med deras spelare och är integrerad med systemresurser så att den inte går att avinstallera .

Visa signatur

n00b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Frågan är när alla linux-fanboys ska inse att Microsoft är jävligt bra på det dom gör, och att dom är så stora så dom kan ändå köpa sig till att den här blir bra.

Frågan är när alla Microsoft-fanboys ska inse att Microsoft kväver en jäkla massa idéer som annars hade kunnat komma världen till gagn.

Med detta vill jag på intet sätt säga att Microsoft inte gör mycket bra saker också, men det är verkligen beklagligt (för kunderna förstås, inte för MS) att de har en sådan makt över sin marknad.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Frågan är när alla Microsoft-fanboys ska inse att Microsoft kväver en jäkla massa idéer som annars hade kunnat komma världen till gagn.

Med detta vill jag på intet sätt säga att Microsoft inte gör mycket bra saker också, men det är verkligen beklagligt (för kunderna förstås, inte för MS) att de har en sådan makt över sin marknad.

Dina åsikter kan jag hålla med om men de som säger att Ms folk borde få sina husdjur överkörda har faktiskt gått över gränsen.

Ms är som vilket företag som helst som har en marknadsledande position, de vill bestämma allt själva och kan till viss grad det också.
Om ni tror att Apple eller något annat företag som skulle vara i Ms position skulle göra annorlunda är att lura er själva.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Dina åsikter kan jag hålla med om men de som säger att Ms folk borde få sina husdjur överkörda har faktiskt gått över gränsen.

Ms är som vilket företag som helst som har en marknadsledande position, de vill bestämma allt själva och kan till viss grad det också.
Om ni tror att Apple eller något annat företag som skulle vara i Ms position skulle göra annorlunda är att lura er själva.

Du har absolut rätt. Men jag ogillar MS och gillar Apple. Så det spelar inte så stor roll vad du/ni säger.

Men jag kommer att prova spelaren och kolla vad jag tycker.

Det är det att jag hittills spenderat många många tiotals tusen kronor på datorer som mer direkt eller indirekt, har förstörts genom MS.
MS är giriga. Dom bryr sig knappt om sina produkter. Jag menar hur fan kan man tycka om Windows så som det är nu? Jag håller med, alla spel finns till det och... ehmm... vad mer!?
Vi människor är för rädda för förändring. Ingenting kommer att någonsin hända om mentaliten hos oss kommer att förbli som den är nu. Vi kommer att gå under, och förhoppningsvis kommer MS att följa med.

Apocalypse for the masses.

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
Det är det att jag hittills spenderat många många tiotals tusen kronor på datorer som mer direkt eller indirekt, har förstörts genom MS.

?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
?

Alla x86 datorer som man har haft, har på ett eller annat sätt slutat med haveri när man har haft windows på det. slut

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
Du har absolut rätt. Men jag ogillar MS och gillar Apple. Så det spelar inte så stor roll vad du/ni säger.

Men jag kommer att prova spelaren och kolla vad jag tycker.

Det är det att jag hittills spenderat många många tiotals tusen kronor på datorer som mer direkt eller indirekt, har förstörts genom MS.
MS är giriga. Dom bryr sig knappt om sina produkter. Jag menar hur fan kan man tycka om Windows så som det är nu? Jag håller med, alla spel finns till det och... ehmm... vad mer!?
Vi människor är för rädda för förändring. Ingenting kommer att någonsin hända om mentaliten hos oss kommer att förbli som den är nu. Vi kommer att gå under, och förhoppningsvis kommer MS att följa med.

Apocalypse for the masses.

Domedagen är nära, låt Apple rädda dig från undergång

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Domedagen är nära, låt Apple rädda dig från undergång

Neee, fuck that. Apple kommer också o gå under, vettu ;P

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Jag tycker den bruna var underbart snyggful
känns väldigt 60-tal

hahaha kunde inte säga det bättre själv

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
Alla x86 datorer som man har haft, har på ett eller annat sätt slutat med haveri när man har haft windows på det. slut

Det har väl lite med kunskap att göra också?
Att du sitter och surfar porr med alla brandväggar och andra skydd avaktiverade och säga att windows suger är ju som att spotta i motvind.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Om den här knäcks som Xboxen och får ny firmware med webb och fri delning så kan den ju slå igenom kanske, som någon skrev ovan. Om den nu har bra batteritid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Det har väl lite med kunskap att göra också?
Att du sitter och surfar porr med alla brandväggar och andra skydd avaktiverade och säga att windows suger är ju som att spotta i motvind.

Ne, icke sa nicke. Surfar ej porr, använder ej brandväggar och inga andra skydd (som jag vet om iaf). Men om man inte sitter skyddad som en jävla fånge i Alcatraz så går det ju inte så bra, Win+Internet= Bajs. Win=Bajs.

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
Fan, jävla Microsoft stödjare. Skit på er o hitta bättre lösningar från andra företag.

För det första så tycker jag att du kan börja vårda ditt språk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
Du har absolut rätt. Men jag ogillar MS och gillar Apple. Så det spelar inte så stor roll vad du/ni säger.

Men jag kommer att prova spelaren och kolla vad jag tycker.

Apocalypse for the masses.

... och för det andra så undrar jag varför du ska pröva pordukten över huvudtaget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
/.../och då behöver vi fan inte några jävla skitprodukter från dom.

... när du indirekt redan har deklarerat att det bara är en skitprodukt innan den har släppts på marknaden.

Sen så tycker jag att det är klart att Apple kan förbättra sin iPod, den är inte en fullkomlig spelare redan nu som du verkar tycka utifrån din inkägg i den här tråden. Att Apple får en "konkurrent" på marknaden med stora resurser betyder att de måste anstränga sig för att behålla sina marknadandelar, vilket leder till att vi i slutändan få bättre produkter till ett lägre pris. Okej?

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
Ne, icke sa nicke. Surfar ej porr, använder ej brandväggar och inga andra skydd (som jag vet om iaf). Men om man inte sitter skyddad som en jävla fånge i Alcatraz så går det ju inte så bra, Win+Internet= Bajs. Win=Bajs.

Hmm, jag har kört med Windows till internet sen det började bli stort( kanske 15 år sen?) och jag har ALLDRIG haft något större problem med virus.
Jag skulle vilja säga att mycket av varför folk blir drabbade av virus är för att de klickar på allting utan att tänka och går in på alla möjliga konstiga sidor.

Har man ett bra antivirus och brandvägg är man varken inburad som en fånge eller speciellt osäker.

Dessutom ska man ha brandvägg i andra os också för att säga annat är att lura sig själv även om bla. Linux är mycket säkrare.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keishi
För det första så tycker jag att du kan börja vårda ditt språk

... och för det andra så undrar jag varför du ska pröva pordukten över huvudtaget

... när du indirekt redan har deklarerat att det bara är en skitprodukt innan den har släppts på marknaden.

Sen så tycker jag att det är klart att Apple kan förbättra sin iPod, den är inte en fullkomlig spelare redan nu som du verkar tycka utifrån din inkägg i den här tråden. Att Apple får en "konkurrent" på marknaden med stora resurser betyder att de måste anstränga sig för att behålla sina marknadandelar, vilket leder till att vi i slutändan få bättre produkter till ett lägre pris. Okej?

Esch, my man. Detta kommer inte leda någonstans. Jag pallar inte o skriva längre. Ni har rätt allihopa... Weeey go MS.

Peace Out folks!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Om den här knäcks som Xboxen och får ny firmware med webb och fri delning så kan den ju slå igenom kanske, som någon skrev ovan. Om den nu har bra batteritid.

Frågan är vad man betalar för? Lite löjligt är det ju att för att få ut 100% av en produkt måste du själv omprogrammera den. Håller ni inte med? Men som det redan sagts tidigare som säkert de flesta kan hålla med om. Det står MS på den = succe säkerligen.
Frågan man ska ställa sig är väll.
Kommer den kunna synka sig bra med alla olika mjukvaroplattformar?
Om den inte gör det kommer alla utom PC användarna bespotta den. Är det konstigt? Mångfald = succe. Synd att många företag som MS (men också Apple) inte inser det. Folket vill ha frihet försök inte stänga in oss!

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk
Hedersmedlem

MarMan Hollow jag skulle bli jätteglad om du håller en högre nivå på dina inlägg. För att om du fortsätter skriva som du gör nu så blir folk bara irriterade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
MarMan Hollow jag skulle bli jätteglad om du håller en högre nivå på dina inlägg. För att om du fortsätter skriva som du gör nu så blir folk bara irriterade.

Jepp, var inne i en morgon-fan-ta-allt period.

Sorry ya'll.

Ciao

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Inte va den snygg allt?

Det första som slog mig när jag såg bilderna

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en ny spelare som klarar FLAC :/
iAudio finns ju men den känns lite gammal för att köpa nu

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keishi
[BSen så tycker jag att det är klart att Apple kan förbättra sin iPod, den är inte en fullkomlig spelare redan nu som du verkar tycka utifrån din inkägg i den här tråden. Att Apple får en "konkurrent" på marknaden med stora resurser betyder att de måste anstränga sig för att behålla sina marknadandelar, vilket leder till att vi i slutändan få bättre produkter till ett lägre pris. Okej? [/B]

Konkurens förutsätter lika villkor. Jag vet inte om jag tycker att det är lika villkor att samma företag som har 89% av operativsystemsmarknaden gör en produkt som ska syncas med just en dator.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.