Permalänk

Dator =< 10k

Hej! Jag har tänkt köpa mig en ny dator nu och har lite frågor.
Jag har tänkt beställa den från komplett.

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=377453&...

+ 320Gb Samsung spinpoint (försvann från listan på nåt sätt).

Frågorna:

1. Tycker ni att jag bör byta ut något? Jag bryr mig inte så mkt om överklockning, så så länge allt är lika mkt (2Gb ram = 2Gb ram) så bryr jag mig inte om dom går att klocka bättre, så länge dom inte fungerar sämre (hmm, vart skumt det där.).

2. Kan man beställa så att dom bygger ihop delarna åt en, och isåfall, vart hittar jag det?

3. Är det värt att bygga den själv istället (om det går att dom gör det)? Kan i princip NADA om hur man bygger. Har dock hittat en guide på Datorbyggarskolan.

4. Har ni nåt övrigt roligt att skriva?

___________________________________________________________

Just ja, glömde säga att den mest kommer att användas till spelande.

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

På komplett.se så kan dom bygga ihop datorn, gå till "PC & Servrar" och till sationära datorer. Där finns det färdiga paket som man kan köpa som dom är eller ändra på något, så bygger dom ihop det så som du vill ha det. "Själv tycker jag mer om "PC-Byggaren" på komplett.se

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Men där kan man ju inte välja dom delar jag hade tänkt ha :(. Nåt förslag på grejer som finns där som är likvärdiga?

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk

shg.biz

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube