Permalänk
Medlem

Presskonferensen i London har börjat, och om ni vill kan den följas här.
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=67637

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neroe
Presskonferensen i London har börjat, och om ni vill kan den följas här.
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=67637

Jaa

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte får upp nått på live feed kanalen

Visa signatur

Mvh Picke
Ses på slagfältet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av picke79
Är det bara jag som inte får upp nått på live feed kanalen

den är seg som attan.. bara att försöka tills det funkar

Permalänk

Funkar fint för mej ialf.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

249 euro... med andra of 2500 sek.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

8:e december, kul att man fick veta när den kommer iaf.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Hade varit riktigt jobbigt att vänta till mars som ryktades om på IGN. 3 veckor efter Nordamerika är ändå för länge, om man nu inte räknar i Sony-tid dvs.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

hoppas webhallen lägger upp wii som man kan förbeställa!

Permalänk
Medlem

Har ett par polare som även är intreserad av Wii, man kanske skulle gå ihop ett gäng och beställa ett par från USA i november istället.. de borde väl löna sig endel? eller blir de regions problem med EU spelen då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RippaN
Har ett par polare som även är intreserad av Wii, man kanske skulle gå ihop ett gäng och beställa ett par från USA i november istället.. de borde väl löna sig endel? eller blir de regions problem med EU spelen då?

Wii kommer att vara regionsfri, men speltillverkaren väljer själv om den ska vara regionslåst eller inte.

Alla Nintendos egna spel kommer att funka över alla regioner. Frågan är om alla Tredje-parts gör det.

Permalänk
Medlem

Sen lär det väl behövas ett annat nätagg för oss här i EU samt om paketet fastnar i tullen blir det ganska nära svenska priser. Bäst att kolla upp hur det blir med garanti och support också. Jag skulle inte bry mig om import, det är för omständigt och opraktiskt.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

kul att dom släpper Wii play paketet i eu också. en kontroll och mini spel för lite mer än vad bara kontrollen kostar.
http://www.nintendo.co.jp/wii/software/wii_play/index.html
verkar som om det nya duckhunt ingår. faktiskt så tror jag att detta kan bli det vanligaste köpte (efter zelda).

Permalänk
Medlem

59 euro ett spel? va..........trodde Wii skulle vara "billigare" än de andra konsollerna för att dens grafik sög ***, men tydligen int..........

/Mod Airwolf Censur

Permalänk

lycan:

Kan du inte skriva som en vanlig person? Folk kommer ta dig mer på allvar då istället för att vara något irriterande som nu.

Permalänk
Medlem

Så jag hade rätt om 600 kr / spel... hah. Medans i USA kostar de ca 360-370 kr........ Inte momsens fel här inte.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
59 euro ett spel? va..........trodde Wii skulle vara "billigare" än de andra konsollerna för att dens grafik sög kuk, men tydligen int..........

Spelen blir tyvär inte billiga för att konsolen är det. Men Nintendo själva låg ganska lågt prismässigt med spelen under N64 tiden. Billigare än dom andra som utvecklade spel till den.
Men till GC tycker jag spelpriserna legat lite för högt. Gav 649:- kr för mitt Mario Kart. Hoppas på 400-500 kr till Wii.

Lagringformatet har sällan någon stor inverkan på spelens pris...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
59 euro ett spel? va..........trodde Wii skulle vara "billigare" än de andra konsollerna för att dens grafik sög kuk, men tydligen int..........

Förhoppnignsvis är det bara AAA titlarna som kostar så mycket tex., Zelda, Metroid och Mario.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Priset på spel är bra konstigt. Dom har tjatat bra länge om hur billigt det är att utveckla till den, borde inte vi få ta del av det då? Jag hade tänkt boka en Wii, men priserna på spelen får mig verkligen att tveka.

Permalänk
Medlem

Dom sa ju "Between 49 and 59 Euros for software. 34 for 39 pounds."
49€ = 451kr
59€ = 543kr

Antagligen kommer dom flesta spel kosta runt 49€ alltså strax under 500kr. Helt okej pris även om det är lite högt, Vi får kolla och se hur det blir.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

förhoppningsvis sjunker priserna i takt med att hysterin avtar. utbud efterfrågan. kommer nog bara att köpa zelda vid lanseringen och sedan vänta på smashbros. har aldrig ägt en gamecube och eftersom gc-spelen är bakåtkompatibla kanske jag kör lite melee och andra spel som jag missat. sedan ska vi inte glömma vc. nej priset för nya spel måste ner till 400 kr nivå för att jag ska få min student budget att gå ihop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
förhoppningsvis sjunker priserna i takt med att hysterin avtar. utbud efterfrågan. kommer nog bara att köpa zelda vid lanseringen och sedan vänta på smashbros. har aldrig ägt en gamecube och eftersom gc-spelen är bakåtkompatibla kanske jag kör lite melee och andra spel som jag missat. sedan ska vi inte glömma vc. nej priset för nya spel måste ner till 400 kr nivå för att jag ska få min student budget att gå ihop.

Jag tror också att vissa affärer t.e.x elgiganten kommer sälja den för ett par hundralappar billligare om man har tur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Dom sa ju "Between 49 and 59 Euros for software. 34 for 39 pounds."
49€ = 451kr
59€ = 543kr

Antagligen kommer dom flesta spel kosta runt 49€ alltså strax under 500kr. Helt okej pris även om det är lite högt, Vi får kolla och se hur det blir.

De har som sgt va ALLDRIG avrundat på det viset. Som jag sa, flästa spel i uda t.e.x kostar 49$ (360-370 sek), i sverige brukar de hamna på 600 kr när de kostar 49$ i USA.

samma gäller euro igentligen.

Vi betlar mycket mer även mer en vad momsen är, i usa är den 8%, så igentligen kostar spelen ca 340 sek där utan moms, sen läg på sveriges 25% 419 sek, endå kostar spelen över 500 sek här.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

8e! Nästan så man ska förboka, vilka spel kommer finnas till release?

Tänkte ställa en fråga till, kommer den ha digitala ljudutgångar för 5.1 ljud?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Vi betlar mycket mer även mer en vad momsen är, i usa är den 8%, så igentligen kostar spelen ca 340 sek där utan moms,

Rätta mig om jag fel, men eftersom momsen i USA är olika i olika stater så anges alltid dollar priset utan moms.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

De betalar endå inte mer en 49$ Så företagen räknar värkligen in det i priset ja. Och det är oftast 8%.

Inget av det förklarar varför Europa alltåd får så extremt mycket dyrare spel,

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

eu-tullar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
De betalar endå inte mer en 49$ Så företagen räknar värkligen in det i priset ja. Och det är oftast 8%.

Inget av det förklarar varför Europa alltåd får så extremt mycket dyrare spel,

"Européer" betalar så mycket för att Européer kan/gör det. villighet och tillgång eller nått.

prispolitiken hade inte funkat i USA för att inkomsterna är lägre generellt, och även inom Europa finns det marknader som har helt andra priser. så att gnöla över att vi inte betalar samma priser som i Ungern vore ju helt klart mer värt än att peka på USA ständigt..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
"Européer" betalar så mycket för att Européer kan/gör det. villighet och tillgång eller nått.

prispolitiken hade inte funkat i USA för att inkomsterna är lägre generellt, och även inom Europa finns det marknader som har helt andra priser. så att gnöla över att vi inte betalar samma priser som i Ungern vore ju helt klart mer värt än att peka på USA ständigt..

Vill nog inte påstå att det är villighet eller liknande saker, har inte köpt ett spel i europa sedan väldigt lång tid tebaka, förutom till min Xbox 360.

Åt andra sidan så tjänar folk betydligt mer en oss i USA, ifall du inte kände till det min polare där borta känar ca 4000$ / månad. Min morsa t.ex. känar inte mer en 14k sek här, och sen ska du lägga på skatt på det...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.