Permalänk
Medlem

Problem med nytt system

Fick följande för ett par dagar sen:

Hiper 580w PSU
XFX geforce 7900gt
intel core 2 duo e6600
Abit AB9
Crucial DDR2 PC5300 2x 1024mb

Dessa komponenter sitter nu i ett Lian Li PC7 chassi och hårddiskarna är sedan innan 2x WD raptors på 36gb vardera. Sitter även en dvdbrännare från plextor i.
Mitt problem är att strax efter att windows har läst in filer från skivan precis i starten på installationsprogrammet får jag ett blåskärmsfel, texten "setup is starting windows" kommer upp och sen är det slut. Jag har testat med bara en disk och ett minne, testat flera windowsskivor men jag kommer inte längre...Några förslag ?

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet till att prova med en annan optiske läsare?

Jag har stött på problem med installation av OS med ena DVD-läsaren medan det gick utmäkt med en äldre cdrw-läsare.

Testa även dina minnen i memtest om du inte redan gjort det

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag har just suttit med mitt första egna bygge (abit AB9, Intel core2)
Exakt samma sak hände mig, men flera timmars sökande på nätet gav till slut resultat.
Jag hittade tipset att använda cd-skivan som medföljer moderkortet, göra en diskett. (Utility, JMicron FloppyMaker).
För att det hela skulle fungera var jag tvungen att tillfälligt installera diskettläsare i nybygget.
När sedan filkopieringen startade, tryckte jag F6, för att installera SATA/RAID-drivrutiner. Till att börja med hände inget, men en stund senare fick jag möjlighet att trycka S för att installera drivrutiner. Därefter fortsatte windowsinstallationen utan vidare komplikationer. PUST!
Trodde faktiskt på allvar att jag gjort något galet under bygget.