42tums plasma-tv till riktigt shyst pris i kungens kurva?

Permalänk

42tums plasma-tv till riktigt shyst pris i kungens kurva?

Nån som sett annonserna om 42tums plasma-tv i kungens kurva?

Är det den nya konkurrensen mellan mediamarkt och elgiganten som gör priserna låga, eller de kanske inte är låga?

Hursomhelst låg priserna på 7000 respektive 8000 spänn för två olika plasma-tv:s.. Kommer inte ihåg vilka modeller det var, men ni som såg annonsen, var det nått att ha??

Permalänk

ska tydligen va rent skräp!
spar pengarna till annat!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip Thulin
ska tydligen va rent skräp!
spar pengarna till annat!

varför är det skräp?

Permalänk
Medlem

Inget skräp på det sättet.Endast konkurransen mellan giganten och MM som trycker ner priset.

Måste ju bara säga att giganten var för sköna på premiären,dom stod och delade ut flygblad,korv,glass,läsk(utanför MM) och hade hyrt in en egen buss för att skjutsa MM's kunder till giganten.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Inget skräp på det sättet.Endast konkurransen mellan giganten och MM som trycker ner priset.

Måste ju bara säga att giganten var för sköna på premiären,dom stod och delade ut flygblad,korv,glass,läsk(utanför MM) och hade hyrt in en egen buss för att skjutsa MM's kunder till giganten.

Haha, visar bara hur nojjiga dom är, var du inne på mm? Verkar det shyst eller? Funderar på att dra dit imorgon, har ändå inget bättre för mig..=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Haha, visar bara hur nojjiga dom är, var du inne på mm? Verkar det shyst eller? Funderar på att dra dit imorgon, har ändå inget bättre för mig..=)

Inte nojjiga,det var precis som dom ville.Det stod i tidningen om MM's öppning men rubriken var elgigantens "cup".All publicitet är bra publicitet.

Gick inte in hos MM,var tok långa köer.
Ska dit på onsdag.

Men ta gärna en titt in.
Men en kompis var där,dom hade tydligen en ganska frän 200" plasmatv för 800tusen bananer.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Inte nojjiga,det var precis som dom ville.Det stod i tidningen om MM's öppning men rubriken var elgigantens "cup".All publicitet är bra publicitet.

Gick inte in hos MM,var tok långa köer.
Ska dit på onsdag.

Men ta gärna en titt in.
Men en kompis var där,dom hade tydligen en ganska frän 200" plasmatv för 800tusen bananer.

Fyfan, var förbi där idag.. Började misstänka att det var rätt mycket folk där när det blev kö på E20 för att ta av vid kungens kurva..=)

Vid ingången står det fan typ 500 pers i kö, och lika många innanför, det skulle tydligen ta 2 timmar innan man ens fick komma in i affären.. Så jävla svenskt.. Så jag drog till elgiganten istället, rätt skönt att dom står i rondellen och ropar att man ska åka dit istället för MM...

Hursomhelst var det fet kö där också, fick stå 20 minuter för att komma in på elgiganten, hur ofta händer det?
När jag väl kom in var det bara skit, bara massa skräp, och priserna var alldeles för höga... Fall helt enkelt för marknadsföringen, åker inte dit igen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Fyfan, var förbi där idag.. Började misstänka att det var rätt mycket folk där när det blev kö på E20 för att ta av vid kungens kurva..=)

Vid ingången står det fan typ 500 pers i kö, och lika många innanför, det skulle tydligen ta 2 timmar innan man ens fick komma in i affären.. Så jävla svenskt.. Så jag drog till elgiganten istället, rätt skönt att dom står i rondellen och ropar att man ska åka dit istället för MM...

Hursomhelst var det fet kö där också, fick stå 20 minuter för att komma in på elgiganten, hur ofta händer det?
När jag väl kom in var det bara skit, bara massa skräp, och priserna var alldeles för höga... Fall helt enkelt för marknadsföringen, åker inte dit igen..

Kan tänka mig att det kommer vara sån kö där några dagar till innan stockholm har sett MM.

Det sista var ju trist att höra.
Var dom högre än MM eller bara höga?

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Kan tänka mig att det kommer vara sån kö där några dagar till innan stockholm har sett MM.

Det sista var ju trist att höra.
Var dom högre än MM eller bara höga?

mm, jag borde förstått att jag inte skulle åkt dit den första helgdagen..:)

Nja, var ju aldrig inne på MM, men däremot förväntade jag mig att elgiganten skulle ha lite fler kampanjpriser, men sakerna kostade som de brukar, TV:n som var så jäkla billig såg jag inte skymten av..
För att inte tala om deras priser på datorer, men det kände jag iofs till sen tidigare..:)

Permalänk
Medlem

vet att den billiga 42tummaren på mm var låg upplösning på, därav det billiga priset.

Permalänk
Medlem

elgiganten hade 100st plasmatv:ar..därför fanns dom inte där..dvs som vanligt. Stod i tidningen, plasman hade inte hdmi, 10000:1 kontrast..kommer inte ihåg resten.

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Fyfan, var förbi där idag.. Började misstänka att det var rätt mycket folk där när det blev kö på E20 för att ta av vid kungens kurva..=)

Vid ingången står det fan typ 500 pers i kö, och lika många innanför, det skulle tydligen ta 2 timmar innan man ens fick komma in i affären.. Så jävla svenskt.. Så jag drog till elgiganten istället, rätt skönt att dom står i rondellen och ropar att man ska åka dit istället för MM...

Hursomhelst var det fet kö där också, fick stå 20 minuter för att komma in på elgiganten, hur ofta händer det?
När jag väl kom in var det bara skit, bara massa skräp, och priserna var alldeles för höga... Fall helt enkelt för marknadsföringen, åker inte dit igen..

Jag var vid elgiganten kl 11, stod i kö i en minut Köpte ett gameboy micro för 499 kronor, men kanske ska lämna tillbaks det :s