K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Jag fattar inte, när jag använder SEs uppdateringsprogram säger den att jag redan har senaste programvaran. Länken du skickade tyder ju på något annat.

När man uppdaterar firmware, försvinner alla kontakter osv. då?

Problemet är att SE ännu inte släppt senaste fw via SEUS. Varför de dröjer så förbannat vill de inte svara på. Inom kort säger de.

Kontakterna försvinner i normalfallet inte vid en uppdatering.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej, så de som finns ute är ickeofficiella med andra ord?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Okej, så de som finns ute är ickeofficiella med andra ord?

Officiella versionen finns hos serviceombuden. Men inte via SEUS. Det är det som är så irriterande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexus430
Officiella versionen finns hos serviceombuden. Men inte via SEUS. Det är det som är så irriterande.

Men gäller detta 3 också eller har 3 inte släptt sin ännu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexus430
Officiella versionen finns hos serviceombuden. Men inte via SEUS. Det är det som är så irriterande.

Seviceombud, typ Expert?

Jag bor i USA för tillfället så det blir lite svårt isf. K800i finns inte ens här, K790 kör de.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Via mejl fick jag svaret "inom kort" av SE apropå senaste fw via SEUS. Det var för en vecka sedan. Eftersom den såvitt jag förstått funnits färdig i några veckor nu hos serviceombuden (verkstäderna) så dröjer det nog inte alls länge till innan vi kan ladda ner via SEUS.

Beträffande 3-brandade lurar så går det tydligen inte att använda SEUS. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur
Permalänk

Jo men jag som bara har ett 3 abonemang men inte en tre telefon. Jag har inte köpt min K800i av tre. Alltså har jag heller inte deras b-aktiga programvara i telefonen. Undrar sa flundra om det går ändå att uppdatera via uppdaterings tjänsten för min del. ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Jo men jag som bara har ett 3 abonemang men inte en tre telefon. Jag har inte köpt min K800i av tre. Alltså har jag heller inte deras b-aktiga programvara i telefonen. Undrar sa flundra om det går ändå att uppdatera via uppdaterings tjänsten för min del. ?

Det borde inte vara några problem då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Jo men jag som bara har ett 3 abonemang men inte en tre telefon. Jag har inte köpt min K800i av tre. Alltså har jag heller inte deras b-aktiga programvara i telefonen. Undrar sa flundra om det går ändå att uppdatera via uppdaterings tjänsten för min del. ?

Vad går man miste om när man lägger in en riktig mjukvara i telefonen? Är själv lite sugen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Vad går man miste om när man lägger in en riktig mjukvara i telefonen? Är själv lite sugen.

`
Du går miste om msn gratis, men ifall du blir sugen på att använda msn sen så kan du gå till en 3 affär och säga att du vill uppdatera så borde dom fixa det.

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
`
Du går miste om msn gratis, men ifall du blir sugen på att använda msn sen så kan du gå till en 3 affär och säga att du vill uppdatera så borde dom fixa det.

Du kan använda Msn fast ej helt gratis i de flesta mobiltelefoner oavsett abbonemang:
Finns en uppsjö av lösningar för Msn (IM) i mobilen, både via J2ME-applikationer såsom tex Mig33 www.mig33.com eller via den inbyggda via IM-klienten (IMPS klient) som du finner via Meny/Meddelanden/Mina Vänner och som du tex kan använda via en Wireless Village tjänst så som www.smartvas.com el dyl. Går oxå använda Msn genom att skapa ett bokmärke till tjänsten Windows Live: http://mobile.live.com/wml/default.aspx?

Finns många fler sätt tog bara upp de bästa och mest vanliga gratisalternativena jag testat där du iaf slipper köpa ett program. Vill man så kan man naturligtvis ha flera olika saker att växla mellan, precis som i en pc.

IMPS-klienten är den som är bäst integrerad i telefonen och således är mest användarvänlig. Dock är som sagt IM-tjänster normalt sett ej helt gratis att använda, du betalar den taxa som gäller för datatrafik på ditt abbonemang. Normalt sett i princip ingenting eftersom datamängden är minimal för att kontrollera/överföra nya meddelanden (text) oavsett om du chattar mycket. Har själv min MSN i mobilen igång via IMPS nästan alltid via Halebop 3G kontantkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexus430
Problemet är att SE ännu inte släppt senaste fw via SEUS. Varför de dröjer så förbannat vill de inte svara på. Inom kort säger de.

Kontakterna försvinner i normalfallet inte vid en uppdatering.

Såvit jag hört så har SE något problem med att K800 inte godtar updaterings tjänsten pga. att dom lagt in för stor säkerhet i hårdvaran.
Vad jag hört så arbetar dom med att lösa det utan att kompromissa säkerheten.

Permalänk

Kan inte K800i att som t.ex W810i byta ut ikoner och upplägg på menysystemet när man byter tema?

Permalänk
Medlem

Anledningen till att fw är fördröjd är för att nuvarande programvara vi använder för att uppdatera inte kan uppdatera EROM. Nu måste dom få ut en felsäker version som klarar att på ett säkert sätt uppdatera EROM som måste ske innan den riktiga fw kan flashas in.

Wotanserver och Davinci klarar idag av att göra detta och det går att köpa senaste fw därifrån.

EROM går att motsvara med en dators BIOS.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa en K800i från Katshing med portering till Telenor (från Comviq). Jag vet att telefonen då är operatörslåst till Telenor men är den också brandad med Telenors Live?? I sådana fall blir det ingen affär. Någon som har köpt sin lur därifrån eller som har koll på detta ändå?

Visa signatur

//Perran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perran
Jag funderar på att köpa en K800i från Katshing med portering till Telenor (från Comviq). Jag vet att telefonen då är operatörslåst till Telenor men är den också brandad med Telenors Live?? I sådana fall blir det ingen affär. Någon som har köpt sin lur därifrån eller som har koll på detta ändå?

Jag köpte min K800i från Katshing tillsammans med ett Telenor-abonnemang. Min telefon är helt olåst och helt obrandad eftersom jag valde att köpa en sådan. När du köper från Katshing kan du alltså välja om du vill ha en brandad eller obrandad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, jag har för tillfälle 3Gp video converter och undrar vad för inställningar ni kör med för att få filmerna o flyta på bra i telefonen? Tack!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Hej, jag har för tillfälle 3Gp video converter och undrar vad för inställningar ni kör med för att få filmerna o flyta på bra i telefonen? Tack!

Använd M3 istället: http://www.vapulus.com/w900i/M3-0.8.7.5-Installer.exe (Kräver .Net 2.0 installerat http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856... )

Starta programmet, välj presets för K800i och kör med defaultinställningarna, då får du bra kvalla i *.mp4 istället för *.3gp *tips*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av finderbot
Använd M3 istället: http://www.vapulus.com/w900i/M3-0.8.7.5-Installer.exe (Kräver .Net 2.0 installerat http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856... )

Starta programmet, välj presets för K800i och kör med defaultinställningarna, då får du bra kvalla i *.mp4 istället för *.3gp *tips*

Skall testas. Tack!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Tjena, undrar hur ljudinspelningen är i k800an. Är kvaliten lika crappy som vanligt eller skulle man tex. kunna spela in gitarrspel eller liknande (då menar jag alltså att man kan höra vad som spelas, vilket man inte kunde göra på tidigare SE mobiler)??

Visa signatur

"After all, hunting sober is like... fishing" -uncle Jimbo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hubcruiser
Tjena, undrar hur ljudinspelningen är i k800an. Är kvaliten lika crappy som vanligt eller skulle man tex. kunna spela in gitarrspel eller liknande (då menar jag alltså att man kan höra vad som spelas, vilket man inte kunde göra på tidigare SE mobiler)??

Jag hoppas att du inte tanker anvanda mobilen till att spela in studioinspelningar, for det gar inte sa bra. Ljudet ar val som po de flesta andra mobiler, har inte direkt jamfort men det ar OK, inte mer.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Jag hoppas att du inte tanker anvanda mobilen till att spela in studioinspelningar, for det gar inte sa bra. Ljudet ar val som po de flesta andra mobiler, har inte direkt jamfort men det ar OK, inte mer.


Haha nej, tänkte inte användas till nåt sånt, men skulle vilja kunna spara låtidéer och sånt på mobilen. Med dom mobiler jag har provat med så låter det skit när man försöker

Visa signatur

"After all, hunting sober is like... fishing" -uncle Jimbo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av finderbot
Jo tyvärr är Tre's kunder utestängda från SEUS, samt Gsm. Du kan lämna in den varje gång alternativt besöka ngn servicepartner om du vill ha ny mjukvara.

Är kanske fel ute, men menar du att man inte kan lägga in/installera egna program
på telefonen som man tankat genom telefon eller fört över genom datorn?
som dom här .jar som Bluesnarf/Bloover etc.?

Och vad är skillnaden mellan brandat och obrandat?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Nu kan man uppdatera via SEUS för dom som inte vet det. Vet inte om det skrivit tidigare men...

Permalänk
Medlem

Efter uppdateringen är kameran fortfarande ljudlös när telefonen är inställd på ljudlös. Perfekt.

Visa signatur
Permalänk

funkar inte för mig, står fortfarande "ingen uppdatering tillgänglig blablabla..."

Har R1CE001, vad heter nyaste?

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747

Permalänk
Medlem

R1ED001 heter den nyaste.

Har du en Tre-brandad lur?

Edit: Går du via datorn eller genom telefonen när du kollar uppdatering?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
R1ED001 heter den nyaste.

Har du en Tre-brandad lur?

Edit: Går du via datorn eller genom telefonen när du kollar uppdatering?

nepp har en telenor-brandad

Edit.. via datorn

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747

Permalänk
Medlem

Det kanske inte har kommit någon Telenor-version på nya firmwaren då.

Unbranda luren själv via Wotanserver eller DaVinciteam, det kostar bara 7-10 Euro och behövs inte så mycket inläsning innan man kan göra det själv på ett säkert sätt.

Permalänk

Fungerade fin fint för mej..

Fråga: Vad mer exakt var det som uppdaterades. Finns det en lista kanske?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz