Missa inte Amazon Prime Deal Days!

K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Hur ser man vilken firmware som är installerad på telefonen? Min telefon är 3 brandad.

inställningar -> uppdateringstjänst -> programversion.

Men din tele är 3 brandad så tror jag inte du kan uppdatera via SEUS, utan du får nog vända dig till närmaste 3-affär och fråga efter senaste programversion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0jj3
tryck "höger stjärna vänster vänster stjärna vänster stjärna"
altså ->*<-<-*<-* sen tar du "Serviceinfo" sedan "Programinfo" där står det högst upp vilken version du har
/Mvh Johan

Tack. Kan ju meddela att 3 inte ha rnågon ny firmware ännu. Har fått min mjukvaru uppdaterad men tre har tydligen lagt på original firmware R1CB001. Vet någon när 3 har tänkt släppa ny mjukvaru?

Permalänk
Medlem

Vafan, skrev ett sms medans jag laddade min k800i via USB och plötsligt stängdes den av :S får inte igång den igen. Vad kan va felet? snälla hjälp :'(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av audio
Vafan, skrev ett sms medans jag laddade min k800i via USB och plötsligt stängdes den av :S får inte igång den igen. Vad kan va felet? snälla hjälp :'(

testa att dra på den med, utan simkort, med eller utan minneskort.

Börjar den lysa när du laddar den?

Min tvärdog nämligen och jag kunde inte göra annat än att få den utbytt. Testa ovanstående och återkom.

Permalänk
Medlem

Min slocknade oxå fast då jag bytte simkort i min sedan startade inte min mer men när jag försökte starta den så blinkade en röd lampa nere där ir mottagaren sitter , lämnade in den och dom bytte programvaran i den till den senaste nu har den funkat klockrent i 3 veckor nu ,

kan säga att min inte gick att ladda då heller

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att uppdatera programvaran i telefonen via datorn? Jag har laddat ner Update Service programmet från SE's hemsida och installerat det. Men när jag startar det så visas bara SE loggan mot en vit bakgrund samtidigt som en laddindikator rullar under... Hjälp?

När jag ansluter telefonen till datorn skall telefonen då vara i "telefonläge" eller i "filöverföringsläge", antar att den skall vara i "telefonläge" men kan lika gärna fråga.

Permalänk
Medlem

W800i -> k800i

Visa signatur

Kan jag säga annat än att jag älskar min moddade W00i? =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nigzel
W800i -> k800i

Exakt vad menade du med det dar?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Kameran är så mycket bättre så att det är synd för k800i. Den kan ju inte ta några normala bilder, W800i'n tar perfekta bilder.

Visa signatur

Kan jag säga annat än att jag älskar min moddade W00i? =D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Hur gör jag för att uppdatera programvaran i telefonen via datorn? Jag har laddat ner Update Service programmet från SE's hemsida och installerat det. Men när jag startar det så visas bara SE loggan mot en vit bakgrund samtidigt som en laddindikator rullar under... Hjälp?

När jag ansluter telefonen till datorn skall telefonen då vara i "telefonläge" eller i "filöverföringsläge", antar att den skall vara i "telefonläge" men kan lika gärna fråga.

Du skall inte ansluta den alls. Du kör igång programmet utan att ha telefonen ansluten, sedan läser du instruktionerna

Permalänk
Medlem

Har nån länk till uppdateringsprogrammet?

#EDIT# Hittade http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

#EDIT2# Någon som har nån bra sida som man hittar bra gratisspel?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
Du skall inte ansluta den alls. Du kör igång programmet utan att ha telefonen ansluten, sedan läser du instruktionerna

Men säg det då för bövelen.

Bugar och bockar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Men säg det då för bövelen.

Bugar och bockar.

Fick du det att fungera? Åt mig hände inget kanske jag gör fel?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag får inte uppdateringen via SEUS att funka. Fast jag har R1CB001 så påstår den att jag har den senast släppta programvaran... =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozze
Jag får inte uppdateringen via SEUS att funka. Fast jag har R1CB001 så påstår den att jag har den senast släppta programvaran... =(

Du råkar inte ha en brandad telefon?

Permalänk
Medlem

Från början var den en Tre-lur, men jag har unbrandat den..

Permalänk
Medlem

Och du glömde väl inte att ändra CDA-nummer? Om du inte gjorde det så tror SEUS att du fortfarande har en brandad lur

Permalänk
Medlem

En skillnad mot tidigare version av fw verkar vara att man nu måste hålla knappen för startsidan intryckt ett par sekunder innan sidan börjar laddas. Trycker man som tidigare kort på knappen så händer ingenting.

Permalänk
Medlem

kan någon beskriva utförligt hur man går tillväga för att flasha om den från tre? om det ens går att göra utan att det kostar :s

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med nya firmwaren? När skärmen slocknar så får jag inte liv i den med joysticken men med knapparna fungerar det :S finns det nåt sätt att åtgärda?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Och du glömde väl inte att ändra CDA-nummer? Om du inte gjorde det så tror SEUS att du fortfarande har en brandad lur

Jag lämnade in den på en serviceverkstad för att få den unbrandad. Borde den inte då få annat CDA-nummer?

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett mystiskt fel, när jag skulle föra över ett videoklipp till minneskortet på telefonen så avbröts plötsligt överföringen av någon anledning.
Efter detta blev telefonen grymt seg och konstig, det tog ungefär 5 sekunder från det att man tryckte på en knapp till att något hände på telefonen.
Jag prövade att ta ur både batteri och simkort men inget hjälpte, men efter ett tag så tog jag ur minneskortet och då blev den som vanligt igen, men så fort jag stoppar i minneskortet så återkommer felet. (Det går heller inte att komma åt filerna på minneskortet genom telefonen)
Jag undrar alltså om någon har en aning vad det är som kan ha hänt med mitt minneskort och hur man kan åtgärda problemet?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Nån annan som har problem med nya firmwaren? När skärmen slocknar så får jag inte liv i den med joysticken men med knapparna fungerar det :S finns det nåt sätt att åtgärda?

DEt är just en av de sakerna som ändrats i den nya fw. Numera är det inte meningen att man ska kunna tända displayen med joysticken.

Permalänk
Medlem

minneskortsproblem

formatera minneskortet i telefonen, jag hade ett liknande problem då jag överförde ett album mp3 musik.

efter jag formaterade så har jag inte haft några problem.

Permalänk

hmm vill bara få klart för mig.

på wotanserver om man upgraderar firmware till det senaste med nordic 1 och 2 blir telefonen debranded också? samt ändrar den CDA? för när jag anslöt mobilen för att testa så fick jag bara fram firmware upgrade och inget alternativ för debrand.

3 "log"s totalt? eller gör den allt detta på 1?

Samt så efter upgraderingen så ska SEUS fungera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexus430
DEt är just en av de sakerna som ändrats i den nya fw. Numera är det inte meningen att man ska kunna tända displayen med joysticken.

Ok, tack för svaret! Fast jag tycker att det är en aning iriterande, tyckte om joysticken

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Fast jag tycker att det är en aning iriterande, tyckte om joysticken

Håller med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller med!

Varför har dem fixat det så månne?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför har dem fixat det så månne?

Ingen aning. De kanske vill minska slitaget på joysticken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen aning. De kanske vill minska slitaget på joysticken.

Det är en teori..har dom fixat nåt nyttigare nya firmwaren?

Visa signatur