Permalänk

Problem Med Asus A8n32 Sli Deluxe

De e så att ja hade ett DFI moderkort som tyvärr gick sönder, så jag reklamerade det, men kunde inte få tillbaka ett DFI då dom inte tillverkas längre eller va de e, så ja fick ett Asus A8N32-SLI/Deluxe istället, och nu när ja kopplat in allting så går inte skärmen igång, någon som vet va som kan vara fel ?

___ har även märkt att hårddiskarna inte jobbar !!! ___

alla kablar sitter rätt osv.

har även testat med andra skärmar, men samma resultat, kan de vara grafikkortet som e sönder ? (Dock inte så troligt ? då de har legat i sin låda ca 5 veckor, då mitt DFI gick sönder)

Permalänk
Medlem

Testa reseta biosen, eller så blir prollen för varm så den inte startar.

Permalänk

funkar inet att reseta bios, och jag skulle inte tro att cpu:n blir så varm på 1-2 sek, då jag har en bra kylare + att de ska itne ta sån tid för skärmen att starta..

Varför i HEL*** ska DFI sluta me sina lanparty kort? funkade alldeles ypperligt innan :@

Permalänk

Du har inte glömt att koppla in EZ pluggen? 4 pins ström kontakt. Utan den startar inte datorn.
Den som sitter till vänster bredvid den blåa kondensatorn.

Visa signatur

X2 4200+ Zalman 7700-alcu, 2048 Mb Corsair xms 4400, Asus A8N SLI-Delux
XFX 7800 GT med ac nv5, Corsair 520W.

Permalänk

ATX, 4-pin 12v och EZ pluggen e inkopplade.. men allting funkade ju perfekt med de andra moderkortet, så ja fattar inte varför hårddiskarna inte vill jobba med det nya :S

Såg nu att dom har fått in ett nytt Lanparty kort på deras hemsida så ska be att dom skickar ett sånt istället !

Men fortfarande ingen som kan ha nån lösning ?