Permalänk
Medlem

Smokerdave Alla typer av missiler finns i 4 olika utföranden, en för varje skadetyp.
Det gäller även torps, Juggernaut Torpedo gör enbart kinetic.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Smokerdave Alla typer av missiler finns i 4 olika utföranden, en för varje skadetyp.
Det gäller även torps, Juggernaut Torpedo gör enbart kinetic.

Jag vet, men det finns inga i vår corp hangar och ratsen vägrar ju släppa sånna :/

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Jag vet, men det finns inga i vår corp hangar och ratsen vägrar ju släppa sånna :/

Det finns något som heter EMPIRE, åk dit och köp upp dig på en hel hauler med såna Gjorde jag med Anitmatter L...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag frågar igen, har dx9 (EVE Classic) grafikupdateringen (per pixel lighting, mer detaljerade skepp osv) släppts än, eller när planeras den att släppas?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Gav in för lusten idag Förde över 40mille "till mig själv" och köpte en ferox med min alt Finfin utrustning på det, limos heavys, named extenders, BCS, AB, och två rails. Ska bli skoj att testa den nu! 7890 shield, rechargerate på 384 sekunder, snittar 20/sek... undrans vad den peakar?

Skippa extenders. Fienderna gör ju mer skada (signature radius bonus) = utan extender tar det lika långt tid typ. Kör boost amplifiers ger 30% i Shield boosting, vilket gör att du slipper slösa lika mkt cap, då du boostar mindre. Sen kör du resistance. När du inte kör extenders får du oxå mer Powergrid så att du kan ha fettare saker på (vapen)

boost amplifier
http://www.eve-online.com/itemdatabase/shipequipment/shield/s...

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
Skippa extenders. Fienderna gör ju mer skada (signature radius bonus) = utan extender tar det lika långt tid typ. Kör boost amplifiers ger 30% i Shield boosting, vilket gör att du slipper slösa lika mkt cap, då du boostar mindre. Sen kör du resistance. När du inte kör extenders får du oxå mer Powergrid så att du kan ha fettare saker på (vapen)

boost amplifier
http://www.eve-online.com/itemdatabase/shipequipment/shield/s...

Det verkar finnas lite olika åsikter om det där, vissa säger nämligen att det inte spelar så stor roll att din sig radius blir gigantisk när den redan är stor från början

Permalänk
Keeper of the Bamse

Skiter i min sig radius, frigs gör ingen skada ändå, och mina launcher pippar cruiser with ease...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Men skit i min fråga som tar 1 ord att svara på då *surar*

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Men skit i min fråga som tar 1 ord att svara på då *surar*

Ingen vet. Kan vara nu när dom släpper Kali kanske, med lite tur. Jag längtar också.

EDIT: Jag tolkade det här som att det kommer med Kali.. http://www.firingsquad.com/games/eve_online_interview/page2.a...

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Men gaaaaaaah, så med andra ord har det inte kommit än, tack. ;D

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Det verkar finnas lite olika åsikter om det där, vissa säger nämligen att det inte spelar så stor roll att din sig radius blir gigantisk när den redan är stor från början

Det stämmer bra det, en Caracal har t.ex 145 m signature radius och en Large tech II extender ger signature radius bonus 25.

Caracal får alltså signature radius 170 viljket inte spelar någon roll alls mot cruiser och frigs som redan gör full skada mot en Caracal, mot BS däremot så kan det hända att skadan ökar lite men räknar man då in att man nu har 3350 i shield istället för 1250 så har man fortfarande gjorte en sjujäkla förbättring.

Resists är fortfarande viktigast för att reducera skadan medan extendern bara ger en mer att jobba med, vilket också är väldigt bra.

På en Caracal rekommenderar jag en EM hardener och en inv field för att få upp resistsen.
Att trycka dit en till EM eller Inv field lönas sig inte IMO p.g.a stackin penalty och då har man mer nytta av en extender.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Det stämmer bra det, en Caracal har t.ex 145 m signature radius och en Large tech II extender ger signature radius bonus 25.

Caracal får alltså signature radius 170 viljket inte spelar någon roll alls mot cruiser och frigs som redan gör full skada mot en Caracal, mot BS däremot så kan det hända att skadan ökar lite men räknar man då in att man nu har 3350 i shield istället för 1250 så har man fortfarande gjorte en sjujäkla förbättring.

Resists är fortfarande viktigast för att reducera skadan medan extendern bara ger en mer att jobba med, vilket också är väldigt bra.

På en Caracal rekommenderar jag en EM hardener och en inv field för att få upp resistsen.
Att trycka dit en till EM eller Inv field lönas sig inte IMO p.g.a stackin penalty och då har man mer nytta av en extender.

Jag litar mer på resistance SR gör oxå att dem träffar dig lättare, tex medium guns har Signature Res 125 m , och vi säger att du har en stabber med 105 SR vilket gör att vissa skott helt enkelt missar. Sätter du på en large extender som ger 25 SR får du 130 vilket gör att skotten inte missar (om vi säger att du hinner tracka personen). Och HM (heavy missiles) har 150 Explosive radius, om stabbern har 105 SR gör HM ca 30% mindre skada, och med 130 SR ca 13% mindre skada.

Sen så gillar jag mer firepower, LE tar 150 powergrid, vilket gör att man får mindre plats

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Keeper of the Bamse

Lagt min ferox på is ett tag, tills jag har råd med en raven. Och hur får man råd med en raven? Jo man rattar arslet av sig i 0.0 med en blasterthron

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Lagt min ferox på is ett tag, tills jag har råd med en raven. Och hur får man råd med en raven? Jo man rattar arslet av sig i 0.0 med en blasterthron

Speciellt om man stöter på Domination rats

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

lol ne en BS som vaktar (med T2 grejor) och 2 som minar. så tar det mindre än en vecka att få ihop till 2st och lite cash till utrustning

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Keeper of the Bamse

En vecka? Galning, tar ju fan tre dar max

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Fick min första PvP kill idag. En rifter som NOSade och webbade mig när jag försökte ta hand om 2st battleships.

Iofs var jag i en retribution så han gick ner på typ 2 salvor, men ändå

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Fan surt att fleetbattles inte kan hanteras av servern.
Var med i ett slag där ~170 pers var involverade och vi knäckte noden 2 ggr med efterföljade konstiga saker som hände. (inga chatrutor t.ex)

Om man gör ett MMO, så borde man väl för farao satsa lite cash på att kanske skriva om programmet så servern kan hantera aktiva spelare?

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
Fan surt att fleetbattles inte kan hanteras av servern.
Var med i ett slag där ~170 pers var involverade och vi knäckte noden 2 ggr med efterföljade konstiga saker som hände. (inga chatrutor t.ex)

Om man gör ett MMO, så borde man väl för farao satsa lite cash på att kanske skriva om programmet så servern kan hantera aktiva spelare?

Det är inte riktigt så enkelt som du försöker göra det till. Servern klarar utan problem 170 personer i samma system (Jita har t.ex. dagligen över 500 i local utan att noden går ner).

Det är load-balance-koden som gör att det blir lite knasigt, den använder data över aktivitet i systemen för att balansera. T.ex. så kan Jita ligga i samma nod som något 0.0-system som inte varit aktivt på 2 veckor.

Sedan bestämmer två allianser sig för att mötas i just det 0.0-systemet, och plötsligt är det Jita + ett dussin system till, och 0.0-systemet på samma nod = noden överbelastas och stängs ned. (= alla systemen på den noden åker ner).

Det är helt enkelt riktigt svårt att balansera belastningen, det finns hundratals 0.0-system som för det mesta peakar 3-4 users. Att låta dem ha dedikerade resurser för att hantera 200 folk i sig (och ta dessa resurser från andra) är helt enkelt inte försvarbart.

Detta leder (som du märkt) till problem. Och man jobbar på en lösning, men det är inte någon så lätt lösning som att "bränna lite extra cash på hårdvara så blir det bra för alla", nu kommer en hårdvaruuppgradering iof i början av November, men det kommer inte att "lösa allt".

Det finns folk som jobbar på det, det är dock en klurig ekvation. Det finns inget annat MMO som kör 30,000+ användare på ett kluster, samtidigt. Så de som kan denna config bäst, är CCP.

Och om CCP kämpar med lösningen, och har svårt med det, så betyder det att det är klurigt att lösa.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk

inte direkt någon lösning men jag tänkte bara på en sak när jag läste ditt inlägg.
om nu till exempel jita + ett gäng andra system körs på en viss nod och ibland så krashar allt pga att det blir för många.
oftast är det ju 0.0 system som råkar ut för detta eftersom det är där det samlas stora "fleetbattles". kan man inte göra så 0.0 system delar på ett visst antal noder och empire delar på ett visst antal noder. risken finns ju att det går åt pipan fortfarande men den måste väll va mindre.
en nod verkar ju klara av runt 500+- spelare och det är sällan det drar upp så högt i 0.0, speciellt om noden delar på system som är i närheten av varandra.

Permalänk
Medlem

Blev precis slaktad :/ Jag hann inte ens reagera innan det var försent.
Var greedy och ville tjäna lite tid genom att åka i de osäkrare områdena

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nu jäklar Köpte precis en hawk med skön utrustning, ska bli skoj att panga lite folk nu!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Hua, intressanta tider framöver.
Är snart klar med träningen för intys/small t2 vapen på en char och har 2 dar kvar till covetor på min andra. Och jag är 1 vecka ifrån att ha flyttat "hem" alla grejor så man äntligen får lämna corpet.

Sen så kommer NWN2 snart och då har man ett till spel att lira så man kan köra lite längre träning.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

hjarterkung>>> Låter vettigt…

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapse
Blev precis slaktad :/ Jag hann inte ens reagera innan det var försent.
Var greedy och ville tjäna lite tid genom att åka i de osäkrare områdena

Vad flög du för nått och vad blev du slaktad av?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Nu jäklar Köpte precis en hawk med skön utrustning, ska bli skoj att panga lite folk nu!

Jasså, va trevligt!
Ska du PvP’a med den alltså?
Vad tänkte du köra för fittings och vad tänkte du ge dig på?
Blir den low sec ”piracy” eller?

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem

oh! 12 timmar kvar till cruiser nu, tänkte köra en Caracal med 5 heavy missile launchers ska väl ta lite ont iaf hehe

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Mumma har haft interceptor (gallente) några dagar nu. Kan säga att interceptorn gör hett dmg på skepp:) taranis har 10% dmg per Frig lvl.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke

Jasså, va trevligt!
Ska du PvP’a med den alltså?
Vad tänkte du köra för fittings och vad tänkte du ge dig på?
Blir den low sec ”piracy” eller?

Blir lowsec ganking hehe, blir några stycken med blandat T1/T2 frigs och T1 cruisers

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbechk
oh! 12 timmar kvar till cruiser nu, tänkte köra en Caracal med 5 heavy missile launchers ska väl ta lite ont iaf hehe

Tror du får nöja dig med assault launchers till att börja med om du vill kunna utnyttja skeppet på bästa sätt. 5 heavies kräver rätt mycket cpu vettu

Beror ju iofs på vilka skills du har tränat men om du inte har kommit så lång så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Tror du får nöja dig med assault launchers till att börja med om du vill kunna utnyttja skeppet på bästa sätt. 5 heavies kräver rätt mycket cpu vettu

Beror ju iofs på vilka skills du har tränat men om du inte har kommit så lång så.

Har kollat upp med quickfit och det borde gå ihop kan ju lägga in extra CPU (har skills) det är powergrind som blir lite lessen men det borde räcka till

Fast kanske 2 av varje skulle vara bättre?

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk

Ska du göra missions så räcker light för lvl 2, heavy för lvl 3.
För PvP så skulle jag iofs inte ens flyga en Caracal men om jag skulle så är det all heavies som gäller.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you