Windows Vista RC2 Ute för Tech och CPP

Permalänk
Medlem

Windows Vista RC2 Ute för Tech och CPP

http://blogs.technet.com/windowsvista/archive/2006/10/06/Wind...

för dom som är intresserade så finns Vista RC2 ute för Tech Beta testare och CPP (Customer Preview Program).

tydligen ska det medföra ökad prestanda och program stöd

Permalänk
Medlem

Kommer det släppas för MSDN också ?

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Hmm det är RC2 nu. De säger att det dröjer tills det släpps väl och förståsigpåare tror att det blir jätteförsenast.
Hur många RC:or hinner de med tror ni?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

brukar väll vara 2-6st såvitt jag har märkt.

men har för mig jag sätt något datum i början av 2007, men sånt kan bli upp sjutet, har själv inga planer på att skaffa vista förens jag skaffat ny burk.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Hmm det är RC2 nu. De säger att det dröjer tills det släpps väl och förståsigpåare tror att det blir jätteförsenast.
Hur många RC:or hinner de med tror ni?

Det sägs att denna är den sista innan RTM. Det ska ju släppas i slutet av oktober för företag, lät det ju.

Permalänk
Medlem

Planen, som jag har förstått det, har varit två stycken RC och om inga stora problem dyker upp släpps Vista för RTM i slutet av oktober, så att Dell, HP och de andra lirarna kan börja göra OEM-versioner för datorförsäljningen runt årsskiftet. Företag som ville gå över kommer väl börja få Vista i november, vi får det i januari.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Någon som vet om det funkar bra å köra i vmware lr virtual pc 2004?

Permalänk
Medlem

Detta är sista RC innan RTM (November) enligt det jag läst.
Vista är väldigt nära release.

Sen är ju frågan om man har någon direkt nytta av vista utöver DirectX 10.
Men det är upp till var och en att avgöra.

//MrIbra

Permalänk
Medlem

Har det poppat upp någon review ang skillnaden mellan rc2 och rc1 än?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner RC1 från microsofts hemsida, men jag har inte orkat testa den än. Går det att få tag på RC2 där också?
Och ska man ta 32- eller 64-bitars? fungerar t.ex. daemon-tools på vista 64-bitarsversionen?
Antivirusprogram? finns det några vettiga gratisversioner eller?

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Jag har laddat ner RC1 från microsofts hemsida, men jag har inte orkat testa den än. Går det att få tag på RC2 där också?
Och ska man ta 32- eller 64-bitars? fungerar t.ex. daemon-tools på vista 64-bitarsversionen?
Antivirusprogram? finns det några vettiga gratisversioner eller?

Länk till RC2-download i inlägg tre i den här tråden, jaa alltså...doh.
32-bitars tycker jag. XP går inte ens det särskilt problemfritt som 64-bitars.
Daemon vet jag inget om på Vista, testa vettja, RC är ju till för evaluering..?

Jag har testat Kaspersky på RC2, det fungerade inte, så får du svar på det är jag lite intresserad,
fast bara ifall jag får igång nätverket...bökbökbök.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Länk till RC2-download i inlägg tre i den här tråden, jaa alltså...doh.
32-bitars tycker jag. XP går inte ens det särskilt problemfritt som 64-bitars.
Daemon vet jag inget om på Vista, testa vettja, RC är ju till för evaluering..?

Jag har testat Kaspersky på RC2, det fungerade inte, så får du svar på det är jag lite intresserad,
fast bara ifall jag får igång nätverket...bökbökbök.

Mvh

Oj, missade den länken

Men hur blir det med cd-key? jag har laddat ner RC1 redan och har en key till den, fungerar den till RC2 också eller? för nu kom jag ju direkt till nedladdningssidan och såg ingen cd-key någonstans?

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Oj, missade den länken

Men hur blir det med cd-key? jag har laddat ner RC1 redan och har en key till den, fungerar den till RC2 också eller? för nu kom jag ju direkt till nedladdningssidan och såg ingen cd-key någonstans?

Beta 2 & RC1-nycklarna skall enligt Microsoft fungera på RC2.

Permalänk
Medlem

Jag kan bekräfta att beta 2 nyckeln fungerar utmärkt till rc2, kör med rc2 och gjorde just aktiveringen.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Jag kan bekräfta att beta 2 nyckeln fungerar utmärkt till rc2, kör med rc2 och gjorde just aktiveringen.

Hur flyter de då?:) Hur gör man med drivers? funkar RC1 driversen? te.x till mitt nvidia å moderkort, samt ljudkort?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Hur flyter de då?:) Hur gör man med drivers? funkar RC1 driversen? te.x till mitt nvidia å moderkort, samt ljudkort?

jag testade nvidias betadrivers för RC1 till mitt RC2 och det har fungerat utmärkt hittills! men jag är redan krafigt trött på alla dessa säkerhetsgrejer som kommer upp så fort man vill öppna t.ex. egenskaper eller vad fan som helst...

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Hur flyter de då?:) Hur gör man med drivers? funkar RC1 driversen? te.x till mitt nvidia å moderkort, samt ljudkort?

Jag tycker att det flyter på bra, har visserligen inte testat något direkt tungt men än så länge är jag nöjd. Angående drivrutiner så har jag inte märkt något som helst problem med min hårdvarukonfiguration.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

har en nyckel till RC1 den bör väll funka för rc2 också?
samt nån som sätt om det är olika nycklar för x86 / x64?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
har en nyckel till RC1 den bör väll funka för rc2 också?
samt nån som sätt om det är olika nycklar för x86 / x64?

Min RC1-nyckel fungerade prima till RC2, tror inte det är någon skillnad, för min RC1-nyckel är till x64, men versionen av RC2 jag har är X86.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Varför finns det vista drivare till nforce 3 men inte nforce 4?

Hur gör man om man har nforce 4?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Varför finns det vista drivare till nforce 3 men inte nforce 4?

Hur gör man om man har nforce 4?

http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_nforce_vista_x86_rc1.html Fungerade finfint för mig.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk

Har redan RC1 installerat, går det att uppgradera till RC2 eller måste man installera om allt?

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det finns något brännarprogram som fungerar till vista? Nero 7 gick inte att installera, jag vill kunna bränna image-filer.

Är även på jakt efter ett antivirusprogram som man kan ha i mer än 1 månad. (Helst helt gratis).

Och en sista fråga, varje gång jag startar datorn så måste jag välja om jag vill starta Vista eller en äldre windowsinstallation, men jag har ingen äldre windowsinstallation på datorn. Jag formaterade C: innan jag installerade Vista. Hur tar jag bort så jag slipper välja det varje gång?

Tacksam för svar!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Är det någon som vet om det finns något brännarprogram som fungerar till vista? Nero 7 gick inte att installera, jag vill kunna bränna image-filer.

Är även på jakt efter ett antivirusprogram som man kan ha i mer än 1 månad. (Helst helt gratis).

Och en sista fråga, varje gång jag startar datorn så måste jag välja om jag vill starta Vista eller en äldre windowsinstallation, men jag har ingen äldre windowsinstallation på datorn. Jag formaterade C: innan jag installerade Vista. Hur tar jag bort så jag slipper välja det varje gång?

Tacksam för svar!

spara om dem som *.img eller monta ison i deamon och copy dvd

sedan finns det igentligen inget bra AV som är gratis aka mer än 30 dagar

alt1
nu har ja inte kört vista men den lär ju köra en boot.ini den åsså och en msconfig, om det här nu funkar så gå till kör skriv msconfig lete upp boot fliken och tryck på kontrolera sökvägar så bör den fixa till det

alt2
ändra boot.ini (som är dåld) manuelt och ta bort den sträng i texten som innehåller XP

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
spara om dem som *.img eller monta ison i deamon och copy dvd

sedan finns det igentligen inget bra AV som är gratis aka mer än 30 dagar

alt1
nu har ja inte kört vista men den lär ju köra en boot.ini den åsså och en msconfig, om det här nu funkar så gå till kör skriv msconfig lete upp boot fliken och tryck på kontrolera sökvägar så bör den fixa till det

alt2
ändra boot.ini (som är dåld) manuelt och ta bort den sträng i texten som innehåller XP

Jag testade det, men det fungerade inte, dvd:n fick ingen meny, men man kunde se varje kapitel för sig, men det orkar man ju inte med.

Ett bra gratis antivirusprogram är ju AVG, men har för mig att det inte fungerar till Vista.

Alt1, kunde inte hitta någon stans där man kunde kontrollera sökvägar eller nåt sånt.

Alt2, sökte efter boot.ini i Windows-mappen men den hittade inga filer, och jag ändrade så att dolda filer skulle visas.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Avast fungerar till vista

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

ImgBurn kan bränna image-filer och fungerar i RC1. AVG fungerar i RC1 för min del.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

drivrutiner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_nforce_vista_x86_rc1.html Fungerade finfint för mig.

Tja fungerar dom drivrutinerna till bärbara eller är det bara för stationära?
jag testade en av drivrutinerna på www.laptopvideo2go.com men fick då problem
med att var gång man startade datorn eller att den gick ur skärmsläckaren så
kom rutan med skärminställningar upp hela tiden (jävligt störade).

mvh/chali

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Någon som har en länk till sida som visar vilka program som är kompatibla till Vista (rc2)? eller som inte är det..

Undrar oxå om någon som testat oblivion eller 3dmark på rc1 eller rc2?

Visa signatur

Silverstone SG01 Evo | Core2Duo E6600 | Asus P5E-VM HDMI + DVI ADD2 + SPDIF bracket | Cooltek 600W | CORSAIR 4x1 GB DDR2 PC6400 XMS2 | Spinnpoint 400GB | Maxtor 250GB SATA | Imon VFD | HP L1925 | Projj Hittachi PJ-TX100 | Onkyo TX-SR 605
Galleri: http://www.minhembio.com/Andy72/73942/