Permalänk

Sjukt seg dator!

Hejsan!

För några dagar sedan så hände något fruktansvärt skumt med min burk!
Satt på nätet och surfade lite, datorn hade stått på i ca 8-10 dygn, utan några som helst problem, men men, satt och surfade som dagt och helt plötsligt så blev datorn hur seg som helst, testade att starta om den. Detta gav inget som helst resultat!

Ibland var den seg ibland inte, jäkligt svårt att förklara problemet, men försöker ändå

Ett exempel; Jag går in i mina doukument mappen och väljer sedan en undermapp i mina dokument, det tar ca 5 minuter innan den öppnar mappen och visar innehållet :S

Ett annat exempel; Jag väljer att spela upp en film i tex. VLC och det tar typ 5-8 minuter innan filmen går igång :S

Jag fattar ingenting! Har aldrig varit med om något liknande, jag ominstallerade datorn för ca 2 månader sedan för att rensa den lite osv. Så det borde ju inte va att det är en massa "skräp" på den.

Har kollat i aktivitetshanteraren, och där ligger explorer.exe på ca 99% CPU-användning! Helt sjukt, men detta enbart efter att jag valt att spela upp en film, likadant är det i media player dvs, explorer.exe lägger sig på 99%. Om jag väljer att avsluta explorer processen och sedan startar en ny explorer process så ligger den på ca 0-1% och använder i princip noll processor kraft.

Systemet jag har är en AMD 3500+ icke överklockad, Hyper X 1024minnen med 2-2-2-5-1 latency, 400gb maxtor disk, GeForce 7900 GT 256mb och LanParty Expert.

Någon som varit med om liknande problem?
Mycket tacksam för svar!

Mvh Norre

Visa signatur

"Abit AV8-3rd Eye Amd 64 3500+@2700Mhz 2 x Kingston HyperX 2-2-2-5-1 512Mb Club 3D Ati Radeon X800XT PE 256 MB 200gb S-ATA Maxtor DiamondMax"