Alla åäöü.se domäner gratis hos Loopia

Permalänk

Alla åäöü.se domäner gratis hos Loopia

Tänkte bara tipsa om att loopia just nu ger bort domäner som har å, ä, ö eller ü i sig fram till nyår.

Nu kan man äntligen införskaffa sig en massa roliga åäö domäner utan att lida av hålen i plånboken

Permalänk
Medlem

Och som vanligt gäller det att kontrollera villkoren... Det är ju inte gratis för all evighet

Visa signatur

Min signatur - inte din!

Permalänk

Nej det kostar efter ett år så klart Ursäkta att jag inte var tydligare.

Permalänk
Medlem

ush! denna tråd gillar inte jag, det är ju reklam i allra högsta grad enligt min ringa mening.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
ush! denna tråd gillar inte jag, det är ju reklam i allra högsta grad enligt min ringa mening.

Ville bara vara vänlig och tipsa swec innan alla tar slut..

Permalänk
Inaktiv

men kan man inte ha domänen i ett år sen när det kostar pengar så avslutar man domänen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AeRoX.Tiscali
men kan man inte ha domänen i ett år sen när det kostar pengar så avslutar man domänen?

Jag tror man måste avbeställa minst 3 månader innan.

Visa signatur
Permalänk

Loopia har ju alltid dessa tokiga erbjudanden. Man känner ju inte direkt för att ha en stående betalning till dom och behöva betala över 1000kr när det kommer ett år för 5kr-erbjudande nästan varje år.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

För att förtydliga, det är inte Loopia som kommer med detta erbjudande det är IIS som beslutat att ta bort avgiften för IDN domäner för att öka deras användning.

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Testpilot

Äger redan en sådan domän sen över ett år tillbaka, tyvärr är det fortfarande dåligt stöd för det i nästan alla program. Exempelvis så behöver IE ett plugin för att det ska funka.
Firefox stödjer det men sen klarar inte thunderbird av att skicka mail till sånna domäner, fattar inte att dom inte fixat det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Äger redan en sådan domän sen över ett år tillbaka, tyvärr är det fortfarande dåligt stöd för det i nästan alla program. Exempelvis så behöver IE ett plugin för att det ska funka.
Firefox stödjer det men sen klarar inte thunderbird av att skicka mail till sånna domäner, fattar inte att dom inte fixat det.

IDN stöd kommer med IE7 som skall komma inom ett par veckor!

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad* --> Internet, uppkoppling och nätverk

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arood
Jag tror man måste avbeställa minst 3 månader innan.

Någon som kan bekräfta det?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaccee
Någon som kan bekräfta det?

Citat:

http://www.loopia.se/omloopia/allmannavillkor/
[...]
3.3 En skriftlig uppsägning skall vara Loopia tillhanda minst 90 dagar innan dess att innevarande abonnemangsperiod löper ut. Om en uppsägning inte inkommer inom denna tid så löper abonnemanget vidare enligt föregående abonnemangsperiods längd. [...]

Om det gäller något annat i det här fallet kan jag inte svara på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Loopia gör såhär varje år, ett par månader senare varje år. Förra året hade dom det i augusti, nu nu... Sen hela tiden bara att det ska vara nya kunder.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Vad gäller .se-domäner så kommer ju den återkommande räkningen direkt från IIS (det som var NIC-SE), så jag vet inte ens om det är Loopia man ska vända sig till om man vill säga upp domänen.

Edit: Här finns info: http://www.nic-se.se/dinadomaner/avregistrering.shtml
(Och "Loopia" i texten ovan förutsätter förstås att det var genom Loopia man beställde. Annars blir det ju <vilkenregistrarmannuvalt>.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

hehe. jag har sammhäx.se och öpö.se :B

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benjamin Bergh
Ville bara vara vänlig och tipsa swec innan alla tar slut..

Du har ju tagit de flesta...

[...]

[i]Redigerat av Castor: Skärmdump föreställande gmail-konto med tillhörande kontakter och en inkorg med ett större antal registreringsmail gällande domäner från loopia raderad.[/i]

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Inga mer som erbjuder det? Man måste ju vara 18 år för att registrera sig! de kollar ju det med resten av upgifterna.

Permalänk
Medlem

Befintliga kunder hos www.neno.se kan registrera ett gäng genom kontrollpanelen. Registrerade bland annat www.öst-karelen.se

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaccee
Inga mer som erbjuder det? Man måste ju vara 18 år för att registrera sig! de kollar ju det med resten av upgifterna.

Man kan ju hoppas att fler ombud gör liknande, det är ju garanterat tanken från IIS sida eftersom de ju inte tar betalt av ombuden under den här perioden. (Om inte gratis så åtminstone kraftigt reducerat pris.)

Här har du ju en lista på alla ombud, är väl bara att gå igenom den...
http://www.iis.se/nydoman/ombudslista.shtml

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylon
Du har ju tagit de flesta...

Vilket genidrag att länka mitt screenshot här fylld av privata uppgifter.

Vem är du förresten och hur fick du tag på det screenshotet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benjamin Bergh
Vem är du förresten och hur fick du tag på det screenshotet?

Jag hittade det bland "random" bilderna på pici.se. Genidrag att lägga upp en sån bild hos en publik imagehost

Men jag tänkte inte så långt i morse, sorry.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Haha, ägd...
Ja, jag har tråkigt idag.

Permalänk
Medlem

har reggat ett domännamn med ä i. Men varken hotmail, Mail 2 (mac) eller gmail vill acceptera ett domän med ä i som mottagare i mailadresser =(.
Någon som vet någon mailtjänst som har stöd för IDN?