Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

amd 5200x2 eller core 2 duo

har nyss fått ett erbjudande från Fujitsu Siemens på en dator med core 2 duo och 2gb ddr2 och 700gb hdd och geforce 7950gt tror den kostar 281kr brutto eller ska jag ta en amd 5200x2 7900gtx och 800gb hdd från hp

Permalänk
Medlem

själv tar jag am2 men tror nog core 2 är ett par snäpp bättre

Visa signatur

amd 6000+ 4gb corsair value 800mhz x1950xtx

Permalänk
Medlem

lite svårt å säga när det inte framgår villken core 2 duo det rör sig om. DÅ det är märkesdatorer så kan man nog glömma klockning och är då AMD propen sanbbare eller likvärdig så skulle jag ta den pga bättre grafikkort osv förutsatt att den har 2Gb ram med minimum.

Permalänk
Medlem

det är en core 2 duo 6400

Permalänk
Medlem

Ok ta amd:n då eftersom graffet är bättre och cpu:erna likvärdiga, så länge amd datorn också har 2gb ram.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

ja både har 2gb ddr2

Permalänk
Medlem

AMD'd hade jag tagit då. Core 2 duo hypas ju kraftig nu (tydligen med all rätt) men som sagt... eftersom det är märkesdatorer och överklockning förmodligen är att glömma tycker jag du ska köra på amd'n. Kolla in sweclockers test av processorer.

Det är ju rätt najs med 800 gb hdd...

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

jo sen har man en 200gb liggandes hemma

Permalänk
Medlem

Sen köper du nytt moderkort som stöder SLI och ett 7900gtx till. Det tänkte jag göra om det behövs och jag kan fixa flis. Vilken skärm tar du?

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

vadå köp bara ett annat moderkort så kan du klocka på

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

nej tyvär är inte så intresserad av att klocka pga av att om sakerna kan gå sönder och jag är inte 100% på de

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
vadå köp bara ett annat moderkort så kan du klocka på

Om man kör HemPC kan man köpa ett nytt moderkort så man kan överklocka hur mycket man vill?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Om man kör HemPC kan man köpa ett nytt moderkort så man kan överklocka hur mycket man vill?

Jaa? det är väl bara det som kan spärra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Lär ju itne få några garantier om ni gör det Sedan sak man itne vara hundra på att nätag etc är komptabilia dokc rätt vanligt i dag om det är midi eller higtower ATX burkar.

Mne dom är nog smarta nog at märka upp både det ena å anndra med dikaler å skit hehe om amn rycker lite så syns det nog.

Fast kan ju säga att jag voldtagit hem PC maskiner mer än så både bytt cahsii som i sin tur varit ordentligt ommoddade och bytt CPU kylare osv osv åt kompisar men inte mittproblem med deras garantier då dom verkade skita i det ändå

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jaa? det är väl bara det som kan spärra.

Okej. Funderar på att göra det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet avpa1983

Lär ju itne få några garantier om ni gör det Sedan sak man itne vara hundra på att nätag etc är komptabilia dokc rätt vanligt i dag om det är midi eller higtower ATX burkar.

Mne dom är nog smarta nog at märka upp både det ena å anndra med dikaler å skit hehe om amn rycker lite så syns det nog.

Fast kan ju säga att jag voldtagit hem PC maskiner mer än så både bytt cahsii som i sin tur varit ordentligt ommoddade och bytt CPU kylare osv osv åt kompisar men inte mittproblem med deras garantier då dom verkade skita i det ändå

Enligt våran HemPC-leverantör får man ändra å byta hårdvara bara det är på egen bekostnad... Inget om garanti eller liknande. Låter rätt bra i mina öron iaf.

Tänkte först å främst skaffa nytt DX10-kort lite senare.

Permalänk
Medlem

Hoppas ni känner till att "Hem PC" med bruttolönsavdrag är på väg ut eftersom Alliansen beslutat att dessa inte skall gynnas i budgeten.

Det kan alltså komma en fin kalldush med en fet nota att betala för att lösa ut systemet eller att lämna tillbaka det - och det är då det kan bli problem om du öppnat lådan och bytt saker.

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

Måtte djäfvulen ta alla borgarsvin!

These are worried times, my friends...

Jaja, vi får väl se vad som händer.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

jo men är inte intresserad av att klocka eller nått sånt så