PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk

mm,tbord och mus skulle vara det ultimata till dessa konsoller tycker jag.finns ju en hel del bra FPS spel till dom och att försöka sikta med den analoga spaken,det går bara ej,speciellt inte i dom mest häftigaste och intensivaste striderna då man vill vara snabb i rörelserna och kunna kontra snabbt.
krävs mycket träning för att kunna bemästra detta hyffsat bra.
kan tänka mej hur krångligt det kommer bli i spel som resistence,GOW och COD3 tex där det i stort sätt bara är intensiva strider som man måste vara snabb i.

så jag tycker att dom borde införa tbord och mus i åtminstånde dom flesta FPS

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

problemet är väl lite att tangentbord+mus inte är jättebekvämt att köra i soffan, iafall de gånger jag lanat med datorn på soffbordet har man fått sjukt ont i rygg/axlar när man sitter ett par timmar.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
problemet är väl lite att tangentbord+mus inte är jättebekvämt att köra i soffan, iafall de gånger jag lanat med datorn på soffbordet har man fått sjukt ont i rygg/axlar när man sitter ett par timmar.

Skaffa en rejäl skiva att ha i knät med mus + tbord. Så sitter du som en kung sen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Skaffa en rejäl skiva att ha i knät med mus + tbord. Så sitter du som en kung sen!

+1

bara att fixa en skiva eller nått mindre bord(typ sånt där som man serverar frukost på sängen på) och sen är saken fixad:):up:

kommer ihåg när man lirade spel som hired guns på amigan,då ville man inte sitta framåtlutandes över nått bord och spela,då ville man kunna sitta i soffan och lira,fixade då en skiva,sen var saken klar:),funkade hur bra som helst.
lite vingligt i början,ja,men det gick snabbt över,man vande sej.
sen på den tiden så var det ju sladdar och helveteskap,men nu är det trådlöst och det gör ju inte saken sämre precis:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Officiella listan för releasedagen:

SCEA Launch Titles:
Resistance: Fall of Man
NBA 07
Genji: Days of the Blade

Third-Party Publisher Titles:
Blazing Angels Squadrons of WWII / Ubisoft
Call of Duty 3 / Activision
EA Sports Fight Night Round 3 / Electronic Arts
The Elder Scrolls IV: Oblivion / Bethesda Softworks
F.E.A.R. / Vivendi Universal Games
Full Auto 2: Battlelines / Sega
Madden NFL 07 / Electronic Arts
Marvel: Ultimate Alliance / Activision
Mobile Suit Gundam: Crossfire / Namco Bandai Games
NBA 2K7 / 2K Sports
Need For Speed Carbon / Electronic Arts
NHL 2K7 / 2K Sports
Ridge Racer 7 / Namco Bandai Games
Sonic the Hedgehog / Sega
Tiger Woods PGA Tour 07 / Electronic Arts
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas / Ubisoft
Tony Hawk's Project 8 / Activision
Untold Legends: Dark Kingdom / Sony Online Entertainment

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Ush, jag tyckte det var en trist releaselista. Nästan lika trist som 360's releaselista. Men jag antar att det kan hända en del saker innan ps3 släpps i sverige.

Riiiidge racer som jag är en gammal fan av, och Untold Legends som var skoj på PSP multiplayer (diabloklon) blir de titlar jag inhandlar.

Resistance, Genji och Gundam står på min kanskelista.

Permalänk
Medlem

Sämre än xbox360 release kan man inte ha. Där var det verkligen brist på bra spel. Men jag tycker också att PS3-releasen har rätt så trist lista. Bara Resistance är enligt mig intressant. Resten är en massa EA titlar och andra titlar som det kommer nya varje år plus några titlar som inte intresserar mig.

Edit: Kul att "Untold Legends: Dark Kingdom / Sony Online Entertainment" står som third party då det är Sony Online Entertainment som gör det :p.

Edt2: Vet inte om det här har blivit postad tidigarei tråden, men här är en bild på Playstation Store:

Permalänk
Medlem

Ja, listan är för dag 1. Sen ramlar det in titlar i en stadig ström. EA har 30 titlar under utveckling, och Sony har 100, med första och andrapart inräknat. Sen tillkommer resterande tredjepart...

Spel blir det ingen brist på. Enbart de exklusiva AAA-titlarna kan ruinera ett fan...

Läs detta nu!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Detta är vad jag känner spontant för spelen på den releaslistan:

Resistance: Fall of Man (Hmm?)
NBA 07 (År ut och år in, samma spel med samma titlar för att lura folk på pengar)
Genji: Days of the Blade (HmhmmHMHMmhm!?)
Blazing Angels Squadrons of WWII(pff, 360-portning?)
Call of Duty 3(Å jo, vi spelade allt CoD2 på 360's releasedag och nu cod3 på ps3's, gick inte det lite väl snabbt? Blir det precis samma spel igen eller?)
EA Sports Fight Night Round 3 (Dyngportning...)
The Elder Scrolls IV: Oblivion (Porta mera bara! Jag utmanar er!)
F.E.A.R. (PC-Port? Mystiskt...)
Full Auto 2: Battlelines (full auto på 360, nu full auto 2 på ps3, gick väldigt snabbt där.)
Madden NFL 07 (mer årligt återkommande, direktportat skräp från EA)
Marvel: Ultimate Alliance (Samma version som på 360 antar jag? )
Mobile Suit Gundam: Crossfire (Det kommer ett Gundam-spel till 360 i slutet av året. Låt mig satsa pengar på att vi får se samma 3d-modeller i det spelet.)
NBA 2K7 (pfffff, årligt återkommande...)
Need For Speed Carbon (kommer till alla tänkbara konsoler... suck)
NHL 2K7 (o.O Hur länge tror de att vi kommer stå ut med denna misshandel av speltitlar?)
Ridge Racer 7(RR6 till 360, RR7 till 360.. Säkert en hel hög med samma 3d-modeller och texturer. Snart släpper de samma spel varje år och byter bara ut titeln)
Sonic the Hedgehog(Senaste sonicspelet jag spelade var Sonic Heroes till GC, det blev dessutom det sista...)
Tiger Woods PGA Tour 07(Blir det samma halvfärdiga produkt som släpptes till 360?)
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas(De borde kalla det Rainbow Six 2007, för vi vet ju att det kommer ett nytt varje år.)
Tony Hawk's Project 8(Minns ni american wasteland till 360? Identisk med versionen som till vanliga xbox... Anstränger de sig för att förlora förtroende eller? Blir det samma sak en gång till?)
Untold Legends: Dark Kingdom (Ytterligare en del i denna franchise, och fler lär det bli...sssnaark!)

Så av 21 spel så är det 2 st där det inte finns nåt som bär emot när man hör titeln på dem. Visst, jag har full förståelse för att de måste tjäna pengar på spelen, annars skulle inga spel bli gjorda. Det är bristen på respekt som gör mig så förtvivlad. Att man inte längre kan köpa ett spel och kunna känna att det är unikt. Alltid massproducerat för ett flertal olika plattformar. All kärlek är förlorad. De kunde lika gärna säga rakt ut att "Vi gör inte spel för att folk ska ha roligt, vi gör dem bara för att få betalt".

Uppföljare på bra spel? Gärna! Håll mario och metal gear vid liv! Men lägg lite tid på att få spelen BÄTTRE än föregångarna. Jag blir så jäkla förbannad när man ser en releaselista med bara sådana hära titlar. Kräk å spya ska dom ha.

Tyvärr måste jag ju säga att jag kommer köpa flera av dessa kommersiella populärspel men de kan inte hindra mig från att må illa när jag gör det. Men jag ska försöka hålla skräpinköpen nere nästa år, och satsa på orginella udda spel. ^^

Permalänk
Medlem

Rainbow SixaxiS of Evil?

men det är alltså om jag räknat rätt nu minst 3 spel som drar full nytta av den nya kontrollen.

men finns det nån lista på detta mer exakt vilka funktioner som planeras i andra spel tro..?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

New Motorstorm trailer HD (1280x720)...
Size: 102 MB
Duration: 1 minute 28 seconds

http://www.megaupload.com/?d=P5M4PUOJ

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

PS3 har några bra spel till releasen iaf,men inte var det många,dom flesta är utjatade uppföljare och vissa har man redan sett på 360.
kvantitet kan vara bra ibland,men då ska det vara i kombination med kvalitet också.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

PS3 har bättre launchspel än alla konsoller senaste 10(?) åren om inte annat.

07 ser ut att bli ett bra år. Skulle vara fint om dom kunde klämma in FFXIII där också.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

trevligt med linux...
hoppas man får med det när dom släpper ps3 i europa.

http://www.ps3land.com/article-888.php
handkontrollen ska kosta 49.99 dollars.

dom 500.000 första konsollerna får också med filmen Talladega Nights
som annars kommer ut först i december.

inga hdmi kablar utan bara vanliga av-kablar verkar vara aktuellt.
men vem vet nåt extra måste väl vi europeer få för vår väntan?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
trevligt med linux...
hoppas man får med det när dom släpper ps3 i europa.

http://www.ps3land.com/article-888.php
handkontrollen ska kosta 49.99 dollars.

dom 500.000 första konsollerna får också med filmen Talladega Nights
som annars kommer ut först i december.

inga hdmi kablar utan bara vanliga av-kablar verkar vara aktuellt.
men vem vet nåt extra måste väl vi europeer få för vår väntan?

Men vi Europeer har inget emot att vänta, det har Sony sagt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
New Motorstorm trailer HD (1280x720)...
Size: 102 MB
Duration: 1 minute 28 seconds

http://www.megaupload.com/?d=P5M4PUOJ

Shit vilken grafik
vill ha spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
New Motorstorm trailer HD (1280x720)...
Size: 102 MB
Duration: 1 minute 28 seconds

http://www.megaupload.com/?d=P5M4PUOJ

Jäklar vilken grafik!!!
Tror inte jag sett något liknande i hela mitt liv!

Hoppas bara priset på PS3 blir runt 4000kr, dvs att vi får en sänkning som Japanerna.

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6069082.stm

PS3 är seriösa nyhter. första uppgiften jag sett om pris på nedladdningsspelen PSX tror jag, verkar hamna på lite under Nintendos ditto.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox

men vem vet nåt extra måste väl vi europeer få för vår väntan?

extra moms?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DR
Jäklar vilken grafik!!!
Tror inte jag sett något liknande i hela mitt liv!

Hoppas bara priset på PS3 blir runt 4000kr, dvs att vi får en sänkning som Japanerna.

sänkningen gäller en version som kanske inte släpps här. men hoppas går ju..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Men vi Europeer har inget emot att vänta, det har Sony sagt.

man kan ju alltid hoppas att det är för att vi kanske får nåt extra
nåt annat än ett högre pris så att säga...

ouch...
schysst klipp fredag.
är dock fundersam på om jag vill ha motorstorm. intressant spel i sig men vill pröva det först innan jag bestämmer mig. men om ryktena stämmer så ska det finnas som demo för nedladdning vid dag ett av releasen i japan och usa. då känns det sannolikt att vi också får den möjligheten.

rumble till ps3

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
man kan ju alltid hoppas att det är för att vi kanske får nåt extra
nåt annat än ett högre pris så att säga...

ouch...
schysst klipp fredag.
är dock fundersam på om jag vill ha motorstorm. intressant spel i sig men vill pröva det först innan jag bestämmer mig. men om ryktena stämmer så ska det finnas som demo för nedladdning vid dag ett av releasen i japan och usa. då känns det sannolikt att vi också får den möjligheten.

rumble till ps3

Det går fortfarande dåligt för Sony ekonomiskt (Klick) och det blir värre nu när de har sänkt priset i Japan och förseningen i Europa. För att inte tala om PSP:n. Så jag tror inte de vill förlora mer pengar på att göra en prissänkning i Europa, men drömma går ju.

Permalänk
Sötast

Alltså nya Motorstorm trailern var ju inte ens lockande?
Kändes som alla körde i 30-35 (Alltså att det var långsamt )
Och visst var det ganska fint, men inte bättre än något annat speciellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Alltså nya Motorstorm trailern var ju inte ens lockande?
Kändes som alla körde i 30-35 (Alltså att det var långsamt )
Och visst var det ganska fint, men inte bättre än något annat speciellt.

Om du menar långsamt som i 30 FPS (XB sjukan :/) kan jag förstå dig men i hastighet så vettefan om man vill ha snabbare. Ser nog svårt att styra ut.

Särskilt med motorcyklarna.

Grafiskt sett är det bortom vad vi är vana vid i bilspel också. Enligt folk som testat det IRL.

Edit: Främst ljuseffekterna är riktigt bra.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Alltså nya Motorstorm trailern var ju inte ens lockande?
Kändes som alla körde i 30-35 (Alltså att det var långsamt )
Och visst var det ganska fint, men inte bättre än något annat speciellt.

WORD

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

bilspel ser alltid löjligt långsamma ut när man ser dem ur tredjepersonsperspektiv... måste ju vara förstperson för att man ska få någon som helst fartkänsla

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
New Motorstorm trailer HD (1280x720)...
Size: 102 MB
Duration: 1 minute 28 seconds
http://www.megaupload.com/?d=P5M4PUOJ

Väldigt snygg grafik, men måste säga att det verkade segt på nåt sätt.

Den andra trailern jag kollade på hade inte alls samma seghetskänsla, fast den hade iofs en massa klipp hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Väldigt snygg grafik, men måste säga att det verkade segt på nåt sätt.

Den andra trailern jag kollade på hade inte alls samma seghetskänsla, fast den hade iofs en massa klipp hela tiden.

Det är nog därför releasen har blivit framskjuten till 2007. Frameraten verkar inte vara stabila 30 FPS.. inte på långa vägar.

Edit: Tidigare tycker jag spelet har haft en mer stabil framerate. Men nu i det senaste vi har fått se så är frameraten sämre och spelet i sig snabbare. Samt att det lagts på något nytt grafikfilter.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Att filmen var slö beror på att den går i slowmotion. Kolla klockan där tiondelarna räknar. Är inget mattegeni, så jag kan inte säga hur mycket långsammare det går i %, men alla borde märka att det går långsammare än normalt...

Att spela det själv i förstaperson med full upplösning och surroundljud blir en upplevelse som kommer att behöva beskrivas med superlativ, garanterat...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

någon som ser vad är han kör på i slutet?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Att filmen var slö beror på att den går i slowmotion. Kolla klockan där tiondelarna räknar. Är inget mattegeni, så jag kan inte säga hur mycket långsammare det går i %, men alla borde märka att det går långsammare än normalt...

Att spela det själv i förstaperson med full upplösning och surroundljud blir en upplevelse som kommer att behöva beskrivas med superlativ, garanterat...

Jag tycker i alla fall att den räknar upp sekunderna som sekunder. Sen skulle det vara rätt konstigt om de spelade in en film helt i slowmotion. Ingen mening med det.