Windows XP Service Pack 3 ytterligare försenat

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESS
Jag längtar iallafall till Vista och jag tror på fullt allvar att jag tänker betala för det med!

iallafall om det går att få på nåt smart sätt för en tusenlapp eller liknande.

aa det lutar åt första ärliga operativsystemet

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk

"En spekulation är att Microsoft vill få så många som möjligt att uppgradera till Vista innan de lanserar SP3 till Windows XP"

näää det menar dom inte

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Helt vansinnigt. Förstår inte hur man kan försena saker så mycket som de gör.

Det är bara Microsoft som kan komma undan med sånt här. (Frågan är hur länge?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
Helt vansinnigt. Förstår inte hur man kan försena saker så mycket som de gör.

Det är bara Microsoft som kan komma undan med sånt här. (Frågan är hur länge?)

och blizzard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
Helt vansinnigt. Förstår inte hur man kan försena saker så mycket som de gör.

Det är bara Microsoft som kan komma undan med sånt här. (Frågan är hur länge?)

Duke Nukem Forever.

Förövrigt så har de ingen direkt skyldighet att släppa ett nytt OS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norml
Duke Nukem Forever.

Förövrigt så har de ingen direkt skyldighet att släppa ett nytt OS.

Nej, men om de är rädda om sina marknadsandelar och sin ekonomi gör de nog bäst i att göra det... Snart.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norml
Duke Nukem Forever.

Förövrigt så har de ingen direkt skyldighet att släppa ett nytt OS.

Har inte Microsoft sålt en hel del "Software Assurance"-licenser och andra avtal där de garanterat att kunderna ska få tillgång till uppgraderingar och ny mjukvara. Det kostar pengar och tid att planera uppgraderingar för företagen och att lanseringen av Vista blivit uppskjuten är väl inte så poppis kan jag tänka mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdissidA
eller så skaffar man sig Win 2003 Server och följer detta:
http://www.msfn.org/win2k3/

Andra alternativ får ni inte, även om ni vill det

Vi med lite vett har använt det ett tag nu.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Det är lika många flaws till win2k3 som det är till XP. Kommer ett SP3 till XP så kommer det ett SP2 (samma innehåll som SP3 till xp) till win2k3.

Det märker man när det poppar upp samma uppgraderingar i winupdate mellan dessa OS.

SP2 till Win2K3/WinXPx64 ligger i beta just nu och ska släppas Q1 2007.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
aa det lutar åt första ärliga operativsystemet

Samma här. Visserligen har jag en köpt OEM-Version av WinXP Pro. Men när jag uppgraderar min dator, blir det att köpa en retail version av Vista Business. I engelsk version.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Avstängd

Är det sant att man bara får installera Vista en gång? Det kan det väl ändå inte vara?

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESS
Jag längtar iallafall till Vista och jag tror på fullt allvar att jag tänker betala för det med!

iallafall om det går att få på nåt smart sätt för en tusenlapp eller liknande.

Med andra ord kommer du troligen få skippa Vista

@Thaillid: Ryktet säger att du får göra en ominstallation, men jag har hört så mycket olika saker om det nu så det lär vi inte få bekräftat förens Vista finns att få tag i.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

släpps till OEM, inneböär det att de snart finns pÅ DC

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Är det sant att man bara får installera Vista en gång? Det kan det väl ändå inte vara?

Varifrån har ni hört dessa rykten?

Skitsnack rakt igenom vågar jag säga utan att något belägg för det alls.

Permalänk
Medlem

Kör på XP x64 tillsvidare, tycker det fungerar ypperligt.
Gör nog inget om Vista får mogna lite först.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
Har inte ens SP2, klarar mig galant utan...

Tack vare såna som dig som nätet är full av spam och phishing osv. Reaktionärer borde inte få äga datorer

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Tack vare såna som dig som nätet är full av spam och phishing osv. Reaktionärer borde inte få äga datorer

Går utan problem att köra utan SP pack (eller valfri säkerhetspatch) till vilket OS som helst utan problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Varifrån har ni hört dessa rykten?

Skitsnack rakt igenom vågar jag säga utan att något belägg för det alls.

kanske ryktet kommer sig av att de gjort så förr. (men det var faktiskt hela 5 gånger man fick "ominstallera om jag inte minns fel..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Varifrån har ni hört dessa rykten?

Skitsnack rakt igenom vågar jag säga utan att något belägg för det alls.

Lite läsning om diskussionen om det, den som lever får väl se vad som händer, ingen ide att spekulera om nånting ännu antar jag.

http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_licensing.asp
http://www.overclockers.com/tips01049/
http://www.overclockers.com/tips01049/index02.asp

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Äh, lugna ner er lite nu.. så länge datorn hålls i bra trim så är det inte hela världen om ett SP kommer lite förr eller senare... jag bryr mig då inte direkt om det så mycket, det kommer när det kommer.

och jag slår vad om att många här är riktigt gnälliga just för att man ska hata M$, och så är det bara.
Och ni är jättehäftiga

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Tack vare såna som dig som nätet är full av spam och phishing osv. Reaktionärer borde inte få äga datorer

Jag klarar mig bra utan spam och phishing. Och ändå har jag bara SP1.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

jag tycker om MS... dom har gett mig Windows som jag nästan alltid har använt och inte haft några problem med

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Tänk... jag har faktiskt suttit och väntat på denna nyhet sedan jag fick se bilder på DX10.

SP eller ej, man väntar ändå ett år så alla OEM köpande svenssons hinner köra sönder en bunt Dell/HP burkar och gnälla tillräckligt så att de största missarna fixas.

Ang hålla datorn i trim, är jag den enda här som kör win utan antivirus och aldrig får problem?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Ang hålla datorn i trim, är jag den enda här som kör win utan antivirus och aldrig får problem?

SP1 och utan antivirus. Har heller aldrig några problem. Man undrar nästan vad fan alla sysslar med som får virus och spywares hela tiden.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
SP1 och utan antivirus. Har heller aldrig några problem. Man undrar nästan vad fan alla sysslar med som får virus och spywares hela tiden.

Warez och porr givetvis. Sedan skyller man på Microsoft.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Warez och porr givetvis. Sedan skyller man på Microsoft.

Har hänt mig ett flertal gånger att jag fått virus endast genom att koppla en dator mot internet utan att ens ha öppnat en websida. Ni som säger att ni inte har problem med virus och sitter utan virusskydd, ni har virus. Virus och trojaner märks inte alltid. Föreslår att ni som gör så går till denna sida: www.free-av.com och installerar AntiVir. Ni kan ge er på att ni har virus.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Samsung C49RG90 Gaming: FD Define C, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
SP1 och utan antivirus. Har heller aldrig några problem. Man undrar nästan vad fan alla sysslar med som får virus och spywares hela tiden.

SP1 är inte ens skyddat mot msblast så utan en "router" eller nån typ av NAT har du virus på genomsnittlig tid av 15sekunder eller nåt sånt.

Personligen tycker jag det borde vara böter på att inte skydda sina system

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag det borde vara böter på att använda Windows över huvud taget. Sådeså.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem

Symantec Antivirus Corp är obligatoriskt att ha installerat om man sitter med windows xp

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

hansfilipelo/Lurcazzus/Barry: Endast SP1, tagit bort onödiga xp komponenter (hint! windir%\inf\sysoc.inf), stängt av alla onödiga processor via komponenttjänster i adminverktyg, och viktigaste av allt: TAGIT BORT INTERNET EXPLORER FÖR ATT DET ÄR INGET ANNAT ÄN EN VANDRANDE SÄKERHETBRIST.

Resultat? Se nedan

Norton kan inte ens köras, vill ha IE v5+, ActiveX och Java aktiverat

Ojsan... det här med IE igen

Sedan har vi ett riktigt test.. detta borde ni själv pröva

och resultat av detta test blev vad då?

Vill ni kan jag även vissa bilder från spyware sökningen, Avast, Hijack This eller Stinger. Naddaaaa......