Permalänk

Hårddisk kylare?

Nån som kan rekommendera en bra hårddisk kylare som dessutom är VÄLDIGT tyst?

Permalänk
Medlem

Antar att du menar en hårddiskkylare? Ska du försluta den eller bara ha ett par kylflänsar och en fläkt?

Jag kan rekommendera Scythe Quiet Drive som försluter och ljuddämpar både idle-suset och knarrandet när den arbetar, och sänker även temperaturen några grader.

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar Zalman Hard Disk Heatpipe Cooler.
har den själv och är mycket nöjd den, kyller skit bra och det kommer knappast ljud från den ':D

http://www.webhallen.com/prod.php?id=32991

Permalänk
Medlem

Sätt bara en 80/120 fläkt på 7 eller 5V som blåser på hårddiskarna, det duger.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

säger som thompas sätt en fläkt fram för.. om det är vibbrationer som ska bort så häng upp disken i en 5.25plats istället med snören eller resorband eller liknande..

annars kanske du har ett budget chassi som medför vibbrationer?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag ett sånt där "rack" som rymmer tre HDD som man liksom klickar. De sitter bra men det är några mm glapp så att det skallrar ganska tråkigt ibland. Vad ska man göra då för att få bort vibrationerna?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo, 2,2 GHz @ 2,42 GHz med ClockGen.

Permalänk

ta bort existerande rack med våld, häng dit hårddiskarna med resorband istället så att de hänger framför chassiefläkten som sitter där (hoppas jag). scythe quietdrive är allt annat än billig; tre stycken sådana kostar ju nästan lika mkt som ett antec p180...