Vilken webbläsare surfar du Sweclockers med?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vilken webbläsare surfar du Sweclockers med?

Snabb fråga: Vilken webbläsare surfar du Sweclockers med?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Räckte det inte med omröstningen i Programeringsforumet?

Permalänk
Avstängd

Svarade IE7 för att jag just nu använde den. I vanliga fall mixas det med FF

Permalänk
Medlem

firefox

Du borde sätta IE6 och IE7 som separata altandativ då jag antar du startar denna tråd just för att få en diskussion om huruvida IE7 kommer göra så IE återtar populariteten igen.

Själv tror jag inte det det finns så många inbitna fx fans där ute som inte ger upp dessutom så är fx forfarande mycket bättre med. Dock så är du ju som så att de flesta inte bryr sig vilket program de använder bara det fungerar hyfsat vilket i IE6 knappt gjort vilket har gjort att väldigt många bytt men nu när IE6 kommer med windows update så tror de flesta inte orkar uppdatera eftersom IE6 har de flesta funktioner som man kräver.

Permalänk
Medlem

När man kollar statistik på de flesta tekniska forum så brukar det vara FF som majoriteten kör med. Kör själv med både IE och FF.

Permalänk
Hedersmedlem

Safari, men varför ligger denna i MS operativsystem?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

En sak som jag aldrig riktigt fattat, varför är FF populärare än Opera?
Opera har allt som FF har och lite till, bortsett från säkerhetshålen, vilket dom kan få behålla.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
En sak som jag aldrig riktigt fattat, varför är FF populärare än Opera?
Opera har allt som FF har och lite till, bortsett från säkerhetshålen, vilket dom kan få behålla.

För att Fx räcker, jag orkar inte ha "och lite till".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
När man kollar statistik på de flesta tekniska forum så brukar det vara FF som majoriteten kör med. Kör själv med både IE och FF.

Såg en omröstning på aftonbladet och det skiljde inte mycket mellan ff och ie där.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

www.browzar.com

Men vanligtvis FF...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Samma som jag surfar allt annat med...
Fx.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
www.browzar.com

Men vanligtvis FF...

Citat:

Browzar is an adware-driven graphical frontend to Internet Explorer web browser ... The fact that it stores session cookies on the hard drive means that it is not truly secure as deleted data can be restored ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Browzar

Permalänk
Medlem

Opera, då den är bäst.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIC
http://en.wikipedia.org/wiki/Browzar

Du glömde varför den är flaggad som adware..

Citat:

Later reviews have labeled Browzar as adware since it displays advertisements based on search terms, using Yahoo! Search Marketing. [2]

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Du glömde varför den är flaggad som adware..

Ok. Den visar reklam, vad brukar adware göra ...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Såg en omröstning på aftonbladet och det skiljde inte mycket mellan ff och ie där.

http://www.aftonbladet.se/vss/special/storfragan/visa/0,1937,...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIC
Ok. Den visar reklam, vad brukar adware göra ...

Hmmffpphh.. är det bevisat att den drar in adwarez i datorn eller den bara visar reklam baserad på en eventuel sökning man gör med browsar? För jag vet ärligt talat inte, gör du?

Citat:

it displays advertisements based on search terms

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Den ja Det jag ville ha sagt med min post var att även "vanligt" folk börjar få upp ögonen för alternativen

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Hmmffpphh.. är det bevisat att den drar in adwarez i datorn eller den bara visar reklam baserad på en eventuellt sökning man gör med browsar? För jag vet ärligt talat inte, gör du?

Vad skulle skillnaden vara om den laddade ner ett extern program som visade reklam istället för att visa den direkt i browsern? I detta fall gör den inte det, i alla fall inte för några versioner sedan då jag testade den. Det var i alla fall en av de mest värdelösa av browsers jag sett på länge.

Jag tror du blandar ihop termen adware med spyware och annan maleware eftersom att dom brukar nämnas i samma sammanhang. Du är nog som många andra onödigt rädda för ordet adware, antagligen påverkade av reklam för anti-spyware/adware program som säger att det är ondskan själv och drar dem över samma linje. Men det är bara ett annat sätt att dela in program i grupper som free-ware, share-ware och ad-ware. Så istället för att betala för din mjukvara så fyller den din skärm med reklam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIC
Vad skulle skillnaden vara om den laddade ner ett extern program som visade reklam istället för att visa den direkt i browsern? I detta fall gör den inte det, i alla fall inte för några versioner sedan då jag testade den. Det var i alla fall en av de mest värdelösa av browsers jag sett på länge.

Jag tror du blandar ihop termen adware med spyware och annan maleware eftersom att dom brukar nämnas i samma sammanhang. Du är nog som många andra onödigt rädda för ordet adware, antagligen påverkade av reklam för anti-spyware/adware program som säger att det är ondskan själv och drar dem över samma linje. Men det är bara ett annat sätt att dela in program i grupper som free-ware, share-ware och ad-ware. Så istället för att betala för din mjukvara så fyller den din skärm med reklam.

Nej, jag är inte rädd för adwares eller spywares... sen är den inte mycket att hänga i granen nej, men det jag gillar är utseendet på den..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
En sak som jag aldrig riktigt fattat, varför är FF populärare än Opera?
Opera har allt som FF har och lite till, bortsett från säkerhetshålen, vilket dom kan få behålla.

den har även en tendens att rendera sidor fel lite då och då..
sen har FF varit lite vassare än Opera på att göra reklam för sig själv, samt att Opera inte har varit helt gratis förut, vilket fått vissa att välja FF istället..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Såg en omröstning på aftonbladet och det skiljde inte mycket mellan ff och ie där.

Precis det är här det här finns mest kloka digitala människor
rent totalt sett har väl inte fx mer en typ 15% tyvärr

Permalänk
Medlem

Firefox såklart.

Permalänk
Medlem

Det beror på.... om jag bara kollar in vad som hänt eller kollar nåt allmänt så använder jag Firefox men om jag kollar nån svar på en tråd så blir det IE eftersom hotmailen öppnas där...

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Går runt lite men just nu Safari annars Camino.

Permalänk
Medlem

Firefox, enkelt, smidigt

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+, 1024 MB DDRAM PC3200, Powercolor ATI Radeon 9800 PRO, WD Raptor 36,7 GB SATA, 200 GB Seagate S-ATA, Hitachi 120 GB ATA

Permalänk
Medlem

Firefox..

..Med Adblock+filterset, Fasterfox, GMail Notifier, IE-Tab och trimmat med Firetune.

Jag har kört Opera i perioder med, men tycker att det är för mycket lull-lull med i det paketet,
som snarare gör surfning besvärligare för mig än de förenklar.
IE använder jag bara när Messengern tvingar mig till Hotmail-inkorgen via den.

Mvh

Permalänk
Medlem

Opera.

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Jag har kört Opera i perioder med, men tycker att det är för mycket lull-lull med i det paketet, som snarare gör surfning besvärligare för mig än de förenklar.

Ge exempel, tack.