Permalänk

haaha, bytte drivrutiner nu och de buggarna som jagh ade innan har försvunnit. Dock så får jag något memory allocation error istället.
Spelet drar föv ca 1,3gb minne @ high.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

BLir väl som oblivion att man får Tweake INI filer för å optimera RAM användandet m.m. kommer nog lösningar snart på nätet

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Konstigt det här, ajg maxar spelet, visst hackar det då och då men inte tillräckligt för tt jag skall sänka.

Permalänk
Medlem

Har inge Probelm ALLS med att ha ihjäl lägre levels. nyss startat har inte Uppgraderat Något !

har runt 1a byn redan haft ihjäl 3 skurkar (jacks quest) , 15 scavanger, 2 volf, 1 skadad vildsvin. 1 blodfly (farligast av alla) .. blev bara skadad 2ggr måttligt.

medel svårighet i spelet..

bara å ha rätt strategi var gång å attakera snabbt så de backar å fortsätta

blev Level 3 nyss, men har int valt några saker ens. finns ju inge kul å lägga det på i 1a byn , fun fun

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Ja snacka om grova buggar i fighting-systemet. Tog hela Ortega-lägret ensam vid level 4 utan att använda annat än orcslayer som vapen. Anfaller man en fiende står nästan alla andra och bara tittar på, helt stört. Bara springa in bland 10 pers och kötta på. Medans en boar är typ Bruce Lee på crack.

Skumt att man släpper ett spel i ett sånt skicka alltså.. Vore en sak om det var lite små buggar i quest och sånt som är svåra för utvecklarna att upptäcka, men fighting-systemet är ju lixom hela grunden för spelet.

Sedan finns det många andra buggar också som att man spara när det är dåligt väder och regnar sedan när man laddar igen så är det soligt. Men sådana buggar är ju inte hela världen ändå.

Annars verkar spelet jäkligt kul..

Visa signatur

Go for the eyes, Boo, GO FOR THE EYES! RAAAAAAAAAAAURGH!!!

Permalänk
Medlem

är fighting systemet kul/bra, bättre än oblivion?

Visa signatur

Mal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malrux
är fighting systemet kul/bra, bättre än oblivion?

Ja som du kan läsa i inlägget över ditt så är det inte så bra just nu pågrund av grova buggar. Men skulle det funka som tänkt så är det i princip som i Oblivion. Med ända skillnaden att i Oblivion har det ingen betydelse vad du använder för vapen då du kan springa in naken med knytnävarna och ta det mesta ändå..

Visa signatur

Go for the eyes, Boo, GO FOR THE EYES! RAAAAAAAAAAAURGH!!!

Permalänk
Medlem

http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/genmessage.php?board=920920&...

Hittade detta ini-trick, jag fick ca 15-20 fps mer på high detail med det där än tidigare.
Hoppas det hjälper flera.

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk
Hedersmedlem

Installerade och började spela, röjde upp bland orcherna i första staden & levlade upp.

Nu har jag 10st learning points som ajg inte vet hur man sätter ut.
Jag letar i manualen men hittar inget =/

Går in på character screen med C och trycker sedan på allt jag hittar, men inte fan lyckas jag spendera mina learning points. Har lagt spelet på is tills någon kan förklara för mig hur tusan jag använder dem

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Leta efter folk som kan träna dig inom det område du vill bli bättre på.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Hedersmedlem

Tack! Äntligen en förklaring

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra

Nu har jag 10st learning points som ajg inte vet hur man sätter ut.
Jag letar i manualen men hittar inget =/

Går in på character screen med C och trycker sedan på allt jag hittar, men inte fan lyckas jag spendera mina learning points. Har lagt spelet på is tills någon kan förklara för mig hur tusan jag använder dem

---> Be Vid INNOS statyer, 1 i 1a byn tex.

Citat:

[i]Ja snacka om grova buggar i fighting-systemet. Tog hela Ortega-lägret ensam vid level 4 utan att använda annat än orcslayer som vapen. Anfaller man en fiende står nästan alla andra och bara tittar på, helt stört. Bara springa in bland 10 pers och kötta på. Medans en boar är typ Bruce Lee på crack. [/B]

Vet inte va du snackar om ens. har int vart där. men går ja ens i närheten av nån bandit camp, så har ja alla som finns där efter mig , bara 1 ser mig så jagar alla mig !!

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Hej, har ett problem med Gothic III. För mig så blir det svarta kuber runt allt som rör sig. Har uppdaterat grafikkortsdrivrutinerna till mitt x800xt pe (står att det ska fungera till x700 och x850, men inget om x800??) och har instalerat nyaste .net dessutom har jag testat olika inställningar i spelet med samma resultat. Vad kan vara fel?

Har patchen också.

EDIT: Fungerade med allt på low, hade bara testat medium och high innan. Men det laggar mkt :S har ändå inte så dålig dator.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Inaktiv

Blev väldigt besviken på Gothic 3 först men sen tweakade jag polarens inställningar lite så nu ser det bättre ut, tog bort DOF skiten bland annat och skuggorna. Försvann lite grafikbuggar, kanske blir att köpa om 2 eller 3 patches när spelet e klart. Har ju go fantasykänsla, fast alla orcer jag försöker döda ställer sig upp igen. Det suger lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Blev väldigt besviken på Gothic 3 först men sen tweakade jag polarens inställningar lite så nu ser det bättre ut, tog bort DOF skiten bland annat och skuggorna. Försvann lite grafikbuggar, kanske blir att köpa om 2 eller 3 patches när spelet e klart. Har ju go fantasykänsla, fast alla orcer jag försöker döda ställer sig upp igen. Det suger lite.

Hehe det där med neutrala fiender är drygt. Man måste hålla in block , för att få gubben i en "stab pose" och sedan hugga för att döda en liggande fiende. Om texten i namnet är beige är dom neutrala, är dom oranga eller röda så är dom öppet fientliga och går och döda direkt (och gröna är då på din sida). Problemet är att när man spelar med blandat neutrala (tex vakter vid en by) och fientliga fiender, så verkar spelet ofta sikta på dom neutrala istället för dom röda elaka Så man får vara försiktig

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk

Okej jag och många andra gissar jag ahr börjat tröttna på alla långa sträckor man lär springa igenom, och att hitta tleportstenarna som verkar vara utplacerad lite huller om buller är ett helt helvete, så jag tänkte att vi skulle vara lite schysta mot varandra och berätta vart man hittar dom olika stenarna till dom olika städerna. ni som inte vill veta kan sluta läsa här. Jag börjar:

Reddock stenen liger i en metalkista i södra utgången nerifån reddock

Permalänk
Medlem

och i cape dun finns där en i affären!!

Permalänk
Medlem

Sweet lite SPOILERS !

men vi kanske skulle göra en EGEN Gothic3 Spolier tråd ??

ska ge lite info. när ja väl hittar bra stuff att förmedla oxå .

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Själv kommer jag vänta tills det kommer en ny patch som fixar dom extrema buggarna. Dumt att slänga bort ett bra spel genom att köra nu. Känns som Jowwod/Piranha Bytes använder oss som betatestare på grund av brist med pengar i kassan.

Visa signatur

Go for the eyes, Boo, GO FOR THE EYES! RAAAAAAAAAAAURGH!!!

Permalänk
Medlem

Antar att de inte har så stor budget, vilket är MKT synd när de har ett så BRA koncept !!!

lika var det med Silent Hunter serien.. som lades ner många år förr... =(

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

-spoiler från tidigt i spelet-

Blir fan tokig, hur gör man klart questen där man ska hitta folk till Okara? jag har hittat Fire Magen, 2 hunters i slottet, dyllot vid brasan och warrriorn vid gruvan, vem/vilka är det jag saknar för att klara av questen?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
-spoiler från tidigt i spelet-

Blir fan tokig, hur gör man klart questen där man ska hitta folk till Okara? jag har hittat Fire Magen, 2 hunters i slottet, dyllot vid brasan och warrriorn vid gruvan, vem/vilka är det jag saknar för att klara av questen?

Spoiler:

Där det finns en massa ripperbeasts till öster om Okara så finns det även en välgömd "grotta" (gryt snarare) där en fegis sitter och ruvar. Han är visst rebellmaterial.

Permalänk

Spoiler
Hittade en till teleportsten nu:
SIlden: i mitten av fyra höga stenpelare till höger om ingångsbron (från rebelskohgen sett)

Ingen som vet vart montera stenen ligger?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Spoiler
Hittade en till teleportsten nu:
SIlden: i mitten av fyra höga stenpelare till höger om ingångsbron (från rebelskohgen sett)

Ingen som vet vart montera stenen ligger?

Ligger väll i grottan med vargarna i? Där man även hittar ett quest-svärd

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myran
Ligger väll i grottan med vargarna i? Där man även hittar ett quest-svärd

yupp det gör det:P

Permalänk

Vad göra om man sålt teleporter-stones i tron att de bara var engångsgrejer? Kan man skriva in nåt kommando i en konsoll så att man får de grejerna(Typ Oblivion)? Jag har kollat i affärerna jag sålde stenarna till men de är inte kvar.

Edit: Det löste sig. Hittade nån tysk sida där kommandona står: http://www.worldofgothic.de/gothic3/index.php?go=teleportstei...

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Edit: Det löste sig. Hittade nån tysk sida där kommandona står: http://www.worldofgothic.de/gothic3/index.php?go=teleportstei... [/B]

Fasen. finns nästen Inget på den Eng. sidan där juh.. samma sajt ändå. eller har ja missat ngt. ? Usch..

PS: Det va mkt mkt roligare spelande efter Tweakat grafiken, så man flyttar fram Suddet samt alla NPC , saker , djur, så de syns på avstånd. samt me nån annan tweak sak som stod innan, så fick ja mer FPS, så nu är det väl ryckigt som innan men snyggare spelande =/ tror 1gig RAM är strulet...

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpio
Fasen. finns nästen Inget på den Eng. sidan där juh.. samma sajt ändå. eller har ja missat ngt. ? Usch..

PS: Det va mkt mkt roligare spelande efter Tweakat grafiken, så man flyttar fram Suddet samt alla NPC , saker , djur, så de syns på avstånd. samt me nån annan tweak sak som stod innan, så fick ja mer FPS, så nu är det väl ryckigt som innan men snyggare spelande =/ tror 1gig RAM är strulet...

Japp, det är samma site. Men man förstår ju kommandona iaf.

Man måste skriva marvin för att få upp konsollen(Ganska fort också, annars kommer den inte upp). Man måste också skriva Give före alla kommandona och vad jag förstått så är kommandona 'case sensetive'.

Permalänk
Medlem

Gothic 3 är ett kul spel måste jag säga... Synd att det faller så på de otagliga buggarna och total brist på AI. Här följer 2 exempel som är vanliga:

Skulle ut och jaga boars med en hunter.. han springer rakt in i gruppen utav boars och dör innan han ens har hunnit ta up sitt vapen. Sådana saker är inte ovanliga, alla eskorterings uppdrag är likadana. Snubben man följer springer rakt in i en grupp utav fiender och drar inte vapen förrens han blir attackerad. Oftast leder detta till att han dör.

När man befriar en stad är det ju i princip enbart en själv.. man göra uppdragen för rebelerna och orcerna och komer till ledaren.. man pratar med rebelspionen i stan, han är den enda utav rebellerna som faktiskt hjälper en. (slavarna räknas inte då de är lika farliga som en död fisk). Och det är inte så svårt att befria en stad, eftersom fienderna oftast attackerara en och en.

Sen är det inte någon direkt wow känsla när man befriat en stad.. man får lite pengar och det är det.

Väldigt synd att jowood släppte det i det här skicket.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpio
Fasen. finns nästen Inget på den Eng. sidan där juh.. samma sajt ändå. eller har ja missat ngt. ? Usch..

PS: Det va mkt mkt roligare spelande efter Tweakat grafiken, så man flyttar fram Suddet samt alla NPC , saker , djur, så de syns på avstånd. samt me nån annan tweak sak som stod innan, så fick ja mer FPS, så nu är det väl ryckigt som innan men snyggare spelande =/ tror 1gig RAM är strulet...

vart hittade du nån tweak guide?