Permalänk

Säger inte så mycket ifall vi inte vet vad du har för dator.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Säger inte så mycket ifall vi inte vet vad du har för dator.

det står under hans profil..AsRock Dual, AMD X2 3800+ @ 4200+, Tagan 430 Easyconnection, Maxtor 250+200gb, 2x512 + 2x256 mb minne, AC Freezer 64Pro, + Asus 7900gt + Soundblaster Audigy2

Visa signatur
Permalänk

Det ser inte jag :S

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Det ser inte jag :S

du kanske menade Marabou? isf står det inte under hans profil

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med min profil så får jag köra det på medium/low settings i 1024x768 med okej flyt. Men som PippiRull nämde, så får också jag rejäla drops i fps när det laddas från hårddisken. Vilket tyvärr gör rätt ofta när man rör sig genom landskapen. Får börja trixa runt lite och se om man kan få det att flyta ännu lite bättre.

(Hade visst tagit bort profilen på min stationära i sign )
Athlon XP 3000+ (palmino)
2x512 Mb minne
Geforce 6800LE (upplåst 16,6 men inte lika högt klockat som en GT)

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem

har samma problem som dig kay, sitter på en 3300+ amd, 2x 512's och samma gfx kort.. ska dock få ett gt 256 av brorsan snart!
hoppas det flyter lite bättre då..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaY
Med min profil så får jag köra det på medium/low settings i 1024x768 med okej flyt. Men som PippiRull nämde, så får också jag rejäla drops i fps när det laddas från hårddisken. Vilket tyvärr gör rätt ofta när man rör sig genom landskapen. Får börja trixa runt lite och se om man kan få det att flyta ännu lite bättre.

(Hade visst tagit bort profilen på min stationära i sign )
Athlon XP 3000+ (palmino)
2x512 Mb minne
Geforce 6800LE (upplåst 16,6 men inte lika högt klockat som en GT)

Om det swappar mycket med hårddisken brukar det betyda att det inte finns så mycket ram som spelet vill ha. Kan du tabba ut när det är som värst och kolla hur mkt Gothic använder?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag vet att det finns sköld och tvåvapensstrider så man kan ju iaf blocka om det var det du menade. Men Gothic har alltid varit så mkt mer än striderna, det tycker jag nästan var det sämsta med tidigare spelen. Jag tycker det är storyn och valmöjligheterna + världen som gör spelet.

Nej, jag menar att man INTE KAN blocka, därför att innan man hinner återhämta sig från en träff så kommer en till och en till tills man dör. Har sett några videoklipp av det...

Citat:

Om det swappar mycket med hårddisken brukar det betyda att det inte finns så mycket ram som spelet vill ha. Kan du tabba ut när det är som värst och kolla hur mkt Gothic använder?

På ett annat forum skrev någon över 900MB... Undrar om det stämmer.

Visa signatur

E6600, 1GB, X1900XT 256MB

Permalänk

um, någon som vet hur jag får bort den irriterande gula texten till vänster på skärmen ?
http://i114.photobucket.com/albums/n273/Marabou_lll/yellowyin...

Permalänk

Jag har spelat 6-8 timmar nu, men har egentligen inte kommit längre än till andra staden (Cap Dun). Inga buggar i själva spellogiken ännu, förutom egendomligt beteende från några goblins i en grotta.

Jag har inte haft några krascher sen jag klockade ner datorn något, och prestandan är hyfsad med tanke på att jag kör med max i allt (dock inte så hög AA och AF; jag tror att AA fungerar ihop med HDR så som de har löst det, men det kan vara så att AA inte appliceras alls). Tyvärr så verkar spelet inte riktigt gilla att man kör utan HDR, för då syns ljuskällor igenom karaktären.

Personligen så gillar jag hur de löst LOD i gothic 3, då de till skillnad ifrån oblivion applicerar något sorts suddigt filter över saker som är längre bort. Effekten är i vilket fall att detaljförsämringen inte blir så distraherande.

När det gäller striderna så har de tyvärr utgjorts av litet för mycket idiotiskt klickande än så länge, men det kan bero på att jag inte orkat lära mig timingen ännu. I gothic 2 så var det ju skillnaden mellan liv och död, så även om vissa strider är litet lättare i gothic 3 är det förmodligen nödvändigt i längden.

Slutligen så är jag väldigt irriterad på kopieringsskyddet så som det fungerar nu. Förutom dvd-kontrollen vid uppstart så kontrollerar den varje gång man laddar en save t ex. Jag har en otäck känsla av att det fördröjer laddningstiderna, och de är långa så det räcker ändå.

Edit: Jag har bara upplevt störande drops i frameraten vid några få tillfällen när det gäller laddning från hårddisken. 2GB ram och en snabb hårddisk är nog en förutsättning för det iofs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Om det swappar mycket med hårddisken brukar det betyda att det inte finns så mycket ram som spelet vill ha. Kan du tabba ut när det är som värst och kolla hur mkt Gothic använder?

Swappade ut nu. Efter rätt normal användning så tar det upp ~650 Mb minne, 700Mb i storlek på växlingsfil (vet inte hur taskmanager räknar, om storleken på växlingsfil räknar med det som är i minnet). På speletfodralet står det iof att dom rekommenderar 1.5 Gb RAM. Så där ligger mitt system i underkant.

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem

Jag har ju 1.5 gb i ram, så jag tycker det borde räcka. Jag har i alla fall hemska drops ganska ofta...defragmenterade gjorde jag igår oxå, så det är inte det...
I mitt tycke verkar det finnas ganska många buggar, har haft i alla fall minst två totallåsningar, ena fick bli hårdreset och andra gick att tvinga ner. Lite irriterande när man köpt ett spel och det funkar "sådär"...
Är fortfarande inte nöjd med flytet, de skriver att med ett geforce 7***-kort kan man ha max detaljer mm, men mitt 7900gt som går just nu i 550/720 går iofs att köra i max, men med en fps på som bäst 30-35...alldeles för dåligt enligt mig.
Jaja, ska försöka pilla lite och spela mer
Som sagt, bra spel annars.

Edit: hmm, börjar nästan tveka lite nu. Kolla mina bilder här, de är på high details, dock i 1024*768 pga att det ska vara överhuvudtaget spelbart...Jag tycker inte det ser ut som ett spel från sent 2006 med ett såpass bra grafikkort som jag har...

Bild 1

Bild 2

Bild 3

Permalänk

Snälla hjälp!, jag kan inte starta Gothic 3 längre! får samma felmeddelande hela tiden:

http://i114.photobucket.com/albums/n273/Marabou_lll/Felmeddel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull

Edit: hmm, börjar nästan tveka lite nu. Kolla mina bilder här, de är på high details, dock i 1024*768 pga att det ska vara överhuvudtaget spelbart...Jag tycker inte det ser ut som ett spel från sent 2006 med ett såpass bra grafikkort som jag har...

Bild 1

Bild 2

Det där såg riktigt sunkigt ut måste jag säga...
Börjar tveka på att beställa det om det ska se ut så där...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Det där såg riktigt sunkigt ut måste jag säga...
Börjar tveka på att beställa det om det ska se ut så där...

Du kommer ju iofs säkert kunna fläska på med max upplösning oxå, då ser det bättre ut. Rent spontant verkar det som spelet äter ram-minne, 1.5 gb som de skriver som rekomenderat för max grafik känns i underkant...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Jag har ju 1.5 gb i ram, så jag tycker det borde räcka. Jag har i alla fall hemska drops ganska ofta...defragmenterade gjorde jag igår oxå, så det är inte det...
I mitt tycke verkar det finnas ganska många buggar, har haft i alla fall minst två totallåsningar, ena fick bli hårdreset och andra gick att tvinga ner. Lite irriterande när man köpt ett spel och det funkar "sådär"...
Är fortfarande inte nöjd med flytet, de skriver att med ett geforce 7***-kort kan man ha max detaljer mm, men mitt 7900gt som går just nu i 550/720 går iofs att köra i max, men med en fps på som bäst 30-35...alldeles för dåligt enligt mig.
Jaja, ska försöka pilla lite och spela mer
Som sagt, bra spel annars.

Edit: hmm, börjar nästan tveka lite nu. Kolla mina bilder här, de är på high details, dock i 1024*768 pga att det ska vara överhuvudtaget spelbart...Jag tycker inte det ser ut som ett spel från sent 2006 med ett såpass bra grafikkort som jag har...

Bild 1

Bild 2

Bild 3

Så extremt fult!
Det ser ut som om karaktärerna är utklippta med sax och klistrade på skärmen

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sync
Så extremt fult!
Det ser ut som om karaktärerna är utklippta med sax och klistrade på skärmen

Jo, blir som sagt bättre i högre upplösning...men det jag tycker är anmärkningsvärt är den låga fps:en...Med min relativt hyfsade setup borde jag ha konstant 60 i alla fall med den grafiken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Jo, blir som sagt bättre i högre upplösning...men det jag tycker är anmärkningsvärt är den låga fps:en...Med min relativt hyfsade setup borde jag ha konstant 60 i alla fall med den grafiken...

7900GT är dock skitgammalt nu, sen är Gothic 3 VÄRDELÖST optimerat. Folk med super-setups typ 7900Gt i SLI osv får dålig fps t.o.m.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Kan någon vänlig själ förklara hur "timingen" när det gäller att slå fienden fungerar?
Jag blir helt överkörd av två vargar, säger bara pang så ligger man där. Värt att satsa på sköld på en gång eller?

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
7900GT är dock skitgammalt nu, sen är Gothic 3 VÄRDELÖST optimerat. Folk med super-setups typ 7900Gt i SLI osv får dålig fps t.o.m.

Först är 7900GT skitgammalt sedan så är det folk med vad du kallar "supersetups" som använder dem, konstigt

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maingate
Kan någon vänlig själ förklara hur "timingen" när det gäller att slå fienden fungerar?
Jag blir helt överkörd av två vargar, säger bara pang så ligger man där. Värt att satsa på sköld på en gång eller?

sköld fungerar inte mot vargar har jag märkt, iaf så har jag aldrig kunnat blocka dom, vilket suger lite rejält..
oftast så slår jag bara till som fan och hoppas på det bästa..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Först är 7900GT skitgammalt sedan så är det folk med vad du kallar "supersetups" som använder dem, konstigt

Han säger ju 7900gt i sli. Men ajf förstår att du tycker han är lite luddig, och sen att kalla 7900gt gammal ät väll att ta i.

Permalänk
Medlem

En lite fråga.....har inte hittat motståndsledaren som man ska kontakta när man rensar första staden, ändå är det fullt av motståndsmän i staden, vart i hela friden hittar man ledaren??

Börjar undra om jag inte råkat ut för en litet bugg skrälle...meningen med att prata med ledaren var ju att få vakter till byn, och en sak till vart i hela friden tog mina "polare" från båten vägen *S*

Visa signatur

- DE VAR INTE JAG!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crude3
En lite fråga.....har inte hittat motståndsledaren som man ska kontakta när man rensar första staden, ändå är det fullt av motståndsmän i staden, vart i hela friden hittar man ledaren??

Börjar undra om jag inte råkat ut för en litet bugg skrälle...meningen med att prata med ledaren var ju att få vakter till byn, och en sak till vart i hela friden tog mina "polare" från båten vägen *S*

Om du menar "andra byn" alltså inte Ardea som man startar i utan Cape Dun så har ledaren ett inte så bra jobb där, han har ett skit jobb rent ut sagt

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Nä jag menar första byn, står nämligen kvar i min quest log för Ardea att jag ska snacka med ledaren.

Den andra snubben hittade jag....även om han hade "fläskat" till sig

Visa signatur

- DE VAR INTE JAG!!

Permalänk
Avstängd

Hittade den här på ett annat forum... http://www.jtwibble.btinternet.co.uk/gothic3combat.wmv

Verkar ju inte direkt något vidare... :s ...stridssystemet är ju helt cp. Och efter all kritik jag läst om det här spelet så verkar det som en ovärdig uppföljare.

Nåja, men efter några patchar så kanske man kan prova det här spelet ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Njeaaa, snubben som spelat in den filmen gör det värre än va det är...det fanns gott om chanser när han kunde sprungit bort från svinet,

Visa signatur

- DE VAR INTE JAG!!

Permalänk

Några saker jag stör mig på:

Laddningstiderna: om du laddar ett spel och sen går o dör 10sek senare tar det över 30sek att ladda om samma sparning igen... För att inte nämna första gången då man laddar ett spel o det tar över 2minuter

Man kan bära hur mycket som helst. Eller iaf oerhört mycket (minst 10 orc axes, + 10 orc sword + 5 sköldar + annat gojs) utan att det påverkar en på nåt sätt

Killerboars from hell. Som det synns i filmen några poster ovan så kan boars vara riktigt jobbiga (för svåra i min mening).

NPCerna är urusla på att sloss + att de fastnar ibland.

Spelet är inte mycket snyggare (om nåt alls) än oblivion (t.ex.) men är oerhört mer krävande. Oblivion gick att spela utan massa laddningstider på min dator vilket gothic 3 inte gör

Min dator: Amd athlon 64 3500+, 1gig ram, x800xl, spelet är installerat på en liten snabb raptor disk.

Permalänk
Medlem

Ni som har spelet och har spelat lite, är det bättre eller sämre än Oblivion? Jag menar grafikmässigt och spelsystemet med strider osv

Permalänk
Medlem

Svarre, vad har du för inställningar i detaljer och upplösning ?
Har märkt att har man 1280*1024 och high i detaler så ser det ganska bra ut, men drar man ner upplösningen ett snäpp så ser det ut som bilderna jag posta längre upp, och det kan ingen påstå ser lika bra ut som Oblivion