Någon sorts spärr för att väcka gamla trådar?

Permalänk

Någon sorts spärr för att väcka gamla trådar?

Tjena! Jag efterlyser någon sorts spärr för att väcka gamla trådar. Har på senare tid varit vädigt många gamla trådar som dragits upp. Som exempel har användaren Ace-T dragit upp många trådar, trotts att jag skickade ett pm till honom där jag snällt talade om för honom att det verkade ganska onödigt. Nu var inte tråden just för att peka ut någon, men borde man inte kunna ha någon spärr? Lite jobbigt med alla trådar, kanske främst i Modifikationer/Eget bygge, där folk bumpar upp frådar med kommentarer så som "Jag ser inga bilder" När tråden är ½-2år gammal.

Vet inte hur realistiskt det är att koda men det skulle vara bra om en tråd ingen skrivit i på säg 3-4mån inte går att skriva i om man inte redan har gjort det? Alltså kan t ex. trådskaparen dra upp tråden om det hnt något nytt eller om någon som tidigare följt projektet undrar vad som händer.

Aja, nu har ni fått veta vad jag tycker ivf. Är inte säker på att det finns någon bra lösning.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag håller med dig om att det kan vara irriterande när gamla trådar väcks till liv, men samtidigt kan det ibland hända att man har ett bra skäl för att väcka upp en sådan tråd. Därför tror vi nog ändå att det är bättre om folk som i dag rapporterar onödiga väckarklocksinlägg.

Tack för din feedback!

Permalänk
Medlem

När man svarar på en tråd som inte varit aktiv på en månad borde man få en fråga som måste bekräftas innan man kan posta inlägget.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
När man svarar på en tråd som inte varit aktiv på en månad borde man få en fråga som måste bekräftas innan man kan posta inlägget.

Hej!

Vi ska naturligtvis titta på om detta kan vara en funktion som kan komma att bli aktuell att lägga in i det nya forumet, men jag tror personligen att uppväckta trådar är ett såpass litet problem att det räcker med att vi hittar dem eller att folk rapporterar dem.

Permalänk
Medlem

Det som är intressant med detta som du nu påpekar är att de flesta (om inte alla) talar om för folk som skapar en ny tråd att de borde sökt efter en gammal tråd. Det leder till att den personen då tar och letar fram den gamla tråden och forsätter på den med sin fråga, men då blir det direkt som att mata tigrarna och gnäll uppstår. Moment 22.

Det vore betydligt bättre om moderatorerna kunde vid de fall där det var en onödigt bumpning se till så att sista inlägget raderades och att tråden återgick till sin gamla placering. Putta ner den till slutet igen så att säga.

Att låsa en bumpning av en gammal tråd är dumt om någon annan har något viktigt att tillföra till den tråden vid ett senare tillfälle.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Det som är intressant med detta som du nu påpekar är att de flesta (om inte alla) talar om för folk som skapar en ny tråd att de borde sökt efter en gammal tråd. Det leder till att den personen då tar och letar fram den gamla tråden och forsätter på den med sin fråga, men då blir det direkt som att mata tigrarna och gnäll uppstår. Moment 22.

Det vore betydligt bättre om moderatorerna kunde vid de fall där det var en onödigt bumpning se till så att sista inlägget raderades och att tråden återgick till sin gamla placering. Putta ner den till slutet igen så att säga.

Att låsa en bumpning av en gammal tråd är dumt om någon annan har något viktigt att tillföra till den tråden vid ett senare tillfälle.

Jag håller med dig helt och hållet och i princip alltid tar vi bort de bumpande inläggen i stället för att låsa trådarna.

Permalänk
Hedersmedlem

Det som är irriterande med gamla trådar är att nästan alla inte märker att den är gammal, börjar besvara den troligen helt inaktuella tråden igen, någon börjar påpeka att tråden är gammal, någon som inte läser igenom innan den svarar blir påmind av någon annan att tråden är gammal och kaoset är igång.
Det tar ju tid från medlemmarna som de kunde spenderat på att hjälpa till i aktuella trådar eller hjälpa "bumparen" med problemet denne beskrev i sitt inlägg istället för att hjälpa den troligen helt oinstresserade trådskaparen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Det som är irriterande med gamla trådar är att nästan alla inte märker att den är gammal, börjar besvara den troligen helt inaktuella tråden igen, någon börjar påpeka att tråden är gammal, någon som inte läser igenom innan den svarar blir påmind av någon annan att tråden är gammal och kaoset är igång.
Det tar ju tid från medlemmarna som de kunde spenderat på att hjälpa till i aktuella trådar eller hjälpa "bumparen" med problemet denne beskrev i sitt inlägg istället för att hjälpa den troligen helt oinstresserade trådskaparen.

Jag kan till viss del hålla med dig, men samtidigt kan det ju hända att någon blir hjälpt av de nya inläggen. Visst, trådskaparen kanske har glömt sitt problem sedan länge, men någon annan kan ju råka ut för samma sak. Det är sant att det kanske hade varit bättre om de hade hjälpt till i en aktuell tråd, men jag tror att det är svårt att göra någonting åt det hela. Tack ändå för din feedback.