Permalänk
Medlem

Utkastad från Internet

Hej!

Jag har ett problem. Jag blir utkastad från Internet hela tiden, ungefär 4 gånger i timmen. Vanligtvis är jag uppkopplad mot en router och då laggar jag ur hela tiden. Sätter jag kabel direkt från modemet till datorn fungerar allting utmärkt.
Jag testade att byta ut denna router men samma probelm uppstod. Det har aldrig hänt förut, vi har haft en och samma router i ett år utan fel men nu förra veckan började vi tappa uppkopplingen.

Eftersom att det fungerar Modem - Dator men inte Modem - Router - Dator bör problemet sitta i routern men hur kan det vara samma fel på två olika routrar? Jag har testat nästan allt.

Snälla hjälp!

Visa signatur

En som inte kan just detta

Permalänk
Medlem

har exakt samma problem här
Drar ut strömmen till routern och sen funkar det en kvart igen...
D-Link DI-624+
Kan inte ens komma in i 192.168.0.1 när detta sker...
Någon som vet en stabil firmware till denna routern ?

Visa signatur

Surfburk: i5-10400 @ 2.90GHz | RTX 2060 | 16gb @ 3200mhz
Servern :i5-4690K @ 3.5GHz | GTX 970 | 2x8gb @ 1600mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrsarun
har exakt samma problem här
Drar ut strömmen till routern och sen funkar det en kvart igen...
D-Link DI-624+
Kan inte ens komma in i 192.168.0.1 när detta sker...
Någon som vet en stabil firmware till denna routern ?

senaste firmware hittar du här
http://www.dlink.se/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYL+NVStvhP...

Rekommenderar att göra en crash recovery innan du updaterar firmwaren.
Det gör du på det här sättet.

1. Använd kabelanslutning inte trådlöst.

2. Dra ur strömkontakten till routern. Håll in resetknappen och sätt sedan i kontakten och fortsätt håll in resetknappen i ytterligare 12 sek. Nu har routern satts i recovery mode och du kan endast komma åt den om du konfigurerar den statiska ip-adressen: 192.168.0.100, nätmask : 255.255.255.0 och gateway: 192.168.0.1

3. Gå in på 192.168.0.1 med webbläsaren och du kommer se en crash recovery sida. Skicka upp den firmwaren du har laddat ner.

4. Efter firmwaren har laddats upp så kan du reseta routern genom att hålla in resetknappen i 12 sek.

5. Nu kan du logga in som vanligt på routern.

Har inte en 624+ utan en 624.
624:an rebootar var 30:e minut om man stänger av upnp. Så länge man har upnp på och använder den senaste firmwaren har 624:an varit stabil hittils i 2 veckor.

Visa signatur

I'm taking you out Funfrock, and NOT for pizza!