Permalänk
Medlem

BBB, driftstörningar?

Jag tänkte höra om någon har hört om BBB har problem med driftstörningar? Jag har nämligen deras 24 Mbit-tjänst och får normalt ut ~11-12 Mbit, men sedan fredag förra veckan så får jag bara ut ungefär 2 Mbit...

Jag har testat hastigheten på fyra olika datorer med olika operativsystem (Windows 95, XP, och linux slackware) och olika kablar. Jag har ingen router och jag vet att linan sitter i första jacket, jag har ju fått ut bra hastighet i över ett år innan detta.

Känner någon igen sig?

Permalänk
Medlem

B2 har driftstörningar dagligen, lite svårt att säga om det är det som drabbat dig eller inte. Driftinfo går ju alltid att kika på under kundsidorna på www.bredband.com. En möjlighet är att ringa supporten vilket du kanske redan gjort? Annars är ny rj11 kabel till modemet alltid ett hett tipps att testa vilket supporten garanterat kommer att be dig och göra ifall du hör av dig dit

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk

Hela BBB:s företag är en enda stor driftstörning. Du kan ju alltid testa att ringa kundtjänst, men det är inte garanterat att du kommer fram!

Permalänk
Medlem

rj11-kabeln har jag prövat att byta ut med en nyare, och driftinfo har jag kollat dagligen men där står inget Jag inte ringt supporten, det är fadern som har abonnemanget så jag tänkte låta honom ringa när han har tid, om det inte löser sig. Supportfolk som jag har pratat med förut verkar inte tycka om när folk ringer ang. andras abonnemang.

Jag mailade i fredags men jag har inte fått något svar än...det är ju lagom kul att få ut mindre än en femtedel av hastigheten man brukar ha -.-

MagnusKon: nä jag vet, jag har ringt deras support förut och det har inte varit så lyckat

Permalänk
Medlem

Samma problem här, får bara ut 2 mbit nu... *suck*

Har ringt så många gånger till dem nu, så många gånger att jag slutat bry mig. Väntar bara tills avtalet går ut så jag kan byta...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd

Vän,

Jag hade problem i går och under natten till i dag. Jag var tvungen att starta om modemet för att få igång internet. Brorsan rapporterade också att han hade haft problem i dag.

Permalänk
Medlem

Usch... laddar ner i 50 kb/s högst nu, och jag har 10 mbit.

*världens fetaste suck*

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jag som tänkte posta en ny topic...hmm detsamma gäller för mig, min hastighet har minskas avsevärt.

Permalänk
Medlem

Jag menar inget illa, men skönt att jag inte är ensam det har varit felande förut men aldrig att bandbredden har legat så stabilt på 2 mbit O_O

Permalänk

sedan jag skaffade telefoni genom BBB så sänkes min hastighet från 1200kb/s till ca 700-800 kb/s.. eller 6.4mbit. höjer dom till 8 mbit så krashar telefonen o funkar inte alls..+ att man åker ur internet ofta då..

ska fixa comhem 24mbit istället som inte är beroende av avståndet till station endast kvaliten på utrustningen i huset (ledningarna o så)

Permalänk

Jag får gå ut och kolla comhems sida...

Permalänk

BBB digitaltelefoni

Har 8mbit via BBB och brukar få ut runt 4 av dem 8 pga avståndet till telestationen... Sen lyckades nån försäljare få mamma att byta till BBB digitaltelefoni och vipps så gick internet ner till runt 1.2.. å efter man ringt supporten 2-3ggr så kom jag upp i 4mbit igen.. men då dog telefonen.. och så har det varit till och från i 3 veckor nu... oftast e de upptaget till ALLA man ringer.. och de ringer inte hemma hos oss.. fast de som ringer till mig hör toner i sin lur. Förtillfället har man 2.4mbit och det går att ringa hit.. men utåt är alla nummer upptagna... =/