Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ett väldigt irreterande Problem

Hej

Jag hade problem med min dator svartskärm och plockade isär den och ihop den, efter jag hade gjort det så startade datorn och allting fungerade.

MEN när jag flyttade tillbaka datorn till sin plats och skulle starta den så händer inget. Jag har en av/på knapp på mitt nätagg så när jag slår av och på den så kan jag höra att det kommer ström till nätagget (tyst elektriskt surrande eller hur jag ska uttrycka mej).

Har kollat alla kablar och att minnen sitter på plats mm. Och resetat Bios.

Mitt system är Amd 3200+ , ati 800gt , msi nforce 4 moderkort, ballistics minnen 1gb, och två gamla IDE och en Sata hårddisk , DVD -brännare , 480W Targan nätagg

Nu kommer min fråga kan det vara processorn , moderkortet eller nätagget som har dött, för jag fattar ingeting.

Först fungerar det sen inte. När jag trycker på power knappen så händer ingenting om det inte var klart sen innan. (har kollat så alla sladdar till pwr knappen och så sitter i)

Tacksam för alla svar som kan hjälpa!

Tillägas bör att jag inte har någon annan likvärdig dator att prova vad som kan vara trasigt eller ett nätagg som ligger och skräpar

Permalänk
Medlem

Låter som nätagget strular så prova med att ta ur nätsladden och sedan sätta tillbaks den igen för att se om det funkar och om detta "trick" funkar kolla efter ett bättre nätagg isf.