Permalänk

Alternativ till iPod G5

Idags läget äger jag en ipod photo 30gb som sjunger på sista versen. HDDn är knäpp och jag får med jämna mellanrum smälla till den på baksidan för att få igång den. Jag kommer inom en snar tid att kontakta mitt försäkringsbolag så att de pungar ut med 3000kr vilket är vad jag betalade min ipod.

Även om jag gillar ipod så är jag lite på less på apple och deras game och är redo att testa något nytt. Idags läget är ipod G5 mer eller mindre den bästa hdd spelare. Jag har kikat på Creatives M:vision som tråkigt nog väger drygt 20 gram mer än G5an och har dessutom inte lika bra batteritid(60gb vs 80gb).

Jag vill inte bli tvungen att köpa en ipod för tredje gången och undrar om det är någon som har grym 30gb+ mp3 spelare att rekommendera. Eller om det är någon som känner till någon som vet om det är någon monster mp3 som snart kommer att lanseras. Hela HDD mp3 branchen är tråkig. Det verkar som om Sony, iriver, iaudio och creative har låtit apple vinna.

Obs: Jag vill ha en mp3-spelare med 30gb eller mer och inget annat.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

iAudio X5L 30 gig är ett hett tips. 35h batteritid vid vanligt musiklyssnande och x antal timmar vid filmtittande.

Permalänk

Nja iAudio suger lite eftersom den använder mapp system, plus att skärmen är sämre än den på ipod g5, plus en massa andra små saker jag stör mig på.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

Hm, iså fall är det väl endast iPod eller Creatives modeller kvar då? Mig veterligen finns det ingen värdig motståndare med tillräckligt utrymme på marknaden ännu...

Permalänk
Medlem

köp en iaudio a2 då, kanske lite stor och mer en mediaspelare men varför inte

bara priset, och hur stor du vill den ska vara som sätter gränserna

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Creative är väl det du har att välja på isåfall.

20 grams skillnad? Drick mjölk för bövelen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Creative är väl det du har att välja på isåfall.

20 grams skillnad? Drick mjölk för bövelen!

Precis det är inte direkt så det kommer att bli mycket tyngre i handen/fickan pga 20 gram mer.

Om du ändå ska satsa på en annan spelare så varför inte satsa på att dra på gymmet och träna om det skulle vara jobbigt med 20 gram mer:D

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk

Skulle aldrig köpa en Vision M. Fy fan för creative måste jag nog säga.

De har under hela deras mp3 kör haft problem men hörlursjacket :S. Kass mjukvara. Fula spelare samt äckliga å världelösa touchknappar. Dessutom har deras spelare en förmåga att gå sönder.

Den ser bra ut på pappret men ack vad skenet bedrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ezco=
Skulle aldrig köpa en Vision M. Fy fan för creative måste jag nog säga.

De har under hela deras mp3 kör haft problem men hörlursjacket :S. Kass mjukvara. Fula spelare samt äckliga å världelösa touchknappar. Dessutom har deras spelare en förmåga att gå sönder.

Den ser bra ut på pappret men ack vad skenet bedrar.

AMEN!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Nja iAudio suger lite eftersom den använder mapp system, plus att skärmen är sämre än den på ipod g5, plus en massa andra små saker jag stör mig på.

Hmm kan man inte fixa itunes så att det funkar med andra spelare då? Har för mig det finns någon tråd här på forumet om det.