Permalänk
Medlem

HP Pavilion dv6184

Hej,

Ska köpa en bärbar om ett tag och jag har nu kollat runt lite och fastnat på denna modell, dv6184.

Surfar mkt, kommer att spela lite css + diablo 2 då och då men jag kommer framförallt kolla mkt på film så jag undrar om denna modell funkar bra, finns det någon för och nackdel mm. Välkommnar all info och kritik.

Modell: HP Pavilion dv6184

Processor: Core 2 Duo T5600 (1.83MHz)

Minne: DDR2 667MHz 1Gb (Kommer att uppgraderas till 2Gb vid köp)

Hårddisk: 120Gb 5400rpm

Batteri: 6-cells (Kommer uppgraderas till 12-cells vid köp)

Skärm: 15.4 tum WXGA BrightView

Mjukvara: Microsoft Windows XP Media Center Edition Svensk

Grafik: nVIDIA GeForce Go 7400 128 MB dedikerat upp till 256 MB delat med
internminnet

Direktlänk: http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010099625&csref...

Permalänk
Medlem

Jag funderade också på den, samt sony vaio tills det slutade med Acer aspire 5684, ungefär samma pengar men enl. mig mycket bättre skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av röken
Jag funderade också på den, samt sony vaio tills det slutade med Acer aspire 5684, ungefär samma pengar men enl. mig mycket bättre skärm.

Ok men Acer är väll inte nått direkt jätte bra märke vad jag upplevt det som.

Permalänk
Medlem

det hör till de bättre märkena iaf

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna dator för en vecka sedan och hittils är jag väl hyffsat nöjd måste jag säga. Jag har dock ett ganska stort problem med den, nämligen att den piper (relativt högt) när AC-adaptern inte är inkopplad. (se även min tidigare tråd om detta) Misstänker att det beror på att moderkortet som HP satt i är kass och inte riktigt pallar med Core 2 Duo. Först och främst dock har HP lovat mig en helt ny dator för att se om det hjälper. Det kan trots allt vara fel på mitt exemplar. Bytet kommer ske i nästa vecka och hjälper inte det så får jag anttingen skicka in den på service och få dom att byta ut moderkortet, eller så får jag helt enkelt hitta en annan modell. Det sista alternativet är inget jag föredrar dock.

I övrigt gillar jag denna datorn starkt. Den har en snygg och stilren design (som dock kräver lite skötsel), bra prestanda och sköna tangenter.
Har du några frågor är det bara att fråga på

Permalänk

Sitter här å funderar på att köpa en HP pavilion dv6184 bara en grej hur är den att lira spel på? hur är grafiken vad klarar grafikkortet?

Permalänk

Jag har en HP Pavilion DV 6116EA med ett GeForce Go 7400 core2duo 1024 mb ram och på den kan jag spela cs, FIFA 07, Swat 4 , The Battle For Middle Eart 2 utan några som helst problem. Designen är som sagt klockren.

det enda som är negativt är att den låter. ett tjutande ljud och lite krasslande från hårddisken men de bra sakerna väger upp och långt över de dåliga så jag struntar i det negativa. jag rekomenderar verkligen denna datorn jag fick den för 9 990 på pc city med mus och targus rycksäck.