Permalänk
Medlem

Kul med salvaging det ska jag träna till och använda , hänger bara på nån av corpmates och salvage deras wrecks då de NPC'ar nånstans.

Vad är bra skepp att köra salvage med ? , får rota och se om jag hittar mer info.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

idag kommer jag kunna rida AF, har redan köpt flyget

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Keeper of the Bamse

Dags att byta topic kanske? EVE - Revelations är ju mer aktuellt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Dags att byta topic kanske? EVE - Revelations är ju mer aktuellt

Bra idé, har kontaktat trådskaparen samt rapporterat första inlägget, för att förhoppningsvis få det ändrat

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Relik 📜

*Topic redigerad efter rimlig begäran. Misstycker trådskaparen, kontakta mig*

Valde "EVE Online" då det känns som ett namn som alltid är aktuellt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Det var ju faktiskt en väldigt bra ämnesrad

Tack tack

edit: Eve är igång...men allting håller på och laddar så det är lite segt.

2 Timmar försenat... men verkade vara "på gång upp" under hela den tiden, vilket var lite irriterande då jag ville in snabbt och handla lite Recon Probe Launchers att sälja för dyra stålars.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ahh nu satan!
Ett stycket Megathron med:
6x T2 Neutron blasters
4x Armor hardeners (N-type)
2x T2 Magnetic Field Stabilizers
1x T2 100mn Afterburner
1x T2 Large armor repairer
1x X5 Webber
2x T2 Cap rechargers

Vad tror ni?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Ahh nu satan!
Ett stycket Megathron med:
6x T2 Neutron blasters
4x Armor hardeners (N-type)
2x T2 Magnetic Field Stabilizers
1x T2 100mn Afterburner
1x T2 Large armor repairer
1x X5 Webber
2x T2 Cap rechargers

Vad tror ni?

Blasterthron med AB??

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Ahh nu satan!
Ett stycket Megathron med:
6x T2 Neutron blasters
4x Armor hardeners (N-type)
2x T2 Magnetic Field Stabilizers
1x T2 100mn Afterburner
1x T2 Large armor repairer
1x X5 Webber
2x T2 Cap rechargers

Vad tror ni?

Vad ska du göra med den?
PVE el. PVP?

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
Blasterthron med AB??

yes, ska inte pvpa så mycket med den. Kör min blasterax då, också den T2. Behöver nämligen inte mwd om jag ska ratta runt och tjäna pengar. Klart, ska jag döda folk så finns ju alltid MWD. Om ens det, finns ju folk i frigs som webbar åt mig

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
yes, ska inte pvpa så mycket med den. Kör min blasterax då, också den T2. Behöver nämligen inte mwd om jag ska ratta runt och tjäna pengar. Klart, ska jag döda folk så finns ju alltid MWD. Om ens det, finns ju folk i frigs som webbar åt mig

Jag kör alltid mwd när jag rattar, även på min Raven.. Antar att jag har för dåligt tålamod.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Jag kör alltid mwd när jag rattar, även på min Raven.. Antar att jag har för dåligt tålamod.

Jag tror minsann att min herre inte har rattat angels, de håller sig nämligen på 8-10km avstånd, utom en sort (1.25mil) som använder mest missiler och rails och är på 20+ km

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jorå, jag har bott i södern. MWD är grymt för jag kan alltid NOS'a, loot'a och döda fiender på samma gång. o.O

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Hedersmedlem

Några frågor från en som inte lirat sedan ca sidan 100 av den här tråden.

1) Efter att man attackerat någon i 0.4-system, hur lång tid dröjer det innan sentrys osv slutar ge sig på en? Funkar aggression timer till detta? Samt, om det är nån skillnad, hur lång tid i system med lägre säkerhet?
2) Var/när/hur börjar NPCs (pirater, alltså) warp-scrambla en? Vilken nivå (0.0 antar jag), med vilka skepp, osv?
3) Är NPC-pirater löjligt lätta eller är elite frigates bara riktigt bra? Jag sänkte tre 110k-bounty cruisers samtidigt med en Enyo (Gallente Assault Ship), utan några större problem. Armor repairern fick jobba lite men jag var aldrig tvungen att fly och ladda upp eller något sånt.

Edit: Jag lyckade sänka två battlecruisers också, 185k bounty. Trevligt detta.
Hur bra håller assault frigates i PvP? Jag satsar förstås inte på att sänka ett gäng battlecruisers

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

1) Du har en agression timer i vänstra hörnet. Så länge den är röd och räknar ner kommer setrys att skjuta på dig. De är dock inte farligare än att man kan tanka dem med ett BS.
2) Har aldrig vart med om att NPC's scramblar i bälten. Bara på missions.
3) 110k-bounty cruiser är löjligt lätta, man kan ta dem i en T1 frig. AF's är bra för att ratta tills man kommer upp till BS's. Då behövs tyngre vapen.

Ang. AF's och pvp så kan jag säga att de är mindre lämpliga.
Jag kan ta vilken AF (som är dyr dessutom) som helst med en T1 cruiser.. :S
Sen kan man självklart slå ut fel/dåligt fit'ade BC's med en AF..
PM'a mig om du vill ha hjälp in-game med pvp..

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
1) Du har en agression timer i vänstra hörnet. Så länge den är röd och räknar ner kommer setrys att skjuta på dig. De är dock inte farligare än att man kan tanka dem med ett BS.
2) Har aldrig vart med om att NPC's scramblar i bälten. Bara på missions.
3) 110k-bounty cruiser är löjligt lätta, man kan ta dem i en T1 frig. AF's är bra för att ratta tills man kommer upp till BS's. Då behövs tyngre vapen.

Ang. AF's och pvp så kan jag säga att de är mindre lämpliga.
Jag kan ta vilken AF (som är dyr dessutom) som helst med en T1 cruiser.. :S
Sen kan man självklart slå ut fel/dåligt fit'ade BC's med en AF..
PM'a mig om du vill ha hjälp in-game med pvp..

AF är inte mindre lämpade till pvp. Om du kan ta vilken AF som helst med en t1 cruiser så är du uber eller så är AF piloten dålig. Gissar mer på dålig AF pilot.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
AF är inte mindre lämpade till pvp. Om du kan ta vilken AF som helst med en t1 cruiser så är du uber eller så är AF piloten dålig. Gissar mer på dålig AF pilot.

Problemet som jag ser det med AF's är att det finns ingentligen ingenting som något annat skepp inte gör bättre i pvp samanhang. :S

Den är ganska snabb och gör bra skada med den är dyr och dör lätt.
Nos och/eller web och sen är det slut..

Man kan använda AF's för att döda ratter's, miner's och andra inte ont anande. Af's är igentligen ett väldigt trevligt skepp, roliga att spela med, men tyvärr så håller de inte till pvp.

Wolf och Ishkur är mina favoriter och förmodligen de vassaste för pvp.
Men min Ruppie eller Rax äter dem på löpande band 1vs1.
Plus att jag har MYCKET mindre att förlora, i värde på skeppet...

Sen finns det alltid AF setups som KAN klå olika cruiser setups men är cruisern fittad för att slå ut en frig så är AF'en rökt..

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
2) Har aldrig vart med om att NPC's scramblar i bälten. Bara på missions.
3) 110k-bounty cruiser är löjligt lätta, man kan ta dem i en T1 frig. AF's är bra för att ratta tills man kommer upp till BS's. Då behövs tyngre vapen.

2) Rats använder scramblers, men jag har bara råkat ut för det i 0.0
3) Jag och en corpmate har dödat 2x800k BS (angel) med två st tristans (t1 frigs) med t1-utrustning (noname)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
2) Rats använder scramblers, men jag har bara råkat ut för det i 0.0
3) Jag och en corpmate har dödat 2x800k BS (angel) med två st tristans (t1 frigs) med t1-utrustning (noname)

2)Ooh fan, då är det så! Jag har som sagt aldrigt råkar ut för det. (vad jag märkt iaf.)
3) Coolt! Man kan åstakomma coola saker i Eve med rätt fitting och taktiker. Dock är BS att föredra om man vill döda BS-rats effektivt.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Några frågor från en som inte lirat sedan ca sidan 100 av den här tråden.

2) Var/när/hur börjar NPCs (pirater, alltså) warp-scrambla en? Vilken nivå (0.0 antar jag), med vilka skepp, osv?
3) Är NPC-pirater löjligt lätta eller är elite frigates bara riktigt bra? Jag sänkte tre 110k-bounty cruisers samtidigt med en Enyo (Gallente Assault Ship), utan några större problem. Armor repairern fick jobba lite men jag var aldrig tvungen att fly och ladda upp eller något sånt.

Edit: Jag lyckade sänka två battlecruisers också, 185k bounty. Trevligt detta.
Hur bra håller assault frigates i PvP? Jag satsar förstås inte på att sänka ett gäng battlecruisers

2: Finns NPC's i 0.4 som scramblar, en frig som jag inte kommer ihåg namnet på. De är dock inte så vanliga. Men har hänt att jag warpat in på någon som rattat och klagade sedan på att han var scramblad av npc'n. (själv hade jag 2 scramble poäng på honom direkt), men han hade två wcs. Oflyt för honom antar jag.

3: Så länge du är i en frig och bara anfaller cruisers eller större så borde det gå rätt bra. Frigs i 0.1-0.4 är inget större problem, men när du stöter på de frigs med högre bounty så kommer det bli jobbigt (de har bättre tracking än cruisers och högre och träffar därför). Dock inte omöjligt.

AF fungerar bra om du väljer rätt mål. Akta dig generellt för close-range skepp med webb, då de kommer äta dig levande.

Wolf är ett trevligt skepp dock, kör du passiva resistances och en small nos så kan du fortfarande tanka(reppa) även om de nossar dig (small nos har kortare cycle än medium/large nos). Men du får se hur bra de träffar dig, om de inte träffar mycket så är det lugnt, träffar de varje kula så är det dags att använda den Cap du får till att mwd'a utanför scramble range.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke

Coolt! Man kan åstakomma coola saker i Eve med rätt fitting och taktiker. Dock är BS att föredra om man vill döda BS-rats effektivt.

Jo fast jag gick ju plus på två rats Fatta hur mycket du måste döda för att gå plus i ett bs

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Jo fast jag gick ju plus på två rats Fatta hur mycket du måste döda för att gå plus i ett bs

Sant, haha!!
Fast om man vänder på det, fatta hur långt tid det tar att tjäna in 100mil i en frig!

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk

Ta och testa en Daredevil som tackler. När man har lvl 5 i minmatar frig så ger en MWD 12.5% mer cap!
Sen pga slotsen så duger den inte som missionskepp över lvl 2 men som tackler är den suverän.

Men numera behöver man inte bry sig... lagt båda accen på is.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Hedersmedlem

Hm, jag känner mig inte särskilt välkommen tillbaka för tillfället. :/
Första dagen förlorade jag en Brutix, i en 1vs1, pga crap-setup och dåligt spel. Har trots allt inte PvP:at på 1.5 år.
Sedan idag körde jag in i veckans största blockad och torskade min Enyo. Hade jag haft MWD istället för en T2 AB så hade jag kommit därifrån utan problem, lite trist.

Nåja, har köpt ny nu, med nästan samma setup (denna var jag nöjd med). Det är bara att ge sig på skiten igen.

Edit: Några ytterligare frågor:
1) Ungefär hur lång tid tar det för BS/BC att låsa på en AF?
2) Hur kommer man ut i 0.0 utan att vara grillad om det är en gatecamp någonstans? Att kolla på kartan är förstås bra i förebyggande syfte, men några flera tips? Tänk på att jag som sagt inte spelat på bra länge.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Keeper of the Bamse

Tja du tomas, när jag skulle ut till 0.0 till LV-rymd så stötte jag inte på en enda gatecamp (var ju blå ändå så jag bruydde mig inte) men i de flesta regioner är du död om du inte är blå.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

1) Ungefär hur lång tid tar det för BS/BC att låsa på en AF?

Har inte BS:et sensor-booster, så 8-10 sekunder.

Har den flera (t.ex. snipers) så kan de i stort sett instalocka.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Ush.. hatar när det blir för mycket folk i en fleet op och planeringen är dålig. väntade på att åka ut i 0.0 med en hauler (Covertor och Retriever i last) med en OP ut dit. men jag fick skita i det då vi inte hade kommit mer än 500km från start possitionen på 1½timme. suck säger jag... vi hade 16 hostiles men vi var 50 pers... fattar inte varför vi inte kunde flyga då 40st var BS/BC

jaja another day

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Hedersmedlem

Hur länge håller en vanlig jettison-container ute i rymden? Givetvis förutsatt att ingen har sönder den.
Minns inte om det var nån tidsbegränsning eller inte.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

2 timmar

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Hur länge håller en vanlig jettison-container ute i rymden? Givetvis förutsatt att ingen har sönder den.
Minns inte om det var nån tidsbegränsning eller inte.

vad jag varit med om så är det lite olika...
jag minar en del och ser alltid till att uppdatera mina cans varje timme. de skulle säkert hålla en timme till, men jag har varit med om att de gått sönder runt 1.5 timme.

men sen har jag hört om extremfall oxå där dom är kvar flera flera timmar senare.... så det är nog lite olika... men räkna med att de försvinner när dom blir äldre än 1 timme ungefär.