Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Några av de jag tänker på är Baldur's Gate 1 & 2, Deus Ex, Ultima 7, Planescape: Torment, Wizardry 8, Return to Krondor, Gothic II, Arcanum: of Steamworks & Magick Obscura mfl.

Dessa har inga motsvarigheter på konsolsidan anser jag.

Den andra frågan förstår jag inte riktigt hur jag ska svara på.

begriper inte alls vad de spelen har med frågan att göra, men ett svar är ett svar antar jag..

frågan var om hur man inte kan föredra skripta-RPG framför ränna runt fritt och hugga-RPG när man jämför dem med just med böcker.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
begriper inte alls vad de spelen har med frågan att göra, men ett svar är ett svar antar jag..

frågan var om hur man inte kan föredra skripta-RPG framför ränna runt fritt och hugga-RPG när man jämför dem med just med böcker.

Du skrev "ok, men jag vill iaf veta vad det djupa PC-spelet heter?"

Då antog jag att du ville veta vilka/vilket spel jag menade som jag ansåg vara djup/djupa???

För i tex. Final Fantasy skapar du inte en karaktär, du får en färdiggjord som du kan sätta ett namn på. Du kan inte skapa din bakgrund eller ens välja ditt utseende eller kön. Sen de spelen jag nämner kanske är scriptade men du har flertalet olika sätt att lösa de flesta quest, och du kan vara hur god eller ond du vill. Det kanske inte kan jämnföras med böcker men du gör din egen historia efter som karaktären är din egen. Och valen efter din egen personliga smak.

På konsoler tycker jag att "role" i just roleplaying försvinner nästan helt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Förstår precis vad du menar Gambit. Själv föredrar jag, om jag ens orkar ta mig igenom ett sådant, ett konsol-rpg. Kan inte med pc-hack'n'slash alls.

FF7 är i princip det enda rpg jag orkat spela igenom.
Och det är ett av dom bästa spelen jag spelat bör tilläggas.

Annars har jag svårt för mkt story som det ofta är i rpg.
Vill in i spelet direkt och gå lös.

Nu vet jag inte vad poängen är längre med inlägget så jag slutar här.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Uh, han sa ju bara att det blir bättre längre fram.
PRECIS SOM 360.
Det är bara du inser att det finns inget som tyder på att PS3 är bättre, att spel som Fatal Interia nu även kommer till 360 tyder väl snarare på att dom flesta är besvikna på den, även utvecklare.

Ne iallafall inte än, men detframtiden har ju int ekommit till PS3 än ju, Men "framtiden" är ju här för 360'n även ifall den kanske int har kommit upp i hela sin potensial heller, den kanske bara använder ca 90 % av sin potential medans, som EA skrev PS3 bara använder 20% på vissa spel..

Egentligen kan vi inte NU säga vilken som kommer bli bästa konsollen grafikmässigt, dock tycker ja att de lutar lite för att PS3 KOMMER bli den kraftfullaste rent grafikmässigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Ne iallafall inte än, men detframtiden har ju int ekommit till PS3 än ju, Men "framtiden" är ju här för 360'n även ifall den kanske int har kommit upp i hela sin potensial heller, den kanske bara använder ca 90 % av sin potential medans, som EA skrev PS3 bara använder 20% på vissa spel..

Egentligen kan vi inte NU säga vilken som kommer bli bästa konsollen grafikmässigt, dock tycker ja att de lutar lite för att PS3 KOMMER bli den kraftfullaste rent grafikmässigt.

Och de som gjorde GOW sa att xboxen utnyttjas till kanske max 40% i det? Ganska mycket fan boy i ditt inlägg!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Och de som gjorde GOW sa att xboxen utnyttjas till kanske max 40% i det? Ganska mycket fan boy i ditt inlägg!

Okok, det visste jag inte, "trodde" att det var så, GOW är ju extrem snyggt så ja vill knappt tro att det är sant. Vill gärna se ett spel som är 60% snyggare, om man nu kan säga så. Så på ett år så har utvecklarna endast kommit upp till 40% av 360'ns kappacitet? då kanske PS3'an är uppe i 30% efter ett år då utvecklare säger att den är svårare att kräma ut kraften i spel än 360'n

Nej, lr lite fanboy e ja ju, har en PS2 ska nog ha en PS3, XBox kan ja aldrig tänka mig o ha för att de är xBox:p Men de gör inte xboxen till en kass konsol i mitt huvud

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Vill gärna se ett spel som är 60% snyggare

allan wake
assassin creed
alone in the dark
det är bara 3 utav spelen till xbox360 som kommer ha helt utomodentlig grafik.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
allan wake
assassin creed
alone in the dark
det är bara 3 utav spelen till xbox360 som kommer ha helt utomodentlig grafik.

Men knappast 60% snygare än GOW, Ja har sett en slags demo på Alan Wake till PC, där är de ju DX10 och det kan ju inte varken 360'n lr PS3'an klara av. Så tror inte helt på de... Men va vet lilla ja;)

Dom andra spelen har ja inte sett nåt utav

Permalänk
Medlem

Sett nya bilderna från Virtua Fighter 5? Börjar se riktigt trevligt ut nu alltså

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=16764

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Sett nya bilderna från Virtua Fighter 5? Börjar se riktigt trevligt ut nu alltså

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=16764

Jag tycker personigen inte det var ett bra exempel. Det såg inte dåligt ut men imponerade inte alls på mig. Bättre kan den

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag tycker personigen inte det var ett bra exempel. Det såg inte dåligt ut men imponerade inte alls på mig. Bättre kan den

Bra exempel på vad? försökte inte övertyga någon om Playstation 3:s förträfflighet, det är trots allt helt meninglöst. Sen tycker jag inte den är förträfflig, men riktig kul och inte sämre än 360 (som jag äger och diggar hårt), det som jag spelat på den iaf. Men posten vara bara ren information till de som faktiskt bry sig om konsolen.

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Bra exempel på vad? försökte inte övertyga någon om Playstation 3:s förträfflighet, det är trots allt helt meninglöst. Sen tycker jag inte den är förträfflig, men riktig kul och inte sämre än 360 (som jag äger och diggar hårt), det som jag spelat på den iaf. Men posten vara bara ren information till de som faktiskt bry sig om konsolen.

Jaha okej då missförstod jag innerbörden av ditt inlägg, lätt hänt med dessa flamewars som pågår

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Nån som vet vart man kan importera en PS3?

Permalänk
Medlem

The firingsquad har sin recension uppe av PS3 nu för de intresserade.

http://www.firingsquad.com/hardware/sony_playstation_3_review...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Men knappast 60% snygare än GOW, Ja har sett en slags demo på Alan Wake till PC, där är de ju DX10 och det kan ju inte varken 360'n lr PS3'an klara av. Så tror inte helt på de... Men va vet lilla ja;)

Dom andra spelen har ja inte sett nåt utav

mm,jo,allan wake såg för bra ut för att vara sant,men eftersom dom bilder/trailers man har sett av spelet är till 360,så är det nog sant ändå då.men det återstår ju att se:).
bara för att det är DX10 till PC,så betyder ju det inte automatiskt/nödvändigtvis att det inte kan vara lika snyggt på 360.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

"Device Support: Man, you can plug just about anything into the PS3 and it will work. Hell, I just had my PS3 make me some toast"
Hahahaha

Permalänk
Avstängd

Fan va PS3 är snygg. Lätt den snyggaste konsoll desingen :). kommer den i silver?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Du skrev "ok, men jag vill iaf veta vad det djupa PC-spelet heter?"

Då antog jag att du ville veta vilka/vilket spel jag menade som jag ansåg vara djup/djupa???

För i tex. Final Fantasy skapar du inte en karaktär, du får en färdiggjord som du kan sätta ett namn på. Du kan inte skapa din bakgrund eller ens välja ditt utseende eller kön. Sen de spelen jag nämner kanske är scriptade men du har flertalet olika sätt att lösa de flesta quest, och du kan vara hur god eller ond du vill. Det kanske inte kan jämnföras med böcker men du gör din egen historia efter som karaktären är din egen. Och valen efter din egen personliga smak.

På konsoler tycker jag att "role" i just roleplaying försvinner nästan helt.

ja, och jag begriper inte vad de skulle innehålla för nått djupt, alls. men alla har ju sina egna mått på sånt.

så du brukar sitta och stryka över namn du inte gillar i böcker och skriva in egna också då? ok, sluttramsat. jag antar att poängen gått fram bra iaf då du beskrivet det så fint själv nu, det är tvärtom "JRPGs" som är mest som böcker..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ja, och jag begriper inte vad de skulle innehålla för nått djupt, alls. men alla har ju sina egna mått på sånt.

så du brukar sitta och stryka över namn du inte gillar i böcker och skriva in egna också då? ok, sluttramsat. jag antar att poängen gått fram bra iaf då du beskrivet det så fint själv nu, det är tvärtom "JRPGs" som är mest som böcker..

Jo du har rätt, s det måste betyda att RPGs på PC är bättre än böcker

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
The firingsquad har sin recension uppe av PS3 nu för de intresserade.

http://www.firingsquad.com/hardware/sony_playstation_3_review...

Även C|NET har testat den http://reviews.cnet.com/Sony_PlayStation_3_60GB/4505-6464_7-3...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jo du har rätt, s det måste betyda att RPGs på PC är bättre än böcker

aha, ett rokadförsök!

bättre än korsord kan vi säga som en kompromiss då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Även C|NET har testat den http://reviews.cnet.com/Sony_PlayStation_3_60GB/4505-6464_7-3...

fyfanken, längtar efter monoliten mer än Christer efter sovpåsen nu..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
mm,jo,allan wake såg för bra ut för att vara sant,men eftersom dom bilder/trailers man har sett av spelet är till 360,så är det nog sant ändå då.men det återstår ju att se:).
bara för att det är DX10 till PC,så betyder ju det inte automatiskt/nödvändigtvis att det inte kan vara lika snyggt på 360.

Kom igen nu
2 gånger hade jag kul till ditt stavfel

Allan Wake....
Alan Wake....

Tvivlar dock inte på att detta lir blir bra (funtar på en 360 tack vare detta)
men jag kunde inte hålla mig för ett gott skratt endå

Allan hahah de e ju klockrent (tror kanske de har med min alkoholhalt i kroppen å göra nu)

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
(tror kanske de har med min alkoholhalt i kroppen å göra nu)

Gå och lägg dig, haha

Valde ut 2 bilder ur varje miljö utav de 24 nya bilderna, inte så mycket för att diskutera grafiken(spelet kommer som sagt till 360 med), mera för att jag tyckte miljöerna har blivit mysigare. Nästan tillräckligt snyggt för att släppas snart, det går åt rätt håll iallafall. Men som sagt, mysiga miljöer att flyga i:

http://www.worthplaying.com/press/235/FatalInertia_055.jpg
http://www.worthplaying.com/press/235/FatalInertia_060.jpg
http://www.worthplaying.com/press/235/FatalInertia_062.jpg
http://www.worthplaying.com/press/235/FatalInertia_063.jpg
http://www.worthplaying.com/press/235/FatalInertia_068.jpg
http://www.worthplaying.com/press/235/FatalInertia_066.jpg
http://www.worthplaying.com/press/235/FatalInertia_069.jpg
http://www.worthplaying.com/press/235/FatalInertia_064.jpg
http://www.worthplaying.com/press/235/FatalInertia_072.jpg
http://www.worthplaying.com/press/235/FatalInertia_074.jpg

Helt offtopic, men nu står det en Audi i mitt garage. (tack för alla PM)
Tyvärr fick jag offra mitt projjköp, men PS3 är ju inte här än så...

Edit: [img] funkar inte längre. Tråkigt...
Edi2: Nu går det inte ens att klicka på dom...
Edi3: Blir väl till att länka då:
http://www.worthplaying.com/article.php?sid=39220&mode=thread...

Dumma WP...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Helt offtopic, men nu står det en Audi i mitt garage. (tack för alla PM)
Tyvärr fick jag offra mitt projjköp, men PS3 är ju inte här än så...

Fint då, RS4 nästa gång!

Fatal Inertia ser för övrigt ut att kunna bli riktigt bra.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Kom igen nu
2 gånger hade jag kul till ditt stavfel

Allan Wake....
Alan Wake....

Tvivlar dock inte på att detta lir blir bra (funtar på en 360 tack vare detta)
men jag kunde inte hålla mig för ett gott skratt endå

Allan hahah de e ju klockrent (tror kanske de har med min alkoholhalt i kroppen å göra nu)

bah,allan,alan,vake,wake,allanwake,alanwake,allanvake,alanvake...
nu måste jag ha stavat rätt iaf;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

A. Wake (Awake).

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
A. Wake (Awake).

GHAAA

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

En preview utav Oblivion PS3:

Citat:

The biggest compliment you can pay Oblivion is it's a single-player game that feels like a massively multiplayer online game. We're always hearing stories about PC geeks found slumped over machines in their own steaming ****, having not eaten or slept for five days because they've been playing mammoth sessions of Skrog Warriors 7 online. Well, Oblivion won't kill you, but it will swallow hundreds of hours of your life.

The reason for this is the utterly convincing world you find yourself in. Even ignoring the
main story leaves you with tons of side quests, challenges and things to see and do, from gladiator fights and creating magic items to buying a house and battling bandits. It's very tempting just to wander around the gorgeous landscapes and take in the scenery - until you stumble upon a random town or bump into one of the thousand or so computer-controlled characters.

Just watching them is a joy as they eat, sleep and complete goals without any prompting. Listening in on their random conversations sometimes even results in information about quests. If you find yourself being given the cold shoulder, the game's persuasion system allows you to charm them using speech skills, act more devious by using a charm spell on them, or be completely corrupt by bunging money their way. You just don't usually find this kind of behaviour or freedom in anything but massively multiplayer games.

It sounds like the game lacks any sort of direction, but there's no danger of ever not knowing what you're supposed to be doing. The story keeps it simple (find the lost heir to the throne of Tamriel before demons take over the land) and throws you straight into the action. Accepting a quest is entered into a journal with a short description, and setting the quest to 'active' highlights it on your map screen with an arrow. You can also fast travel around the game world, though you'll need to visit each location on foot first.

A KNIGHT TO REMEMBER
The PS3 version won't include any of the previous downloadable content released for the PC and Xbox 360 versions (they're all designed to work with in-progress games rather than new games), but the latest Knights of the Nine content is in there. This features a new Knight faction, a quest to find the relics of the Divine Crusader, a new Sorcerer- King enemy, and new dungeons, weapons and armours. More downloads are planned, many of which will be exclusive to PS3.

The only criticism we have is the combat. The third-person view is virtually unusable, and in indoor locations against multiple enemies it's too easy to get stuck. It's a system that relies heavily on perfectly timed blocks, swings and spell-casting, which can prove
infuriating. But it's Oblivion's believable world and sheer depth that'll remain with you long after you've exhausted all the other launch games. Expect to still be ploughing through it by the time 2008 rolls around.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=150889

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Permalänk

inget nytt precis=/.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer