Permalänk

Detta är sleevning..
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=54801...

Blir genast renare och snyggare..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Detta är sleevning..
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=54801...

Blir genast renare och snyggare..

oeky oeky, tack för det tyvär kunde jag itnme se så många bilder, men det var som jag trodde de var. ska kolla runt nu i veckan efter kabelstrumpor etc..

DaWoo: tackar för länken, dock så vill jag hels kunna köpa dom i butik så man slipper fraktkostnaden

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunn4r
sry e lite noob kasnke, men vad e sleeva? om jag skulle gissa så är de typ att mna tar ng runt alla andra kablar så dom oxå blir gula ?

just nu så håller jag på att försöka fixa till en fläkt som blåser kall luft på graffe kortet då jag tycker det är för varmt. bilder kommer upp senare. kan till läggas att det är ett ATI x600 passiv kylning, så om någon har tips så fram med dom

Sleeva är kort sagt klä på dina kablar med kabelstrumpor av olika slag...kanske lite komplicerat om man inte är väldigt händig, en del pill med att få bort diverse kontakter innan...eller så googlar du efter en guide, eller frågar en kunnig vän! Bra idé iaf tycker jag!

Permalänk
Medlem

KlavKalashj: okey, jo jag ska fundera på det

Dagesn update, fixade 3 st fläktar till dock vet jag itne hur pass bra dom kyler för mitt speedfan är inte som det borde avra , visar inte rätt någon stans men ni ska få lite bilder:

för att suga ut mer varmluft

till grafikkortet, så det blåser luft uppåt lixom. kommer mer bilder senare.

Permalänk
Medlem

gunn4r. fixa bilderna. helkassa

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

mm, jag vet...

Permalänk

Kom att tänka på en sak där.. Snitsig montering du gjort men Osch så det kommer låta.. Det kommer vibrera väldigt mkt så du kanske kan göra så här om du vill slippa det..

Paint ftw!

Hoppas det hjälpte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Kom att tänka på en sak där.. Snitsig montering du gjort men Osch så det kommer låta.. Det kommer vibrera väldigt mkt så du kanske kan göra så här om du vill slippa det..

Paint ftw!

http://img217.imageshack.us/img217/5089/ritningvq5.jpg

Hoppas det hjälpte

hehe jo kan säga att de låter mkt !! jo de ksa jag prova

men tror ni att de kan funka att hjälpa till att kyla grafikortet så ?

Permalänk

Det är klart det kan.. sätt det så du riktar ut-luften mot gpukylaren bara

Permalänk

Grabben har ju varit på JULA och fyndat hehe , men alla har vell olika smak så om du gillar de

Visa signatur

| Amd 64 3500 + | 1024 mb ram Corsair | 7300 GS | MSI K9VGM-V |

Permalänk
Proffsmoddare

Man blir ju bara ledsen av att läsa den här tråden. Inte på grund av trådskaparens projekt, utan folks ovlija att acceptera att alla har olika smak.

Allvarligt talat? Varför svarar man överhuvudtaget i en tråd om det enda man ska skriva är "Kasst bygge, kassa bilder, kasst genomförande". Väx upp ffs och lär er ge konstruktiv kritik. Mitt första projekt såg precis ut så här, och om JAG hade fått sån här feedback hade jag nog aldrig fortsatt med moddning överhuvudtaget.

MOD ON gunn4r!

//Sleepstreamer

PS: Dock så kan jag hålla med om att bilderna kunde vara bättre...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Grymt gjort. Gillar det skarpt!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Kom att tänka på en sak där.. Snitsig montering du gjort men Osch så det kommer låta.. Det kommer vibrera väldigt mkt så du kanske kan göra så här om du vill slippa det..

Paint ftw!

http://img217.imageshack.us/img217/5089/ritningvq5.jpg

Hoppas det hjälpte

Glöm inte bara dämpningsmaterial vid skruvskallarna också för annars hjälper det där inte så mycket.. vibrationerna går via skruvarna istället. Bra ideé dock!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Du sa tidigare att din kamera var sönder. Men de 2 första bilderna du hade tagit på ditt gamla chassi så verkar ju kameran funka. Är du säker på att du inte har någon inställning fel

Annars tycker jag det var bra chassi byte och det för att vara första gången. Jag kan säga att mitt första egenvalda chassi vart det billigaste, plasigaste och mest blå lysande du kan hitta.

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk

gunn4r:
Fin kabeldragning du gjorde, jag avskyr verkligen kabelhärvor. En klart förbättring

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Allvarligt talat? Varför svarar man överhuvudtaget i en tråd om det enda man ska skriva är "Kasst bygge, kassa bilder, kasst genomförande". Väx upp ffs och lär er ge konstruktiv kritik.

Konstruktiv kritik på att koppla in ett lysrör? På att byta chassi? Det är ganska svårt. Men du har helt rätt i det du säger, kan dem inte bara hålla truten om dem inte gillar det dem ser, ingen vill höra deras tjöt ändå. Sen att inte ens hälften av alla glin här kan stava till det är en annan femma, jag tror att du förväntar dig för mycket av tolvåringar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rphaza
Du sa tidigare att din kamera var sönder. Men de 2 första bilderna du hade tagit på ditt gamla chassi så verkar ju kameran funka. Är du säker på att du inte har någon inställning fel.

Vad jag kan se så verkar det som att han stängt av blixten. Så är det iaf för mig på min kamera, stänger jag av blixten så får kameran typ 5 sekunders slutartid. Ett tips till trådskaparen bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rphaza
Du sa tidigare att din kamera var sönder. Men de 2 första bilderna du hade tagit på ditt gamla chassi så verkar ju kameran funka. Är du säker på att du inte har någon inställning fel

Annars tycker jag det var bra chassi byte och det för att vara första gången. Jag kan säga att mitt första egenvalda chassi vart det billigaste, plasigaste och mest blå lysande du kan hitta.

angående kameran så är det såhär att dom första bilderna funkade den skit bra. sen skulle pappa och mamma iväg på mc-semester och då ville dom låna med min kasmera för de är liten, och de fick dom göra, nätr dom kom hem och packade upp så hade dom spräckt displayen :S så manser ignet på den, men de går att ta bilder med den, men som sagt dom är av varierande kvalite, vissa blir bättre än andra..

Nephropathia: kabeldragningen är det som jag mest är nöjd med , haha xP

Permalänk

Tja fan Gunn4r, gl med bygget och hoppas du får det som du vill ha det

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Lurihaxxx: tackar så mkt, jo är väll nöjd, men den låter lite mycket.. ska försöka fixa de nu ¨på jullovet. om någon har tips så skriv dom gärna

Permalänk

Ljudisoleringsmattor är aldrig fel! Dom kostar väl inte allt för mycket och brukar funka bra Annars, Vattenkylning <3

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Ljudisoleringsmattor är aldrig fel! Dom kostar väl inte allt för mycket och brukar funka bra Annars, Vattenkylning <3

Gå förbi hos den lokale bilreparatören och fråga om han har några spillbitar ljudisoleringsmattor, annars kan du ju fråga om han har en radiator från nån gammal bil över;)

Permalänk
Medlem

Gott folk, en grej bara, stilrent betyder att det är stilren, alltså att det håller stilen genom hela bygget. Alltså, stilrent är INTE att det är spartanskt med knappar o dylikt, typ lian li och ja, vanliga kylskåp som vi har i köket. Stilrent är att det håller stilen överallt på hela bygget. Kör man på silvertejp så är det stilrent om hela lådan e silvertejpad, kör man på aluminium så är det stilrent om hela lådan går i aluminium osv... ni fattar?
så för att sammafatta, stilrent är INTE att det är så lite detaljer som möjligt och rent o snyggt och inga ljuseffekter osv. Ett gaminglåda är också stilrent. på sitt sätt på samma sätt som Lian Li lådor och wannabes lian li är stilrena på sina sätt!
God jul och gott nytt år! mindre knytnävar och mer kramar borde vara allas motto här i livet

Vore kul med de bilderna du har lovat Gunnar!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB