Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Vad heter du?

Tror du märkte det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Tror du märkte det

Varför svarade du ens, din spammer.

Permalänk
Medlem

Det som e bra om man är ny i EVE är att du kan fråga folk närsomhelst och du får bra svar , folk hjälper dig och inga frågor anses vara dumma frågor
Man blir aldrig avsnäst med "ffs n00b l2p" utan man får långa välformulerade svar , hände mig idag då jag frågade om ett mission jag gjorde , så skönt att få det bekräftat att det är likadant nu som för 3 år sen då man började spela

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Det som e bra om man är ny i EVE är att du kan fråga folk närsomhelst och du får bra svar , folk hjälper dig och inga frågor anses vara dumma frågor
Man blir aldrig avsnäst med "ffs n00b l2p" utan man får långa välformulerade svar , hände mig idag då jag frågade om ett mission jag gjorde , så skönt att få det bekräftat att det är likadant nu som för 3 år sen då man började spela

Ja, det är helt otroligt, fast det kan ju bero på att det inte är så mycket folk som lirar, finns ju endel WoW-servrar osv som är ungefär lika hjälpsamma, men EVE Online är så mycket krångligare att folk förstår att man frågar saker antar jag...

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ja, det är helt otroligt, fast det kan ju bero på att det inte är så mycket folk som lirar, finns ju endel WoW-servrar osv som är ungefär lika hjälpsamma, men EVE Online är så mycket krångligare att folk förstår att man frågar saker antar jag...

Min teori är att eftersom EVE är rätt så svårt att lära sig så hjälper folk så gärna till eftersom de får glänsa lite.

Eller jag vet inte, jag hjälper i alla fall nya spelare i mitt corp med pengar, råd och allmän trevlighet
Kommer ju ihåg när jag var ny och fick så mycket hjälp. I eve är det ju en "god spiral" istället för en "ond spiral" om ni förstår vad jag menar

Har f.ö. en elak raven nu också på min alt, fast min blasterthron har fortfarande sjukt mkt mer DPS...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

eller så hjälper folk till för att eve communityn är allmänt mognare än andra MMORPG communities

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuTHA
eller så hjälper folk till för att eve communityn är allmänt mognare än andra MMORPG communities

Går ju ändå inte jämföra, runt 40k spelare inne på EVE när det är som mest, och sen kollar man typ WoW osv så är det något mer.

Permalänk

Har kommit in en aning I spelet nu. köpt mig ett skepp för ungeför 1,3 mill som jag kan köra runt och skjuta med.
Jag ska sätta ihop ett skepp för att försvara miners i min mining corp.
Har märk hur olika det är med rasval osv i det här spelet också.

Någon som har ett tips till en ny amarr fighter :P?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Har kommit in en aning I spelet nu. köpt mig ett skepp för ungeför 1,3 mill som jag kan köra runt och skjuta med.
Jag ska sätta ihop ett skepp för att försvara miners i min mining corp.
Har märk hur olika det är med rasval osv i det här spelet också.

Någon som har ett tips till en ny amarr fighter :P?

http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=...

Permalänk

ska göra min första gubbe nu. har provat en annan gång, men då stängden jag av 5min in i tutorailen

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Om nån av er har frågor så är det bara att kontakta mig (Hinata Hyuga) ingame, har lirat av och på sen betan, så har rätt så bra koll på hur saker o ting funkar

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Om nån av er har frågor så är det bara att kontakta mig (Hinata Hyuga) ingame, har lirat av och på sen betan, så har rätt så bra koll på hur saker o ting funkar

Erkänn nu att du faktiskt inte har några kompisar och är lite desperat såhär i juletider?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Har aldrig påstått att jag har kompisar

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Det som e bra om man är ny i EVE är att du kan fråga folk närsomhelst och du får bra svar , folk hjälper dig och inga frågor anses vara dumma frågor
Man blir aldrig avsnäst med "ffs n00b l2p" utan man får långa välformulerade svar , hände mig idag då jag frågade om ett mission jag gjorde , så skönt att få det bekräftat att det är likadant nu som för 3 år sen då man började spela

Absolut, även bra om man har spelat sedan release, jag finner fortfarande nya saker som jag inte vet något alls om.

En av anledningarna tror jag är att i Eve, så har du bara din 'main', och han/hon kommer alltid finnas på den servern. Om du hjälper någon så kommer han säkert hjälpa dig någon gång i framtiden. Eller så kanske han struntar i att attackera dig om han skulle ha växt upp och blivit pirat istället

Jag träffar fortfarande på folk ibland i low-sec som jag träffade för ett par år sedan, och namnen sitter kvar.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

har suttit och kört igenom tutorial nu och håller fortfarande på tar väldigt lång tid faktiskt. men jag måste säga det är grymt roligt

en liten fråga bara men hon som snacka tutorial säger att jag snabbt ska fixa ett skepp så jag kan lättare överleva. då undrar jag bara hur kan jag lättast få pengar i början? är det mining som gäller eller?

sen finns det guilder i eve ? jag har sett chatten men undra mest om det fanns tänkte skulle försöka joina en då

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Hedersmedlem

Guilds = Corporations, dvs företag. Företag kan sedan skapa allianser, som det finns en hel del.
Företag finns det hur många som helst, du lär inte ha några problem att hitta ett. Att hitta ett som passar kanske är värre dock.

Edit: När det gäller pengar så kan du köra missions, min polare följde upp med agenten han fick i tutorialen och drog ihop tillräckligt med pengar för att hålla dig intresserad.
Nytt skepp kan du få nån dag efter tutorialen, max. Om du vill ha vilket annat som helst så går det ju förstås fortare.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Guilds = Corporations, dvs företag. Företag kan sedan skapa allianser, som det finns en hel del.
Företag finns det hur många som helst, du lär inte ha några problem att hitta ett. Att hitta ett som passar kanske är värre dock.

Edit: När det gäller pengar så kan du köra missions, min polare följde upp med agenten han fick i tutorialen och drog ihop tillräckligt med pengar för att hålla dig intresserad.
Nytt skepp kan du få nån dag efter tutorialen, max. Om du vill ha vilket annat som helst så går det ju förstås fortare.

hehe okej
håller på med de tutorial missions just nu. har ca 90.000.00 isk just nu vet inte hur mkt det är om det ens räcker någonstans

men om jag ska fixa ett nytt skepp så var är bra för en nybörjare till exempel? jag är en "soldier" så jag vill gärna fightas mkt men vet inte om det är smart i början kanske

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ett tips är att göra de första åtta uppdragen som du får i början, sista uppdraget ger dig ett s.k. implant som ger dig +1 i något attribut. Mitt tips är att sälja det för minst 500.000 (Ja, det har sjunkit som fan, jag fick 2.1mille för mitt). Jag klarade av uppdragen i mitt "rookie ship" utan problem egentligen, men du kanske vill ha en billig frigate om det blir klurigt. Har du problem kan du kontakta "Durham Elysion" i spelet

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Har kört drygemining nu i ett par dagar för att få råd till en cruiser, så fick jag "lön" av min corp idag på 9 mill, kunde skitit i att mina hela tiden <:(. Men nu har jag en ny fin cruiser i alla fall att döda rats med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Har kört drygemining nu i ett par dagar för att få råd till en cruiser, så fick jag "lön" av min corp idag på 9 mill, kunde skitit i att mina hela tiden <:(. Men nu har jag en ny fin cruiser i alla fall att döda rats med

Jag ska döda dig.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Har kört drygemining nu i ett par dagar för att få råd till en cruiser, så fick jag "lön" av min corp idag på 9 mill, kunde skitit i att mina hela tiden <:(. Men nu har jag en ny fin cruiser i alla fall att döda rats med

Ja? Nu har du råd med fina grejer till den då Vad blir det för något?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Söta ni är 90.000 isk Jag sitter i min Prophecy och är överlycklig över att jag lyckats få upp sköldarna till 13000hp och recharge rate på 555sek

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Söta ni är 90.000 isk Jag sitter i min Prophecy och är överlycklig över att jag lyckats få upp sköldarna till 13000hp och recharge rate på 555sek

Jag ska döda dig med. Eller kanske inte...

Permalänk

har kommit en bit in i spelet nu har lyckats få mig en caladari cruiser caracel och sitter nu och väntar på min sista lvl så jag kan använda den

så snart ska jag ut och testa lite lvl 2 missions antagligen kan ju säga att eve är grymt roligt av vad jag fått testa hitils sen har jag gått från mina 90k isk till 7.5 mill efter jag köpte min cruiser

edit: heter tissy ingame om nån vill snacka eller något

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem

har, till skillnad från två tidigare försök, nött igenom hela tutorialen samt flygit runt å trade:at lite, minat lite smått, fått ihop lite pengar och tänkte köpa mig ett nytt skepp om några dagar när jag har skillsen som behövs.. brorsan tänkte nöta mining å jag trade, å jag undrar.. kommer jag att kunna få bättre priser än honom för det han minar?

å hur "bra" är det att satsa på trade förövrigt? har jag nån framtid?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
kommer jag att kunna få bättre priser än honom för det han minar?

Nej.. Han får det ju helt gratis, det kostar bara tid för honom. Däremot kan du ju tjäna mer pengar än vad han får på att sälja mineralerna om du köper dom av honom och säljer dom dyrare någon annanstans.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

får man bättre priser om man har massa trade-skills, eller vad är dom bra för?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns skills för att kunna sätta/ändra buy/sell-orders på avstånd, minska skatt (1% sales tax på allting), broker fees (enbart när man sätter ut buy orders, tror jag), med mera. Samt skills för att kunna sätta upp fler orders, det finns en låg gräns utan skills (typ... 8 st, eller något?), inte bra när man vill sälja en massa skit.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Keeper of the Bamse

Tänk på att marknaden är spelardriven till 99%

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

när jag är klar så är det jag som styr marknaden ;P

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!