ÄNTLIGEN dax för beställning av Vattenkylning!

Permalänk

Snyggt Jocke!
Hoppas att du slipper tullen.

Lycka till

Visa signatur

- PsygnosiS [ Asrock X58 Extreme III ] [ Intel Core i7 950 @ 4,9Ghz ] [ Asus Geforce GTX 480 1536mb ] [ 6x2GB OCZ Gold PC16000 ] [ 4,7TB HDD (SSD@120GB) ] [ Cooler Master V6GT ]

Permalänk

Som om du behöver detta? Bööhh... Skrytfaktor 10. God jul!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Som om du behöver detta? Bööhh... Skrytfaktor 10. God jul!

Ingen behöver väl vattenkylning, men för den skull är det ju inte bara för att skryta :P.. Däremot är det sjukt kul att hålla på att pilla med och modda in i datorn!

Så lycka till med din nya kylning!

Visa signatur

DÅLIGT! -- Sagan om de bannlysta är 1337!

Permalänk
Medlem

Hehe, lite skryt är det nog Kim

Men någon som rekomenderar något Radiator?
Cooltek på Ek fanns ju inte i lager, och skulle inte komma i inom det närmaste dagarna/veckorna(?)

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk

Thermochill om inte pengarna spelar roll, www.vcore.dk har dom. Annars Swiftech MCR-radiatorerna från petras, eller så har väl Gtek Cooltek-raddar?

Visa signatur

DÅLIGT! -- Sagan om de bannlysta är 1337!

Permalänk
Medlem

Swiftech har ju annan gänga på sina nipplar, och jag vill inte köra med plast nipplar :/

Edit: Petras har ju:
HW Labs Black Ice GT Stealth 360
HW Labs Black Ice Pro III Radiator
Är någon av dom ett alternativ?

(Jag vill komma så billigt undan som möjligt men ändå ha bra prestanda.)

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk

Nej, Black Ice är väl hyfsad, men inte för det priset, men det är klart att det finns metallnipplar till swiftechen; http://www.petrastechshop.com/aqhifig3th1o.html.
Kör på dem så!

Visa signatur

DÅLIGT! -- Sagan om de bannlysta är 1337!

Permalänk
Medlem

Najs! Blir väl till att lägga en beställning till från PTS

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk

yea!

Visa signatur

DÅLIGT! -- Sagan om de bannlysta är 1337!

Permalänk
Medlem

Black Ice GT är inte så långt efter Cooltek/Swiftech men BIP är nog en bra bit efter. Black Ice GTX är eventuellt bättre än Cooltek/Swiftech (gissar jag i väntan på test).

Aragorns länk till metallnipplar hos petras funkar inte för mig, men mig veterligen har petras inga metallnipplar som passar så hör med petra så att de verkligen passar innan du beställer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mx
Black Ice GT är inte så långt efter Cooltek/Swiftech men BIP är nog en bra bit efter. Black Ice GTX är eventuellt bättre än Cooltek/Swiftech (gissar jag i väntan på test).

Aragorns länk till metallnipplar hos petras funkar inte för mig, men mig veterligen har petras inga metallnipplar som passar så hör med petra så att de verkligen passar innan du beställer.

Okey det låter ju rätt bra.
Om jag ska beställa från PTS (igen) så ska jag, som du sa, höra med dom om nipplarna passar.
Annars så erbjöd Eddy från Ek mig en BI Xtreme III istället för Cooltek'en, för samma pris också, är den något att ha?

Edit: Jag ser ju att Swiftech radden från PTS är "Out of stock" :/
Då står det mellan:
* HW Labs Black Ice GT Stealth 360 [PTS, där jag redan har gjort en beställning.]
* BI Xtreme III [EK, där jag även måste göra en beställning.]
* Eller kanske någon annan radiator från EK?

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Det är som sagt Radical_53:s radiatortest längst ned i första inlägget i denna tråden som vi går efter. Vid första ögonkastet kanske skillnaden mellan t.ex ThermoChill och Cooltek ser liten ut men läser man vidare ser man det lilla försprånget är så pass stort att det räcker med en dubbel TC för att matcha en trippel Coolteks prestanda. Skillnaden mellan Cooltek och BIX är ungefär lika står så en dubbel Cooltek är nog ungefär lika bra som en trippel BIX.

Av de alternativ du radat upp skulle BIGT prestera bäst, men måste du slänga ut 3-400:- i frakt bara för den vore det ju lika bra att köpa en ThermoChill istället.
Har du hört med Eddy så han inte får hem Cooltek snart? Annars har ju webhallen en kvar.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte inte riktigt på frakten :/
Jag tror ändå att jag Cooltek'en beställer från webbhallen, det är inte så farligt pris i frakt och inte heller så högre pris än från Ek.
Thermochillen ligger lite värre till i pris

Tack mx!

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk

Men grejen är att Black ice behöver starka fläktar, och därför låter det. De nipplarna jag länkade till har 3/8" gänga så det är bara att kolla på PTS, där finns dom!
Jag skulle också kört på den Coolteken, om jag inte haft råd med Thermochill (jag kör med en PA160).

Visa signatur

DÅLIGT! -- Sagan om de bannlysta är 1337!

Permalänk
Medlem

Jag har sett dom nipplarna från PTS
Dom verkar okey. Får se om dom har liknande på Webbhallen... Annars får jag väl köra med de (fula plast) nipplarna som följer med.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Petra har bara 3/8 BSP nipplar vilket är vad ThermoChill använder. Swiftech kör med 3/8 NTP vilket inte är samma som 3/8 BSP. NTP är konisk men det är inte BSP sen har de eventuellt olika gängstigning också.

Permalänk
Medlem

Ajj fan! Det hade jag inte en aning om.
Tror du att dessa från Webbhallen passar Cooltek'en?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=58957

Edit: Jag har precis hämtat mitt paket från PTS
Mycket fint förpackat.
Fick betala tull och moms. = 400:-
Det är ju så att jag kan leva med det.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Jo de där nipplarna borde passa i Coolteken. Skulle tro att de är från alphacool. Men om du ändå ska beställa från EK skulle jag slänga med ett par av hans nipplar, bättre nipplar får man leta efter.

Btw, fick du den mytomspunna petrastechshoppennan? Jag har en.

Permalänk
Medlem

Noooooooooooo!
Jag fick ingen penna
Men jag är väldigt nöjd änå, kan inte lipa över momsen Värdet var ju ändå högre än dom drog moms för

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Se till att lägga upp bilder när du är klar sen

Jag fick inte heller någon penna när jag beställde men jag är nöjd ändå

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering om hur det går!

Jag har precis lagt beställningen hos Ekwaterblocks.
Hoppas delarna kommer så snart som möjligt
* EK-FC8800 GTS - Acetal
* EK-Multioption RES 150
Radiatorn som jag hade planerat att beställa från Ek fanns inte på lager när jag frågade Eddy för någon vecka sedan, så den har jag beställt från Webhallen och har den liggandes här hemma

Ha en trevlig fortsättning på det nya året!

EDIT:
Någon som vet något smidigt sätt att fästa en trippel 120mm radiator på ett Antec P180B?

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Jag sågade upp ett hål i taket och sänkte ner radiatorn i det.....

Permalänk
Medlem

Jag är inte så sugen på att såga i mitt chassi :S
Jag funderar lite på om man på något sätt kan sätta den, på något snyggt sätt, på baksidan av chassit.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

En liten OT fråga.

När ni beställer från PTS, använder ni Express mail då?
Jag undrar därför att jag beställde från sidewinder.com(med express mail) istället för PTS hade slut på både Storm blocket och Dcc Pumpen.
Jag kan nämligen bara spåra mitt paket på www.usps.gov och där hade det lämnat Chicago den 22/12. Hur lång tid ska det normalt ta att få ett paket från USA?

Permalänk
Medlem

När jag beställde från PTS så fick jag välja mellan:
* USPS Airmail Parcel Post (~10 days)
* USPS Global Express (3-5 days w/tracking)

Jag valde det lite dyrare alternativet, USPS Global Express. Jag kunde spåra mitt paket från Usps.com ända tills paketet gick utanför USA's gränser sedan va det bara att gå in på posten.se och skriva in spårningsnummret och där fanns all information.
Jag fick mitt paket efter ca 8 dagar. Men nu har det ju varit jul och nyår så det är inte konstigt om du har fått vänta.

Edit: Hur länge brukar man få vänta på paket från Ekwaterblocks?
Det enda som står om jag klickar på beställningen är:
01/05/2007 Pending
01/05/2007 Processing

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk

Hörru Jocke! Hur går det med vattenkylningen?

Visa signatur

- PsygnosiS [ Asrock X58 Extreme III ] [ Intel Core i7 950 @ 4,9Ghz ] [ Asus Geforce GTX 480 1536mb ] [ 6x2GB OCZ Gold PC16000 ] [ 4,7TB HDD (SSD@120GB) ] [ Cooler Master V6GT ]

Permalänk
Medlem

Jag har fått alla delarna som behövs. Men nu står det still igen då mitt 8800GTS har pajjat och ska skickas på service hos Dustin.
Jag har lite roliga bilder på diverse delar som ni får njuta av så länge...

Min E6600 (Någon som vet vilken stepping?)

Mitt Asus P5W DH Deluxe med mina Corsair Twin2X 2*1gb 6400

Mitt trasiga 8800GTS

EK-blocket till grafikkortet

Cooltek Mainstream III

Laing DDC-2 med Petra'sTech DDCT-01 Topp och EK-RES150 tank

Bild kvalitén är absolut inte den bästa men "man tager vad man haver" och det i mitt fall är en Sony Ericsson W810I.
(Kommer fullständiga bilder på hela kylningen när jag har fått ett fungerande 8800GTS och har kopplat in allt.)
Enjoy!

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

MazterX, jag är precis i färd med att handla från petras jag oxo. Men nu när du är erfaren paypal-användare, kan inte du förklara hur det går till från det att man har skaffat sitt paypalkonto, kopplat ett kort till det och fått petras paypal-konto? Är inte med på hur man betalar. Är lite nojig så måste ha allt klart för mig Vore jätteschysst om du ville ta dig lite tid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli
MazterX, jag är precis i färd med att handla från petras jag oxo. Men nu när du är erfaren paypal-användare, kan inte du förklara hur det går till från det att man har skaffat sitt paypalkonto, kopplat ett kort till det och fått petras paypal-konto? Är inte med på hur man betalar. Är lite nojig så måste ha allt klart för mig Vore jätteschysst om du ville ta dig lite tid

Vad roligt!

Det är inte alls svårt. Du måste ju först och främst koppla ett kort till paypalkontot (som du sa) och sedan verifiera detta, paypal drar 15 kronor från ditt konto och sedan får du gå in på tex. Internetbanken och kolla "kommentaren" (ett nummer på ca 5 siffror som du behöver) på överföringen av de 15 kronorna. (Det tar ca 3 dagar innan nummret visas. Med kommentar menar jag det som står som mottagare, tex. "Hemköp" eller liknande)
Sedan när du har verifierat ditt konto så kan betala under fliken "send money" där fyller du i mottagare som är typ "petrastech@paypal.com" (Du får dock korrekt adress via mail från Quoc på Petrastech) och hur mycket pengar som ska överföras. Sen vad jag kan komma ihåg så är det klart.
Lycka till!

Det kanske är lite luddigt förklarat. Jag är dåligt på att förklara saker.
Om jag har missat något så kanske någon annan kan lägga till?

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Ah, så man måste alltså göra "enroll expanded " blaha grejen, och vänta på de siffrorna. Aokej hade hoppats kunna ha grejerna nästa vecka. Blir väl inte så då förmodligen. Tack för infon.
Men när man skickar pengarna, är det mailadressen man skickar till? Var inne å kollade på fliken "Send money" och där var ju mottagaren bara en mailaddress, exvis då paypal @ petrastech.com. Hur funkar det egentligen? Kanske tar det som ett konto iallafall. Lurigt dedär, spec när man aldrig gjort de innan har ja märkt

Hur går det med ditt bygge nu, har du fått färdigt det?