Permalänk
Medlem

Ingen bild?

Min kompis fick ett datorpaket idag och vi satte ihop grejjerna, men vi får ingen bild när vi startar datan.

Vad kan vara felet?

Permalänk

är det integrerat??

Visa signatur

Asus P5KC P35, E4500 2.2Ghz@3.3Ghz 1.385v , 2GB Corsair XMS2 5-5-5-12 800Mhz, 160GB sata, Radeon x1950GT 256mb, Xilence 500W, Philips 190S

Permalänk
Medlem

I och med att du stavar fel på "datorn" så kanske du inte borde försöka dig på sånt här?
Och en lite bättre beskrivning av felet hade väl inte varit helt fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze
I och med att du stavar fel på "datorn" så kanske du inte borde försöka dig på sånt här?
Och en lite bättre beskrivning av felet hade väl inte varit helt fel

kul för dig då, tänk om jag nu har ex dyselexi och kanske inte kan skriva rätt, ska du då ned värdera mig?
Är man dum om man har skrivproblem?

Graffe x1600pro pci-e, 3.4 intel d, foxconn moderkort (vet ej modell),
1 gb pc6200.

Berätta om felet nu då eftersom jag e ju dum?

Permalänk

Tråd och trådskapare är anmälda...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Tråd och trådskapare är anmälda...

Vad är jag anmäld för? Tycker det är upp till "Yaroze"om han vill anmäla mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _added
Vad är jag anmäld för? Tycker det är upp till "Yaroze"om han vill anmäla mig?

Saken är för det första finns det 2 miljoner olika trådar om detta. Alla ger i gentligen samma tipps. Ta bort alla delar som inte behövs. Testa alla delar som går i annan dator för att på så sätt få reda på felande del.

Sen att det sker personangrepp är väll fel men att fortsätta i samma ton höjer inte chansen att nån vill svara då du antagligen inte ens har sökt runt på forumet innan (antagande av mig, kan vara fel).

Bra regel för att skriva ett inlägg

1.) Sök på forumet och googla, lägg ner några minuter på detta, det är värt det.
2.) Bra och förklarande topic
3.) Detaljerad lista över alla delar i datorn. Ju noggranare desto bättre.
4.) Förklara problemet så ingående som möjligt och berätta även vad du redan testat för att avhjälpa problemet och vilka felsökningar du gjort.

Och Btw så är jag själv dyxl men det skiter jag i och gör mitt bästa för det, å inte blir jag grinig ifall nån komenterar.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
Saken är för det första finns det 2 miljoner olika trådar om detta. Alla ger i gentligen samma tipps. Ta bort alla delar som inte behövs. Testa alla delar som går i annan dator för att på så sätt få reda på felande del.

Sen att det sker personangrepp är väll fel men att fortsätta i samma ton höjer inte chansen att nån vill svara då du antagligen inte ens har sökt runt på forumet innan (antagande av mig, kan vara fel).

Bra regel för att skriva ett inlägg

1.) Sök på forumet och googla, lägg ner några minuter på detta, det är värt det.
2.) Bra och förklarande topic
3.) Detaljerad lista över alla delar i datorn. Ju noggranare desto bättre.
4.) Förklara problemet så ingående som möjligt och berätta även vad du redan testat för att avhjälpa problemet och vilka felsökningar du gjort.

Och Btw så är jag själv dyxl men det skiter jag i och gör mitt bästa för det, å inte blir jag grinig ifall nån komenterar.

Sökte å kolla runt men sökte väl inte tillräckligt länge, blir sur över att folk alltid ska nedvärdera en med dumma meningar.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Bra exempel på hur inlägg ska se ut.

Men sök runt lite mer så hittar du, annars fälj mina tips som jag skrev i början.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze
I och med att du stavar fel på "datorn" så kanske du inte borde försöka dig på sånt här?

Hur dum fråga är inte detta!? Med tanke på hur många andra som skriver "datan" ist f "datorn", kan du inte ha haft det minsta problem med att förstå vad TS menar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Tråd och trådskapare är anmälda...

Skriv aldrig i tråden att du anmält den!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _added
Vad är jag anmäld för? Tycker det är upp till "Yaroze"om han vill anmäla mig?

Vem som helst får (och bör) anmäla ett inlägg om han/hon tycker att innehållet strider mot reglerna/är olämpligt.

Permalänk
Medlem

jag tycker att ni är ägg allihop!!!!

hur gamla e ni typ 20-30 ir ja e fan 14 och jag fixar min dator med samma problem...

om det inte kommer någon bild så testa att trycka till ram-minnet ir ta bort det och sätt dit det igen om inte detta funkar köp då nytt.......

Visa signatur

life is a game...... so start playing