Permalänk
Medlem

Uppgraderingspaket.

Jag tänkte köpa ett uppgraderingspaket för mina pengar istället för ett grafikkort så jag undrar vilket jag ska ha? Det ska helst klara dem senaste spelen och kunna använda sig av ram minnet DDR SDRAM PC3200.

Jag har ett helt okej grafikkort så ni behöver inte fråga om det.

Uppgraderingspaketet ska helst kosta runt 2000kr. Men skriv gärna dem ni hittar

Permalänk
Medlem

är det pci-express på grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Nej, AGP. Men det skulle vara trevligt med både PCI-Express och AGP

Permalänk
Medlem

nån budget?

Permalänk
Medlem

om du vill ha både PCI-E och AGP så finns det väl bara ett mobo. Ett ASROck har det tror jag.

Tänk på att det kan vara lönt att införskaffa något om använder ddr2. I framtiden kommer allt använda ddr2 eller senare

Permalänk
Medlem

Hmm, men då kommer nog moderkortet vara för gammalt och min budget står på min första post som jag skrev, runt 2000kr är min budget.

Permalänk
Medlem

vad har du för saker i burken nu då? så man vet vad man ska plocka ihop åt dig....

Permalänk
Medlem

GeForce FX 5200(Ska köpa ett bättre grafikkort efter uppgraderingspaket fast det kommer ta ett tag)

Sen har jag 2st DDR SDRAM PC3200 512 mb.

2 hårddiskar.
Seagat/Maxtor DMx21 320GB PATA 8Mb 7200R (STM3320820A)
Excelstor Technology J340

Permalänk
Medlem

gammla delar är dyrare en nya. Thats the market goes, att köpa delar till din är som att försöka hitta speciela delar till en 80 år gammal bil nästan iaf

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Hmm, kan man hitta en som funkar till Seagat/Maxtor DMx21 320GB PATA 8Mb 7200R (STM3320820A) och grafikkortet GeForce FX 5200

Bara datorn har åtminstonde 512 ram minne så är det nog lungt

Permalänk
Medlem

Hårddisk är inget problem att ha i nya datorn, sånt som är "gammalt" och inte passar på nya delar i din dator är grafikkort och minne (och processor).
Och i mitt tycle så är 512 alldelles för lite för XP som drar massor. (okej då, det funkar och inte jättekasst, men det blir en jävla skillnad mot 1gb (enligt mig iaf))

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Notera våra fina, beskrivande undertexter.

Permalänk
Medlem

Så om jag köper ett nytt uppgraderingspaket, så kommer inte mitt grafikkort att fungera?

Permalänk
Medlem

men ditt grafikkort är praktiskt taget värdelöst.. borde ju nästan funka lika bra med ett integrerat grafikkort.

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=62041 Kanske vore nåt.

DRR / DDR2
AGP / PCI-E

Och sen en CPU till det, typ E6300 (http://www.webhallen.com/prod.php?id=61288) Så har du en ganska söt dator då för 2490 SEK, som du sedan kan köpa nya delar till senare (ddr2 osv...)