Permalänk
Medlem

Problem med Gaim

Det första har väl mer med datorn att göra. Den vill inte sluta notifiera mig om att det finns ett nytt Gaim, version 1.5 fast jag har Gaim 2.0 installerat. Går det att få bort det?

Andra problemet är att när jag skriver något till någon som kommer det här upp:

Felmeddelande

Varför kommer det upp?

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

För att lösa det första problemet prova med att ta bort till .gaim katalog (ta backup på den är att föredra )

Det där felmedelandet får jag också ibland och det är fruktansvärt irriterande! Vet inte hur man fixar det dock..

Permalänk
Medlem

Jag får precis samma meddelande, och för mig är enda gången det kommer när man skickar ett meddelande och snabbt stänger fönstret.

edit: Meddelanden kommer ändå fram när ni får det felet, bara så ni vet och inte spammar sönder alla på eran stackars kontaktlista^^

Permalänk
Medlem

Antar att du får felet med msn, har forskat i detta själv och det är för att msn har bytt till live-nätverket och petat in massa av sin live-funktionalitet, dvs i stortsett förändrat hela sitt protokoll, därför så funkar inte vissa funktioner, eller mera precist ibland så stoppas dina meddelanden... man får detta problem ännu oftare på miranda, har för mig det var där jag läste om det, Jag kör 2.0b5 eller nått nu och problemet är inte lika förekommande som i tidigare versioner, men fortfarande där. Dock så tycker jag att man kan leva med det, iaf kan jag det för att slippa Live Messenger...

Permalänk
Medlem

när vi ändå pratar om gaim.
Dom höll ju på med nåt som hette gaim-vv
så man skulle kunna ha webcam i gaim. Men det la dom ner har jag fått höra?
Det finns inget annat sätt att få webcamstöd i gaim?

Permalänk
Medlem

Tack för infon Timpino, har funderat på vad felet kan bero på

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu