Sc2! [StarCraft 2 på gång]

Permalänk
Medlem

Sc2! [StarCraft 2 på gång]

http://www.pro-g.co.uk/news/15-01-2007-4502.html

OMFG!

Lär ju dröjja ett tag men de gör inget

Permalänk

coolt, det vore på tiden

Permalänk
Avstängd


Var tvungen att spamma glada smileys då jag väntat på detta sedan 2001.

Spelet släpps 10 år efter första spelet.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Hedersmedlem

... Och här trodde man att det var en tråd om världens bästa spel, Star Control 2.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
... Och här trodde man att det var en tråd om världens bästa spel, Star Control 2.

omfg kom inte här och häda!!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte vänta med att kissa på mig tills vi får mer info. När vi väl får det kommer jag nog inte kunna hålla mig dock.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Suck... Varför måste alla spel förkortas SC? Trodde att det var safecracker eller supremce commander.

Inte för att jag direkt blir ledsen över ett starcraft 2 :D.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Och jag trodde det handlade om Soulcalibur 2

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Spelet släpps 10 år efter första spelet. [/B]

Samma med Supreme Commander ("Total Annihilation 2")

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Whats all the fuss about? Splinter Cell 2 har ju varit ute flera år?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Strategic Commander 2? wtf? det finns väl redan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha lolf på er folk!

SC = starcraft and you know it!!

Citat:

Reports indicate that most of the people responsible for the development of the original StarCraft have left the company

Detta är lite synd dock Tror inte dom "nya" kan göra de lika bra! Hoppas dom bevisar motsatsen dock...

Permalänk
Inaktiv

Tyckte den där kommentaren sa ganska lite.

Permalänk
Entusiast

okej en sekund....

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

jag å polarn har väntat fan i strax 9 år nu grymt kul.

edit: hmm :/ var ju väldigt svag info det där.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Helt klart nice, men också mycket att oroa sig för. Blizzard känns inte som det Blizzard det var då Starcraft, Diablo och Diablo 2 släpptes. Med Warcraft III så tycker jag personligen att Blizzard tappade mycket. Wow har jag inte ens petat på. Hoppas bara Starcraft 2 kan leva upp till vad ettan var/är.

Permalänk
Medlem

Får hoppas det stämmer. Men att det ska komma nästa år känns lite optimistiskt väl? Det är Blizzard vi talar om.

Nåja, det viktiga är ATT det kommer. Minns avslöjandet av Starcraft Ghost (nedräkningen på hemsidan) då många trodde det var SC2. Under själva klockan fanns det nämligen någon form av linje, och denna linje blev intressant efter att någon kille fått för sig att zooma in den 1600%. Det visade sig att "kanten" på själva linjen var märkligt likt en 2:a.

Besvikelse när klockan tickade till 0? Gissa

Permalänk

star craft i all ära men var håller diablo III hus skulle inte det komma?

eller har de skrotat den ide´n helt?

klart roligt spel diablo och diablo II

men ett nytt Warcraft spel som typ warcraft IV vore ju inte fel

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens
Helt klart nice, men också mycket att oroa sig för. Blizzard känns inte som det Blizzard det var då Starcraft, Diablo och Diablo 2 släpptes. Med Warcraft III så tycker jag personligen att Blizzard tappade mycket. Wow har jag inte ens petat på. Hoppas bara Starcraft 2 kan leva upp till vad ettan var/är.

Kunde inte sagt det bättre själv..
Känns som deras fantasi tog slut efter Starcraft och sedan dess har de bara gjort uppföljare.... och JA, jag anser att WoW är en uppföljare med...
Vart tog all nyskapande anda och fantasi vägen i företaget?

Och jag är nästan helt säker på att de kommer att misslyckas med Starcraft 2... varför? Jo det första kom för 8 år sedan nu.. (ironi) förväntningarna är säkert inte alls stora eftersom knappast någon spelar det och det inte alls var populärt (/ironi)

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Kunde inte sagt det bättre själv..
Känns som deras fantasi tog slut efter Starcraft och sedan dess har de bara gjort uppföljare.... och JA, jag anser att WoW är en uppföljare med...
Vart tog all nyskapande anda och fantasi vägen i företaget?

Och jag är nästan helt säker på att de kommer att misslyckas med Starcraft 2... varför? Jo det första kom för 8 år sedan nu.. (ironi) förväntningarna är säkert inte alls stora eftersom knappast någon spelar det och det inte alls var populärt (/ironi)

Personligen ser jag inga problem med uppföljare så länge de görs bra. Har fått för mig att Bill Roper, killen som startade Flagship studios, hade många fingrar med i både Starcraft Diablo och Diablo 2. På sätt och vis känns det att han inte är kvar i Blizzard.

Både Starcraft och Diablo, Diablo 2 har känts lite mörka och skitiga på sätt och vis. Jämför med Warcraft III och Wow, där man har gått in på ett mera serie-tidnings-stuk på utseendet. Massa klara pastellfärger, glitter och hej och hå. Inte alls som i de gamla hederliga spelen.

Permalänk

Jupp, mera mörker och skit och mindre Kalle Anka

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Men samtidigt har WC ALLTID varit serietidningsaktigt .. är den stilen dom har på den spelserien.. eller har ni inte spelat 1,an å 2,an grabbar ?

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Men samtidigt har WC ALLTID varit serietidningsaktigt .. är den stilen dom har på den spelserien.. eller har ni inte spelat 1,an å 2,an grabbar ?

Ja det håller jag med om. Warcraft har varit lite färggladare. 2:an har jag spelat. Men det har ju inte varit i närheten av så skrikigt det blev i WC3 eller Det man har sett från Wow. Inte alls samma känsla tycker jag. Och jag hoppas för guds skull att de inte försöker göra något Starcraft 2 utifrån stilen i WC3 med ett aldeles för litet antal enheter och hjältar och tjafs. Håll det till RPG:s eller Äventyrsspel istället. Ok att det fanns hjältar i Starcraft också, men de var bara lite hårdare versioner av en vanlig enhet...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Men samtidigt har WC ALLTID varit serietidningsaktigt .. är den stilen dom har på den spelserien.. eller har ni inte spelat 1,an å 2,an grabbar ?

Så värst serietidnings aktig tycker jag inte de första spelet var. Det är imo det spelet som är bäst. Saknar den stilen de hade där.. skulle gått vidare på den..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Låt Starcraft dö med värdighet... Gör inget nytt.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Entusiast

Hur kan ni tala så illa om WC3 och TFT?

Spelet är underbart på alla sätt och vis, single-player hade en grym story och var underhållande. Multiplayer spelar man fortfarande, både som e-sport och tio-tusentals 'vanliga' spelare.

Inte samma klass som Starcraft, men SC är svårt att efterträda

Edit: Även om många stör sig på WoW, så är det också ett jävligt bra spel sålänge det håller. Blizzard har inte släppt annat än mästerverk

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv

WC3 har mycket fulare grafik och design än Star Craft, i övrigt är det samma spel med annorlunda värden, hoppas SC2 är i högupplöst 2D!!

Permalänk
Medlem

JA!!! äntligen!

Det går att göra lyckade uppföljare, Valve lyckades ju klockrent med HL2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Men samtidigt har WC ALLTID varit serietidningsaktigt .. är den stilen dom har på den spelserien.. eller har ni inte spelat 1,an å 2,an grabbar ?

1:an var ju råmörk! Det var när 2:an kom som det blev "gladare" stuk på WC.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd

Wow är ju så färglatt att man mår dåligt (iaf jag).
Vad var tanken bakom all färg?

Hursomhelst så kan starcraft 2 gärna vara 2d men bara dom lägger mer krut på spelet. Tror ni de återanvänder wc3 grafikmotorn, en uppdaterad variant?
Sen så måste jag erkänna att jag blev grovt besviken då jag såg marines i starcraft ghost då de såg så barnsliga ut, jämför med de marinesen i filmerna! Samma sak med marinen som finns i wc3, fuuul.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Detta var ju glada nyheter, man får verkligen hoppas att det inte floppar nu.
Hoppas att det kommer vara i 2d som det första var, annars kommer det tappa känslan helt :/