hur F*n instalerar man SATA

Permalänk
Medlem

hur F*n instalerar man SATA

hejsan,, börjar bli lite trött nu på min SATA hårddisk.-.. Hur gör man för att installera den?????... har provat med drivrutins skivan men det Funkar ändå inte...?

HJÄLP!

Visa signatur

Uppskatar alla svar.

Permalänk
Medlem

Hittas disken av windows? Om så är fallet, gå in i "datorhantering" (kontrollpanelen -> adminverktyg) och formatera/partitionera disken.

Om den inte hittas av windows, hittas den vid post?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Är det en SATA2-disk och ditt modertkort enbart stödjer SATA så kan du behöva bygla disken.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Re: hur F*n instalerar man SATA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Posedion
hejsan,, börjar bli lite trött nu på min SATA hårddisk.-.. Hur gör man för att installera den?????... har provat med drivrutins skivan men det Funkar ändå inte...?

HJÄLP!

Kolla i BIOS/Setup att någon SATA-kanal är aktiverad.

Visa signatur

jacko

Permalänk
Avstängd

kåla s0 d3w har satt 1N kabbeln till disk-1.

hittas den i bios? i så fall så LÄS vad Rushdie skrev.

har du inget OS på den o ska ha in xp måste du ha drivisar ellair sp twew(2).

sorry för min dåligt skrivna text men jag tyckte topicen va så kul så ja kunde inte låta bli.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Är det en SATA2-disk och ditt modertkort enbart stödjer SATA så kan du behöva bygla disken.

Hur kan man kolla om moderkortet stödjer S-ATA2 ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
Hur kan man kolla om moderkortet stödjer S-ATA2 ?

Exempelvis kollar upp moderkortet i fråga på tillverkarens hemsida.

Vad är det för moderkort?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Exempelvis kollar upp moderkortet i fråga på tillverkarens hemsida.

Vad är det för moderkort?

sign

Permalänk
Medlem

Tack vare ni nämnde datorhantering så jag kunde "enabla" min satadisk så löste sig mitt bekymmer, slapp läsa 100 trådar :D, tack!

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
kåla s0 d3w har satt 1N kabbeln till disk-1.

hittas den i bios? i så fall så LÄS vad Rushdie skrev.

har du inget OS på den o ska ha in xp måste du ha drivisar ellair sp twew(2).

sorry för min dåligt skrivna text men jag tyckte topicen va så kul så ja kunde inte låta bli.

Med tanke på att du varit avstängd tidigare så borde du verkligen inte skriva såna här inlägg. Skärpning i fortsättningen tack.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Är det en SATA2-disk och ditt modertkort enbart stödjer SATA så kan du behöva bygla disken.

hur byglar man en hårddisk?

Permalänk
Medlem

är det när du ska installera windows eller när du ÄR i windows?

plugga in skiten o hittas den i bios behöver du en drivrutins DISKETT (jaaa en diskett)
xp vägrar ta den annars.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
är det när du ska installera windows eller när du ÄR i windows?

plugga in skiten o hittas den i bios behöver du en drivrutins DISKETT (jaaa en diskett)
xp vägrar ta den annars.

jag har Windows installerat, ska bara ha en till disk att ha media på

Permalänk
Medlem

ah.. hittas den av bios så e de bara gå in i diskhanteraren o skapa en partition

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Enda jag behövde göra med min SATA2 var att gå in i diskhanteraren och högerklicka och formatera den. Kan ta en J@vla tid om den är stor bara men det oftast ett måste. Gör bara som "Rushdie" beskrev.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB