Supreme Commander = Dålig FPS!

Permalänk

Supreme Commander = Dålig FPS!

Bort!

Permalänk
Medlem

Hade själv riktigt kass FPS i demot, i betan så var den mycket bättre även med AI:n på. Var samma sak i CoH också.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

är det bara jag eller rör sej bilden ovanligt fort åt sidorna när man trycker in piltangentera eller för musen till kanten av skärmen? Tycker jag iaf. när man zoomar så kommer man aldeles för långt när man för musen till kanten. nån somk vet om man kan ändra detta?

nu snackar vi demot, vet inte hur det var med betan.

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Alltså helt seriöst, spelet är inte ens snyggare än CoH. Verkar vara pissigt optimerat som fan!

CoH ser kanske bättre ut men spelet är både limiterat i enhets antal och storlek för stabilitet, medans SC är så mycket större+ser inte så dåligt ut som många säger. Sen beror det väl lite på vilken dator du har ;D känner iaf inte av något lag på min burk nu när jag lirat demot

Permalänk
Medlem

Störde mig lite på UIt i SC. Hatar när halva bilden på höjden tas upp av information. Hoppas man kan tweaka lite iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Störde mig lite på UIt i SC. Hatar när halva bilden på höjden tas upp av information. Hoppas man kan tweaka lite iaf

Det går att ställa in inne i spelet.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Jag tycker att striderna i CoH är minst lika mäktiga som dom i SC även fast det inte är lika stora arméer. Grafiskt sett är CoH mycket bättre än SC tycker jag personligen, så darför tycker jag att SC borde flyta på lite bättre när jag har 80/1000 i Population, 1024x768 och allt på lägsta och får ändå som mest bara 20 FPS. Jag får mera FPS i Oblivion för guds skull och det är väl 5x så snyggt som SC!

Permalänk

hittade denna screen på nätet men ja har själv inte provat men ser det ut nåt så här då kommer jag att köpa spelet

har läst att ni tycker det ser dåligt ut osv.

men hur kan då denna screen se så fin ut?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

För att med dagens mått så är det där fult.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
För att med dagens mått så är det där fult.

Fult är det inte. Jag spelade det innan, Blev rätt impad när fienden fick nån nuke liknande sak. Hela kartan blev vit sen så såg jag en stor bubbla med tryckvåg osv (min bas försvann). Coolt var det ialf :P. Men striderna är inte lika tuffa som på trailerna :(:( (jag förlorade mathen)

Permalänk
Medlem

Offtopic men man spelar inte i den vyn så det kan kvitta hur snyggt det ser ut på just den skärmdumpen.

Lite mer offtopic men jag gäspade av betan, tyckte spelet var grymt trist och helt utanför mina förväntningar.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Offtopic men man spelar inte i den vyn så det kan kvitta hur snyggt det ser ut på just den skärmdumpen.

Lite mer offtopic men jag gäspade av betan, tyckte spelet var grymt trist och helt utanför mina förväntningar.

Supreme är ett ganska lugnt lir efter det att man har gett alla sina trupper order. Brukar sitta och titta i liknande vyer som den ovan på hur striderna rasar. Dock så är spelet riktigt tråkigt om man själv och motståndaren är ett par riktiga sköldpaddor som väntar tills tier 3 om inte 4 för att attackera eller helt enkelt skicka en nuke så att spelet helt plötsligt tar slut och allt man byggde kändes onödigt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Demot var varken snyggt eller bra optimerat : / säger inte att mitt grafikkort är bra men.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

antar att de flesta
i denna tråd inte kommer köpa spelet när det släpps då?

ja får se hur ja gör det är ju lite som command and conquer aktigt men inte alls lika bra eller kul

men man får väl se när spelet är klart om det är nån skillnad eller inte.

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

http://img73.imageshack.us/img73/3457/08uf9.jpg

tycker det är fint jag

men ja, det är ett riktigt krävande spel om man ska köra på max. med massa enheter utproppade så får CPU'n arbeta som en gris också. typ enda spelet som lyckats få min E6600 att gå upp i 100% load

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Det här är ju ett spel som faktiskt använder flera kärnor i cpun om de finns vilket är orsaken till 100% cpu på dual cores och det är inte så segt för mig och jag har bara en amd64 3200+.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Att folk inte fattar, snart kommer spel vara lika undehållande som 3dmark, jätteroligt de första 3 gångerna man kör de, sen bara irriterande. Spel ska vara bra, altså först tänkt ut handligen osv, sen ska man göra grafiken. Tyvärr är de inte så nu för tiden som jag tycker är synd.

Visa signatur

i7.

Permalänk

mm håller med dig

när ja spelade doom 2 för 100 år sen (njae) det var kul

doom 3 inte kul alls sönder hypad dåligt optimerad osv. samma Quake 4 snyggt men inte roligt.

fan spyro på PS1 är roligare än det mesta som kommit på PC sedan 9800PRo tiden.

näe tycker att de flesta spel säljer pga bra grafik men inte så roliga spel i slutändan.

men det är min åsikt

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

en negativ grej med detta speler är att systemkraven är skyhöga, som ni som får låga fps med ca 2 år gammalt system så är det helt normalt

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Medlem

Håller fast vid att grafiken inte är något vidare.
Spel utväcklare måste optimera spelet så mycket bättre innan realese då slipper man uppgradera hårdvara varje månad för att ha det senaste.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Jag vet inte hur denna tråd kom in på hur dåliga handling spel har fått, visst håller helt klart med dig, men dom som säger att detta spel har det har då antar jag spelet spelet inte bara demot, jag tror att det kan bli ett riktigt bra spel
Först för det är det ända spelet sen Totala som är STORT rts och vill gärna testa detta spel i med 81x81 km stor bana och 8 spelare

Permalänk
Medlem

Tycker att det endå är ganska bra optimerat när man tänker efter på hur det egentligen ser ut och hur hög banan egentligen är. Ni som testat mappa till spelet vet. Om man t ex jämnför med oblivion, om du vrider kameran när du är nära marken så är det ju en enorm view distance och terängen är mycket mycket mer detaljerad än oblivions (talar om den som är en bit bort).

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Testpilot

Alltid lika roligt när folk säger att spel är dåligt optimerade, hur många här på Swec har nån aning om hur spel är uppbyggda och vilka delar som drar mest kraft?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

@Rankko nice att se Lule bor här på Swec bodde i 20år flytta till Sundsvall -98

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
http://img73.imageshack.us/img73/3457/08uf9.jpg
http://img73.imageshack.us/img73/3457/08uf9.jpg

tycker det är fint jag

men ja, det är ett riktigt krävande spel om man ska köra på max. med massa enheter utproppade så får CPU'n arbeta som en gris också. typ enda spelet som lyckats få min E6600 att gå upp i 100% load

Hur kan du få den kamera vinkeln??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Hur kan du få den kamera vinkeln??

Håll in mellanslag.

EDIT: Katanaa, hänger du på om det var Fileplanets supreme commander forum. Sett den där bilden där för ganska länge sedan.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Håll in mellanslag.

EDIT: Katanaa, hänger du på om det var Fileplanets supreme commander forum. Sett den där bilden där för ganska länge sedan.

Men åååhh.
Jag har för mig att man i betan kunde hålla in shift och höger musknapp för att vrida kameran, har hållt på en del i demot för att försöka hitta detta igen. Men att det skulle vara så uppenbart

Btw någon som vet om hur man testar FPS:en? Utan något fraps eller så, jag vill minnas att jag testat med ett kommando men det är lögn i fan att google efter något sådant till spelet. Dessutom söker jag ett kommando för att se höjden på terrängen. Det har jag också för mig jag testat. Om det finns någon total annihilationräv så är det +showcontours x liknande jag söker.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Det här spelet är sjukt krävande för att det är en Miljard grejer samtidigt som ska röra, blinka, tjuta och ha sig. Det tar sin beskärda kraft ur datorn.

Enkel simpel förklaring

Den här typen av spel kommer gå om och långt förbi FPS spel gällande behövande av datorkraft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlowManCrap
Det här spelet är sjukt krävande för att det är en Miljard grejer samtidigt som ska röra, blinka, tjuta och ha sig. Det tar sin beskärda kraft ur datorn.

Enkel simpel förklaring

Den här typen av spel kommer gå om och långt förbi FPS spel gällande behövande av datorkraft.

Eftersom det ska vara lika snyggt och ändå vara gigantiskt och skalbart så ja då blir det större krav

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

FZ har en recension på Sureme commander dom har gett det högsta betyg

dom brukar väl inte ha dåliga recensioner?

kanske nån patch eller så kan fixa det som är fel i spelet.

kolla in FZ efter recesionen

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|