Produkttest: Nzxt Zero

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Nzxt Zero

Nzxt är en förhållandevis ny aktör på den svenska marknaden. Med chassin som riktar sig till extrema användare hoppas företaget kunna utmana de redan etablerade chassitillverkarna. Vi testar Zero, en datorlåda som får anemometern att göra piruetter.

Läs produkttestet: Nzxt Zero

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inget för mej, med så många fläktar är ju chassit som ett enda stort hål och även om man får bra kylning på köpet känns det lite överdrivet. Ett bra pris dock och säkerligen en finfin produkt om man inte störs av ljudnivån, kanske bra som fil-serverchassi?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

En kompis köpte nyligen den här lådan och han är nöj, ja förutom med ljudnivån + att en av de blå ljusdioderna inte fungerade.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

har själv kikat på det här chassit men inte köpt ännu, efter det här testet vet jag inte hur jag ska göra riktigt... är väl om man har orken att koppla in fläktkontrollers till 8 fläktar isf. annars kan man ju lika gärna fixa vattenkylning för pengarna istället för att ha en tornado i burken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gagoff
har själv kikat på det här chassit men inte köpt ännu, efter det här testet vet jag inte hur jag ska göra riktigt... är väl om man har orken att koppla in fläktkontrollers till 8 fläktar isf. annars kan man ju lika gärna fixa vattenkylning för pengarna istället för att ha en tornado i burken

Har ni någonsin provat att rikta 4 st fläktar rakt i fejset på dig och dra upp dom i högsta hastighet?
Det blir ett otroligt drag ska jag säga (beror på vilka fläktar) (jag har c:a 15 st fläktar som finns för att kyla hårdvaran i robotskåp) Damn !! sätter dom i en circel runt mig på sommaren, wohooo, bäst att gömma alla papper

OT: Jag tycker att chassiet ser väldigt trevligt ut. Mycket snygg design men kanske lite överdrivet med fläktar men utifrån ser det mycket trevligt ut.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa det här chassit pga ljudnivån, alldeles för störande med 8 fläktar.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
Skulle aldrig köpa det här chassit pga ljudnivån, alldeles för störande med 8 fläktar.

Skulle man inte kunna styra fläktarna med Speedfan och sänka ner hastig heten på dom 4st på sidan och även den 80mm fläkten uppe, kanske rent av ta bort den? Man lär ju inte behöva alla på full gas om man inte ska köra Benchmarks och vrålklocka.

Visa signatur

Sudden// Chassi: Antec Three Hundred + 2 st 120mm Nexus, Processor: Intel Core i7 920 @2,66 GHz, Moderkort: Asus P6T, Minnen: Corsair 6GB 1333 DDR3, Grafik: XFX GTX260 896MB PCIe 2.0, Nätagg: Corsair 650W, HDD: 2st WDC 500GB Black SATA2, Brännare: Samsung AD-7200A DVD, OS: Vista 64-bit Swe.

Permalänk
Medlem

Riktigt fet kylning men burken var inte så snygg och tyst...

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Ser ut som en bra låda, dock kanske de kunde satt ner varven på fläktarna för att få ner ljudnivån?

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Ser ut som en bra låda, dock kanske de kunde satt ner varven på fläktarna för att få ner ljudnivån?

Individuellt är de faktiskt inte ljudligare än normalt, det är när de sjunger i kör som det blir ett ordentligt sus.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tycker den ser snygg ut och verkar va helt ok, dock är nog ljudnivån för hög:/

Permalänk
Medlem

Jag letar efter något liknande men det känns som om 4st 120mm i sidan är overkill för alla system, dom borde fixat bättre insug i fronten för diskarna. Ungefär som Antec "900"

Permalänk
Medlem

IDE-kabeln är felkopplad på sida 5.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
IDE-kabeln är felkopplad på sida 5.

Pinsamt

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tyckte den inte såg så fin ut, tänker ännu inte byta ut min svarta wavemaster.

Permalänk
Medlem

har själv ett NZXT apollo black

Visa signatur

- AMD athlon64 4200+ X2 AM2 | MSI K9NU NEO-V, nVidia M1697 | Sapphire Radeon X1950XT 256MB PCI-E | 1024MB DDR2 677MHz (2X512m) | SAMSUNG sp 250GB SATA-II | NZXT Apollo black 520W -

Permalänk
Medlem

Plastig, billigt intryck, ful. Dessutom korkat kontruerad om man ser till luftflöde och kylning/ljudnivå.

Föredrar lådor som är tillverkade helt i tjock metall utan plastdelar. En låda ska ge intryck av kvalite och av att vara påkostad utan plastiga sniklösningar. Hög finish och perfekt passform utan kompromisser...dvs precionstillverkat. Och ett diskret utseende som vänder sig till vuxna. Inte en som tycks vara avsedd för tonåringar som är ute efter en tuffare låda än kompisarna...och som ser ut som en leksak.

Tyvärr är det svårt att hitta sådana lådor..och om man hittar ligger ofta priserna runt 3000Kr eller mer. Fast det är värt pengarna jämfört med att sitta med en låda typ "plastleksak" för runt 1000Kr. Fast det är bara min subjektiva uppfattning...

Visa signatur

Mvh!

Permalänk

Tycker att mitt Nzxt Lexa är snyggare.

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrackHaxer
Tycker att mitt Nzxt Lexa är snyggare.

Håller med till fullo!

Visa signatur

CPU:4400+ X2 Grafik: Nvidia 7800gtx Minne: 2gb PC3200 SDRam HDD: Samsung SP 250x2 S-ATA

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
IDE-kabeln är felkopplad på sida 5.

Nää, det fungerar så med och då är det väl inte fel.. men kör man 2 HDD kan det bli problem.

OnTopic: Varför göra lådorna av aluminium och extremt lätta?

Har 4-5st antika ATX lådor av stålplåt och dom är tysta, samt mycket svalare.. ingen surrande oljud från HDD eller fläktar.

Men priset på denna är 1300kr, det blir inte många kronor till kvalitet.. så vilken del av lådan har fått ge efter sig för kvaliteten? Fläktarna?

Dock så förstår jag varför detta inte har funnits i sverige, skit varor säljer inte alls om man inte hittar okunniga köpare.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

gå det att vända hdd så att alla snygga kablar ligger på insidan istället för att gå över sidan som de gör nu?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
gå det att vända hdd så att alla snygga kablar ligger på insidan istället för att gå över sidan som de gör nu?

Jag tror det skulle bli extremt tight, tveksamt om det går.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Korkat med 4 st 120 mm fläktar i sidan istället för t.ex. en 250 mm fläkt.

Permalänk
Medlem

Kanske går med vinklade Kontakter.

Permalänk

har lådan själv och den är jättetyst. det jag gjorde var att inte ansluta 80mm fläkten, den är boven till oljudet. jag är rusktigt nöjd med min låda

Visa signatur

OCZ GameXStream 700w || Intel core duo E6600 @ 3,0ghz boxad kylning ||Asus p5b || 2x1024mb Corsair TWIN2X 6400PRO || 8800GTX || Samsung sata 250gb || maxtor sata 160GB || Samsung Sata II 400gb ||
BÄRBAR: Intel Core Duo T2500 2.0GHz, 2048MB 667MHz DDR2, 100GB 7200rpm SATA, GeForce Go 7800 256MB, 17" UltraSharp™ WUXGA LCD skärm (1920x1200) med TrueLife™

Permalänk
Medlem

fins inte mö hårdvara överclockade ller ej som behvöer så satasn många fläkter. Fan en quad eller 2st dualcore kan man ventilera med hjäp av en 1st 120mm på 1000rpm om ser till å ha bra kyalre å fixar till ett bra luftflöde genom lådan så luften passerar komponenterna som ska kylas och med så litem otstånd som möjligt. 120mm fläktar på 800rpm är skittysta å optimala men man bör inteh mer än 3st med nätag inräknat annars blir det för mycket.

Permalänk
Medlem

Vad trevligt med 4st 120mm fläktar i sidan när alla kylare i dag som räknas till prestandatoppen är tornkylare... ojsan då.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

När jag såg den bilden slutade jag intressera mig.

Smaklöst är bara förnamnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
fins inte mö hårdvara överclockade ller ej som behvöer så satasn många fläkter. Fan en quad eller 2st dualcore kan man ventilera med hjäp av en 1st 120mm på 1000rpm om ser till å ha bra kyalre å fixar till ett bra luftflöde genom lådan så luften passerar komponenterna som ska kylas och med så litem otstånd som möjligt. 120mm fläktar på 800rpm är skittysta å optimala men man bör inteh mer än 3st med nätag inräknat annars blir det för mycket.

Men snälla du.

Visa signatur

okim

Permalänk
Medlem

Cool...men vad är det ? ett chassi eller en flygande mojäng ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?