Samsung Syncmaster 970P - problem med "foten"

Permalänk
Medlem

Samsung Syncmaster 970P - problem med "foten"

Har en Syncmaster 970p och numera håller foten inte skärmen på plats. Skärmen är mindre än ett år gamal och jag har egentligen aldrig ändrat hur den är positionerad utan den har stått mest på samma ställe och i samma possition jämt.

Var tvungen att resa runt lite i en 10 dagar nyligen och när jag kom hem så stod själva monitorn och hängde på borskanten mer eller mindre, foten eller vad man ska kalla orka inte hålla den i luften längre utan den glider sakta men säkert längre och längre ned tills den stöter mot något.

Finns det något enkel man kan göra eller är det bara kontata support?

Permalänk

är det garanti på skärmen borde det ju gå att få en ny fot iaf på garantin eller det kanske finns skruvar i lederna som går att skruva åt lite så att det går kärvare att böja foten

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har fått det problemet två gånger på 1 år på min samsung 970p, kontaktade www.powermill.se som tar hand om samsungs reparationer i Sverige. Fick en ny till dörren och sen hämtade dom den gamla skärmen vid dörren också, Snabbt och simpelt.
Nu tröttnade jag dock på att det hände och köpte mig en "dell 2007WFP"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem

Tackar och bockar för hjälpen.