Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox
Kör grafisk klient
Men en fråga till borde jag inte iaf komma upp i medlemslistan ?
http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teampage&tea...

Kallar mig själv Rasmus_A och hittar ingen sånt namn i listan =/

Du måste vara klar med en WU först, sen kommer du med

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Ok.
tack för hjälpen. Nu ska jag hjälpa värden att bota canser =P
Även om jag tycer att på ca 14-15 timmar borde det ha kommit längre än strax över 50% av en WU. Men säger ni att det ska gå så långsamt så tror jag er.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox
Ok.
tack för hjälpen. Nu ska jag hjälpa värden att bota canser =P
Även om jag tycer att på ca 14-15 timmar borde det ha kommit längre än strax över 50% av en WU. Men säger ni att det ska gå så långsamt så tror jag er.

Har du aktiverat att även stora WUs ska beräknas så kan det ta ett par dygn per WU även på toppmaskiner. Dock så blir man nöjdare när man får över 1000p/WU när de väl är klara

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox
Kör grafisk klient
Men en fråga till borde jag inte iaf komma upp i medlemslistan ?
http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teampage&tea...

Kallar mig själv Rasmus_A och hittar ingen sånt namn i listan =/

Jag antar att du måste bli klar med en work-Unit först.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 5800X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Har du aktiverat att även stora WUs ska beräknas så kan det ta ett par dygn per WU även på toppmaskiner. Dock så blir man nöjdare när man får över 1000p/WU när de väl är klara

Jag kikade bland "configure" och hittade inte någon sådan inställning. Help me? :[

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Jag kikade bland "configure" och hittade inte någon sådan inställning. Help me? :[

Under connection på Control panel som du får fram när du ska konfigurera så finns det längst ner "Allow reciept of work assignments and return of result greater than 5MB...."
klicka i den och du är klar
Måste starta om programmet dock innan det ändras.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Under connection på Control panel som du får fram när du ska konfigurera så finns det längst ner "Allow reciept of work assignments and return of result greater than 5MB...."
klicka i den och du är klar
Måste starta om programmet dock innan det ändras.

Ibland är man blind

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

kanske inte är så svårt men hur gör man får att komma in och ändra inställningar i console versionen ?

Permalänk
Medlem

Finns säkert nått smidigt sätt men jag brukar deleta filen client.cfg så får man välja om alla options...den kommer ihåg vad man håller på med så man tappar inge arbete.....

Permalänk

så det enda e ladda ner o skriva in team ID?

Synd jag inte sett denna innan, sambon har haft en hjärntumör...................

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

För att ställa in inställningar i console varianten kör med -config eller -configonly när ni startar programmet.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
För att ställa in inställningar i console varianten kör med -config eller -configonly när ni startar programmet.

glömde skriva edit, läste det igår på stanfords hemsida men thnx anyway

Permalänk

kan man stänga av den o sen fortsätter den där man slutade?

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
kan man stänga av den o sen fortsätter den där man slutade?

Ja, data sparas till disk var 15:e min och vid varje beräknad procent (så länge du inte ändrat detta).

Permalänk

tackar

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephisto
kanske inte är så svårt men hur gör man får att komma in och ändra inställningar i console versionen ?

Du gör t.ex en bat fil och läggr den i mappen och skrivar

FAH504-Console.exe - config

Permalänk

Hur går det nu för vårt lag ? har det skett någon förändring sen tråden skapades ?

Permalänk
Medlem

Tja vi har ju fått upp farten såpass mycket att vi kan nå topp 200 innan veckan är slut då vi nu faktiskt tar in betydligt fler placeringar än vi tappar. Innan tråden fick publicitet för 500 deltagare var det målet på väg att försvinna ifrån oss. Att vi skulle nå topp 100 (som nämndes i början) verkar tyvärr inte rimligt att hoppas på längre. Får se vart produktionsökningen planar ut.

Någon som vet om det går bra att folda på ett X1950Pro (AGP)? Spelar det någon roll om man kör det under XP eller Vista? Som jag förstod det går det att köra med de senaste drivrutinerna under Vista men ej under XP och Aero tar så lite beräkningar att det går att köra samtidigt. Någon som kör det nu eller är det stopp tills skarp version släpps?

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

Jag är osse med nu

visst är det konstigt att av 99331 användare på sweclockers är det typ 650 som håller på med detta?

EDIT :
CPU:n jobbar på max men av minnena så använder jga ca 600 med xp kan jag öka detta? hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PtokaXX
Jag är osse med nu

visst är det konstigt att av 99331 användare på sweclockers är det typ 650 som håller på med detta?

EDIT :
CPU:n jobbar på max men av minnena så använder jga ca 600 med xp kan jag öka detta? hur?

Det är tyvärr värre än så... det är bara 208 aktiva.. det är inte så många procent av SweC..

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte så många vet om DC-projektet. De flesta användarna på swec kanske är inaktiva? Återkommer endast när de har problem med något, etc. Uppdatera era signaturer nu

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

Det är nog så att en större del är inaktiva av både i både forum och laget. Dock så har andelen aktiva deltagare i laget ökat imponerande det sista.

Såg att JenzA passerat 400.000 poäng. Väl kämpat!

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

Kan man någonstans se en graf över en längre tidsperiod?

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem

Då var vi lag 200 enligt livestatistiken. Bara att bita ihop och sasta på plats 100 nu då.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

Ja rätta takter, men som det ser ut nu så får vi bita ihop i minst ett par år för att nå Topp 100. Ett närmare mål kan va att ge Swec-teamet 1000+ Users, vilket vi är på god väg mot, men för att inte intresset för foldingen skall trappa av och glömmas bort så borde Sweclockers redaktionen rapportera om teamets framsteg minst en gång i veckan lr då milstenar passeras.

/Snail

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk

Jepp och som någon annan skrev tidigare i tråden. Att lägga in en liten statusruta på förstasidan är en bra idé

Permalänk
Medlem

Jag gick från SETI till denna, http://www.grid.org/home.htm
Jag har kört i 1,5 år. Ligger tvåa på swebits team hehe.
Jag vill ställa upp där jag gör mest nytta, jag skall titta på den här,
under tiden kanske någon mer insatt kan göra lite jämföresler vilken
man bör köra på.

Permalänk
Medlem

Jag har också vart me ett par dar nu.. Nick samma som här. Är uppe i 3 WU och ska försöka ha det igång när jag kan.

Permalänk
Medlem

Ok är med som olirc1961 då jag har kört detta tidigare för Sudhian. Ska lägga in det på servern med därför att för ögonblicket körs det på min arbetsstation.

Permalänk
Medlem

Det känns lite ensamt nu, jag behöver lite sällskap om vi ska ro hem det här.
Elda på lite nu.

Visa signatur

Medlem #14