Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Jag frågar återigen; är kontakten in till nätdelen från strömmen lös för er? Dvs kan man vicka på den när den sitter i?

Menar du från vägg kontakten in till nätdelen?

Så ja den kan jag vicka på, de kan man med alla som har liknande kabel.
På min dators nätdel, psp laddare, mp3 laddaren osv...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Är det så att man inte kan utnyttja live om man har flashat konsolen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizard3
Är det så att man inte kan utnyttja live om man har flashat konsolen?

Du kan beroende med vad och hur du har flashat, dock finsn chansen att du blir bannad från live.

Permalänk
Medlem

@ blizard3
"Personligen tycker jag inte att det är värt att modifiera sin 360 eftersom du då tappar garantin ja. Vill du dessutom spela mycket på live är det absolut inte värt det, visst finns det en del tekniker som gör att det fungerar via live men har du otur och blir upptäck så blir du bannad..." skrev jag på förra sidan och håller mig fortfarande till den åsikten.

@ majkey
"/../ Det var inte föränn jag stängt av värme pistolen jag hörde att det spraka och rök under foliet. Kondensatorerna hade blivit så varma att dom spytt ut massa het sörja. /../"
Lite elakt att skratta åt andras olycka men det där var faktiskt ganska roligt...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Om konsolen(dvd-spelaren) är flashad men jag spelar ett orginal spel via live, då borde det väl inte vara någon risk?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010

@ majkey
"/../ Det var inte föränn jag stängt av värme pistolen jag hörde att det spraka och rök under foliet. Kondensatorerna hade blivit så varma att dom spytt ut massa het sörja. /../"
Lite elakt att skratta åt andras olycka men det där var faktiskt ganska roligt...

Ingen fara hehe. Men den funkar fortfarande sedan gårdagens "reparation" ^^. Ganska otroligt att dom kan tåla så mycket men endå gå sönder så fort xD

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizard3
Om konsolen(dvd-spelaren) är flashad men jag spelar ett orginal spel via live, då borde det väl inte vara någon risk?

Om du vet vad du gör är risken ganska liten just nu, men den är inte obefintlig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Ingen fara hehe. Men den funkar fortfarande sedan gårdagens "reparation" ^^. Ganska otroligt att dom kan tåla så mycket men endå gå sönder så fort xD

Ja det är imponerande att den fungerar efter den behandlingen... Eller det kanske är så de gör nere i tyskland, jag kan tänka mig tio tyska ingenjörer som sitter med varsitt berg av trasiga 360-konsoller med en förpackning ugnsfolie i vänsterhanden och värmepistolen i högra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Tror ni något häner om man "hyr" film från marketplace, med us konto fast man bor i sverige...
Va ju snack om att man kan bli bannad...

Nån som testat?

Sugen på att ta hem Crank i 720p

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Tror ni något häner om man "hyr" film från marketplace, med us konto fast man bor i sverige...
Va ju snack om att man kan bli bannad...

Nån som testat?

Sugen på att ta hem Crank i 720p

Du får väl det riktiga svaret endast genom att testa. Men skapa ett guld konto bara för en dag o testa (om det går)?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Tror ni något häner om man "hyr" film från marketplace, med us konto fast man bor i sverige...
Va ju snack om att man kan bli bannad...

Nån som testat?

Sugen på att ta hem Crank i 720p

Går det ens att betala med ett svenskt kreditkort? Nu vet jag inte hur det funkar med betalning för filmerna, men det vore logiskt ifall de tvingar en att använda kreditkort istället för att köpa med poäng, då vem som helst kan köpa poäng i en affär och sedan hyra filmer.

Apple kör ju så med iTunes tex.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Går det ens att betala med ett svenskt kreditkort? Nu vet jag inte hur det funkar med betalning för filmerna, men det vore logiskt ifall de tvingar en att använda kreditkort istället för att köpa med poäng, då vem som helst kan köpa poäng i en affär och sedan hyra filmer.

Apple kör ju så med iTunes tex.

Jag har ett US-konto vilket jag har köpt gamepoints med via mitt svenska visakort.
Det gick utan problem, har därefter köpt diverse skräp för diverse spel.
Sålångt gick det bra, har dock ej provat köpa film...ännu.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Ny Preview av Alone in the Dark.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=157542

Citat:

"What we were disappointed with in previous Alone In The Darks is that it began to copy from games like Resident Evil, rather than innovate. We needed to rethink the whole thing, to look at what made the original game so great. And we asked, what are people really afraid of?" Saturday night TV? Nope. "They're afraid of a fear that they recognise."

And that's why Alone In The Dark finds itself in the familiar setting of New York's Central Park. We've all experienced what it's like to be in a secluded park at night time - it's a genuinely unsettling experience, not because you're alone but because you might not be.

Låter astufft, en vändning som serien kanske behöver för att skilja sig från Resident Evil som gör "hoppa-fram-och-skräm-mig"-skräck bättre.

Lite bilder, bl.a. den urballa inventory-rutan - snubbens innerfickor!

Ljuseffekterna finns inte mycket att klaga på:

Fler finns i artikeln ovan.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Går det ens att betala med ett svenskt kreditkort? Nu vet jag inte hur det funkar med betalning för filmerna, men det vore logiskt ifall de tvingar en att använda kreditkort istället för att köpa med poäng, då vem som helst kan köpa poäng i en affär och sedan hyra filmer.

Apple kör ju så med iTunes tex.

Man hyr filmer för MS poäng.
320poäng för en film i 420p eller 480 poäng för film i 720p.
41,31kr för att hyra en HD film.

Inte annvänt kreditkort, min bror köper kort på walmart och skickar koderna via mail. Värkar ju gå då Scoc annvänder kreditkort...

Läste att nån "tales" man sa att de blockar downloadeable saker för de utanför US, fast väntar på "offical word" om konton ska bannas/deletas. Fast gått typ 4månader sen dess, borde ju kommit ut något nytt om det.

Vill inte bli av med mitt 13 månaders guld konto, som jag aktiverade nån dag sen...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Go bilder från Alone in the Dark helt klart.

Mitt exemplar av Crackdown kom i posten idag, otroligt skoj spel måste jag säga

Permalänk

fick lite minnen från silent hill spelen när jag såg bilderna på alone in the dark:).
hoppas det blir lika ruggigt bra som det ser ut som på bilderna:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tack för infon och bilderna skarm, Alone in the Dark verkar bli grymt bra.

@ Kazen
Är väldigt intresserad av utfallet om du vågar testa. Kommer nog regga om mig med ett amerikanskt konto bara för att få tillgång till detta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

Jag ska nog köpa en 360 premium väldigt snart.
Antagligen från webbhallen för 3200kr.
Det jag undrar är om ni har uppladdningsbara batterier till era kontroller?
man blir ju ruinerad om man ska köpa 4 nya (i mitt fall) batterier efter 40 timmars spelande. Spelar antagligen 3tim/dag så efter drygt 2 veckor ska man ha nya batterier!

Sen så vill jag ha åsikter om vad ni tror om följande:
42" lågupplöst plasma
2 grabbar som ska lira coop gears of war
Går det ihop? Ngn som har erfarenheter?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag ska nog köpa en 360 premium väldigt snart.
Antagligen från webbhallen för 3200kr.
Det jag undrar är om ni har uppladdningsbara batterier till era kontroller?
man blir ju ruinerad om man ska köpa 4 nya (i mitt fall) batterier efter 40 timmars spelande. Spelar antagligen 3tim/dag så efter drygt 2 veckor ska man ha nya batterier!

Sen så vill jag ha åsikter om vad ni tror om följande:
42" lågupplöst plasma
2 grabbar som ska lira coop gears of war
Går det ihop? Ngn som har erfarenheter?

Köpt en batteri laddare så löses batteri problemet, på en 42" ska det gå bra på jag har lirat på en 32" det gick det med.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag ska nog köpa en 360 premium väldigt snart.
Antagligen från webbhallen för 3200kr.
Det jag undrar är om ni har uppladdningsbara batterier till era kontroller?
man blir ju ruinerad om man ska köpa 4 nya (i mitt fall) batterier efter 40 timmars spelande. Spelar antagligen 3tim/dag så efter drygt 2 veckor ska man ha nya batterier!

Sen så vill jag ha åsikter om vad ni tror om följande:
42" lågupplöst plasma
2 grabbar som ska lira coop gears of war
Går det ihop? Ngn som har erfarenheter?

Play and charge kit är din räddning: http://www.webhallen.com/prod.php?id=46047 (köp till ett extra återladdningsbart batteri om du ska ha två handkontroller).

Jag har lirat igenom casual, hardcore och halva insane på coop och det är extremt kul. Fungerar jättebra både splitscreen och via live.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

oh noes, jag kan inte ansluta till xbox live !!oneoneeleven. Någon som har samma problem?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Ja. MTU fel som ligger bakom.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

Någon som kvalificerar till American Muscle turneringen på PGR3? Skriv ert bästa resultat här mitt är 1:11:98

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Avstängd

Nu har man prylarna hemma! Vitt o fint
Ska snart sätta igång det. Riktigt spännande att se hur det kommer att se ut på min lågupplösta tv.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Tack för infon och bilderna skarm, Alone in the Dark verkar bli grymt bra.

@ Kazen
Är väldigt intresserad av utfallet om du vågar testa. Kommer nog regga om mig med ett amerikanskt konto bara för att få tillgång till detta.

Nån annan får nog testa innan mig...
Borde ju gå att göra bara ett silver konto, köpa några poäng och sen testa.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Ny trailer på Alone in the dark, kan bara säga GE MIG!
http://www.pro-g.co.uk/tv_player.html?vid=152&pl=2&s=hi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Ny trailer på Alone in the dark, kan bara säga GE MIG!
http://www.pro-g.co.uk/tv_player.html?vid=152&pl=2&s=hi

+1
dock gillade jag ej musiken,man får hoppas att den bara var i trailern:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
oh noes, jag kan inte ansluta till xbox live !!oneoneeleven. Någon som har samma problem?

live var nere idag mellan 11.00 och 14.00 för underhåll så det var inget onormalt

detta visade sig som MTU-fel då man inte fick kontakt med diagnostikservern.

Permalänk
Medlem

hmm, är det en regelbunden underhållning varje tisdag klockan 11-14? Inte för att jag inte tror på dig, men var har du sett det?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
hmm, är det en regelbunden underhållning varje tisdag klockan 11-14? Inte för att jag inte tror på dig, men var har du sett det?

Han sa inte varje tisdag. De händer bara ibland typ mindre än en gång i månaden...

De han menade med att de inte var onormalt är att live var nere avsiktligt, och ingen krash eller så...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

Jag fick mig en mysig överraskning när jag startade xboxen.
Visade sig att min billiga 42" plasma SKÄRM inte klarar av mer än pal 50 (50hz?)
Så gears of war som kräver pal 60 fungerar fast svartvitt och med dålig bildkvalitet och om jag kopplar xboxen till dvdn istället så det tar en omväg så blir det i färg fast bilden är endå flimmrig i vissa ställen och fattig sen så har jag en remsa längst ner på skärmen som ser ut som en stor artefakt och så har jag en delay på 1sek när jag rör mig (för det går genom dvdn)...Går knappt att spela.

Min billiga skärm har en datorskärmssladd ingång. Tror ni det blir bättre med en datorskärmssladd?
http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360vgahdcable/
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315084

Edit: Min finaste meningsbyggnad på sweclockers sen jag blev medlem här

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se