Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Avstängd

Har också beställt på playasia, jag fick dock tulla (ups har ja fög mig) men det var inga problem i övrigt med själva play-asia, fungerade smärtfritt tog 5 eller 6 dagar har jag för mig.

Ingen trådlös gura till GH2 direkt vid släpp ser det ut som ;/
http://xbox360.ign.com/articles/764/764899p1.html
Trist, men trådbunden funkar också, ser fram emot att leka loss hos polaren med en varsin gura.

"IGN: Was there a reason for shipping the 360 version with a wired guitar?

Ted Lange: Yeah, if we were to cut the wire off it wouldn't work; though seriously, it would be great to have a wireless guitar just as we did with the PS2 version, and hopefully we'll be able to make it happen for our fans rather shortly."

Det kommer i efterhand, förhoppningsvis rätt snart efter releasen.

En god nyhet iaf, forza 2 är nu bekräftat i Maj.
http://www.hype.se/nyhet/58432

Permalänk
Medlem

vilken dvd läsare är ansedd som den bästa i 360-n? kollade precis upp att det sitter en samsung i min, har läst att det skiljer i bla ljudnivå mellan olika läsare och att det var, är hitachis som skrapade skivor? Ni som är bättre vetande kan väl försöka reda ut detta för mig.

Permalänk

hur väl stämmer priserna överens med varandra när det gäller webbutik och the real thing(alltså butik)?
står att en sak kostar 1200 på webben,stämmer det priset då också i butiken?det är elgiganten det handlar om.
tänkte nämligen köpa en grej nu inför helgen och orkar inte invänta en beställning.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muraren
vilken dvd läsare är ansedd som den bästa i 360-n? kollade precis upp att det sitter en samsung i min, har läst att det skiljer i bla ljudnivå mellan olika läsare och att det var, är hitachis som skrapade skivor? Ni som är bättre vetande kan väl försöka reda ut detta för mig.

Står väl lite olika beroende på var man läser. Men vad jag har förstått så ska samsung vara den bästa.

Den ska ha lättare att läsa skivor och vara tystare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Står väl lite olika beroende på var man läser. Men vad jag har förstått så ska samsung vara den bästa.

Den ska ha lättare att läsa skivor och vara tystare.

Samsung är bättre på att läsa skivor, men om man bara kör orignal så spelar det ingen roll.

Om man moddar/flashar om samsungen så kan man ställa ner hastigheten på läsaren så att ljudnivån halveras.

Permalänk
Medlem

Är det inte BenQ som är den bästa dvd läsaren till 360 nu? Men annars e det väl samsung av de gamla?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Såg just att mitt exemplar av Crackdown har skickats ut idag (från Webhallen)... trodde inte det hade release förrens nästa fredag? Aja tänker inte precis ringa och klaga.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Såg just att mitt exemplar av Crackdown har skickats ut idag (från Webhallen)... trodde inte det hade release förrens nästa fredag? Aja tänker inte precis ringa och klaga.

haha
Då har du och leka med på måndag iaf ;>
Står ju 23:E som release så.

Permalänk
Medlem

Peter Moore försöker vara cool med att visa sin "tuffa" gitarr-pose.

Snart kommer iaf GH2 ut till xbox360 och alla som inte redan är frälsta kan bli det av det här gudomliga spelet.

Permalänk
Medlem

Hej, jag behöver lite rekommendationer:) Jag är sugen på ett nytt lirr till min 360, spelen jag har är:
Gears of War
Rainbowsix Vegas
Projekt gotham racing 3

Ett jag är sugen på är GRAW2, men det kommer inte ut förens i mars eller va det va. Fight night 3 och Dubble agent är 2 spel som jag också är sugen på. Lost planet är jag inte så sugen på, jag har demot och gillade inte det.

Vad skulle ni rekommendera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Hej, jag behöver lite rekommendationer:) Jag är sugen på ett nytt lirr till min 360, spelen jag har är:
Gears of War
Rainbowsix Vegas
Projekt gotham racing 3

Ett jag är sugen på är GRAW2, men det kommer inte ut förens i mars eller va det va. Fight night 3 och Dubble agent är 2 spel som jag också är sugen på. Lost planet är jag inte så sugen på, jag har demot och gillade inte det.

Vad skulle ni rekommendera?

Pgr3 och Dubbel agent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Pgr3 och Dubbel agent.

Och Fight Night 3

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

mitt 360 dog precis för 3e gången (3 röda lampor). Och är nu redo att kasta in handduken. Vad tror ni värdet på ett trasigt 360 är om jag skulle sälja den? endast enheten asså, ingen hårddisk eller nått. Är lite moddad så det kanske drar ner värdet (fönster i chassi och dvd + röd ROL). Måste verkligen skaffa nytt xbox innan forza2 kommer. Har juh fasen ratt och grejer ^^

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

@ Majkey
Om den är moddad så är väl garanti redan ogiltig? Då kan du ju testa att öppna upp den och kolla om du kan hitta felet, vet inte hur duktig du är men att se om någon sladd lossnat eller någon fläkt gått sönder samt att det finns kylpasta mellan processor och dess fläkt är ju inte för komplicerat?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Hej, jag behöver lite rekommendationer:) Jag är sugen på ett nytt lirr till min 360, spelen jag har är:
Gears of War
Rainbowsix Vegas
Projekt gotham racing 3

Ett jag är sugen på är GRAW2, men det kommer inte ut förens i mars eller va det va. Fight night 3 och Dubble agent är 2 spel som jag också är sugen på. Lost planet är jag inte så sugen på, jag har demot och gillade inte det.

Vad skulle ni rekommendera?

Ett annat spel som jag har fastnat för som är riktigt bra är kameo, köpte det på onoff för 199 kr

Permalänk
Medlem

Underskatta inte Kameo och Perfect Dark Zero, imho är det två av de bästa spelen....

CO-OP läget i PDZ är riktigt grymt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
@ Majkey
Om den är moddad så är väl garanti redan ogiltig? Då kan du ju testa att öppna upp den och kolla om du kan hitta felet, vet inte hur duktig du är men att se om någon sladd lossnat eller någon fläkt gått sönder samt att det finns kylpasta mellan processor och dess fläkt är ju inte för komplicerat?

Jadu! Har juh redan fixat den 2ggr tidigare med en värmepistol. Kylpasta är bytt och fläktarna fungerar defenitivt. Får dessutom felkod 0102 som betyder att det är okänt hårdvarufel. Den här gången paja den mitt i PGR3 och det blev vertikala ränder över hela skärmen. Starta jag om den kom den till halva "splashscreenen" sen mer linjer. startade om igen. 3 röda lampor =/.. Eftersom den redan pajat 2 ggr tidigare så menade jag det att nu är det nästan onödigt att försöka fixa den. Därför jag undra vad jag kunde få ungefär för den om jag säljer den?

Den är juh trottsalt tillverkad i november 2005 och jag har haft den sedan launch. Så det var väll inte direkt oväntat.

Mvh Majkey

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

hmm en snabb fråga, köpte Burnout:takedown igår och har märkt att xboxen låser sig mer än vanligt(kanske har hänt 5gg sen jag köpte det för 1 år sen), är det spelet som "faultar" eller är det xboxen jag borde utnyttja min garanti på ?

ps, gör dom backup utav HDD och flyttar över om dom nu byter ut xboxen ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
*mycket arbete*

Det känns som om du har gjort allt du kunnat ja... Det är när man läser sådant som man är glad att man inte har moddat sin och därmed fortfarande har en giltig garanti...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Hur är det möjligt att dvd läsaren repar skivorna?

Menar ni att den repas undersidan eller ovansidan där etiketten är på?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Satan vad sur man blir när man lirar PGR3 på live. Dem man möter gör inget annat än krockar i en, t.ex. i en kurva, kommer man först i kurvan och bromsar in så skiter bakomvarande förare att bromsa så man flyger in i väggen och han flyger förbi. Finns ju inget sätt att undivka detta. :/ Finns det ingen som kör moget utan att krascha sönder andras chanser genom att köra som man ska?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Avstängd

Blir så i arkadracing tyvär, sätt dom på "svarta" listan, inte mycket annat o göra tyvär ;/

Permalänk
Medlem

Newb söker 360 hjälp

Jag är lite intresserad av en Xbox 360 och har läst en massa här på forumet. Tydligen ska man tänka sig för vilken DVD-läsare man får. Jag är intresserad av att flasha/chippa den i så fall och undrar vilken som vore bäst i dagsläget. Och vad rekommenderas, chip eller flashning? Jag vill spela Live! Dessutom sägs man tappa garantin när man mekar med den och vissa har ju redan haft problem med sina maskiner, är det verkligen värt att flasha/chippa när de går sönder så ofta? Jag vill inte tappa garantin. Är det något mer jag bör tänka på? Alla tips och hänvisningar uppskattas!

Permalänk
Medlem

Re: Newb söker 360 hjälp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KonradA
Jag är lite intresserad av en Xbox 360 och har läst en massa här på forumet. Tydligen ska man tänka sig för vilken DVD-läsare man får. Jag är intresserad av att flasha/chippa den i så fall och undrar vilken som vore bäst i dagsläget. Och vad rekommenderas, chip eller flashning? Jag vill spela Live! Dessutom sägs man tappa garantin när man mekar med den och vissa har ju redan haft problem med sina maskiner, är det verkligen värt att flasha/chippa när de går sönder så ofta? Jag vill inte tappa garantin. Är det något mer jag bör tänka på? Alla tips och hänvisningar uppskattas!

DVD läsaren (oavsett märke tror jag), mår bäst av en viss slags skiva. Självklart mår läsaren bäst av icke brända Xbox/Xbox 360/Dvd skivor...

Men den kan faktisk läsa av brända skivor...så länge det bara är en uppdatering till Xboxen som man har laddat ner från Xbox.com. Och hur ofta trycker man in en skiva med uppdatering under en dag?

Men jag har ingen stor koll på hur det är med svarlistningen hos Microsoft. Jag vet inte om Microsoft godkänner att man flashar DVD läsaren...men personligen så tycker jag att man inte ska flasha alls. Iaf jag vill inte riskera att min garanti ryker...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag inte att det är värt att modifiera sin 360 eftersom du då tappar garantin ja. Vill du dessutom spela mycket på live är det absolut inte värt det, visst finns det en del tekniker som gör att det fungerar via live men har du otur och blir upptäck så blir du bannad...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Personligen tycker jag inte att det är värt att modifiera sin 360 eftersom du då tappar garantin ja. Vill du dessutom spela mycket på live är det absolut inte värt det, visst finns det en del tekniker som gör att det fungerar via live men har du otur och blir upptäck så blir du bannad...

Du här rätt i det du säger. Personligen så har Microsoft tjänat på att jag flashat min dvd läsare. Har juh blivit lite inom piratkopiering men iaf så måste jag ha det original som jag tycker väldigt mycket om. Som med filmer, har byggt upp en jävla samling dvd filmer som jag kännt att jag måste ha. Visst har jag en bunte brända dvd skivor med spel/filmer som jag aldrig spelar då jag inte tycker om dom, men många av mina spel/filmer har blivit köpta av den anledningen att jag spelat dem olaglig väg första ggn men sedan blivit så fäst så jag kännt mig tvungen att köpa originalet. (är lite sluddrig såhär en lördag kväll ). I vilket fall så menar jag att många spel jag köpt hade jag inte köpt om jag aldrig fått chansen att spela dom kopierat. I vilket fall, Ni får ha en fortsatt trevlig helg!

Tänkte även uppdatera det jag skrev om att mitt 360 pajade.
Som sagt det pajade för 2a ggn, 3 röda blinkande lampor och felkoden 0102. Jag tänkte det, vafan 3e ggn gilt. Så jag drog fram värmepistolen och körde hårt i ca 20min. Det var inte föränn jag stängt av värme pistolen jag hörde att det spraka och rök under foliet. Kondensatorerna hade blivit så varma att dom spytt ut massa het sörja. Trodde juh definitivt det vart kört. Men jag plockade ihop den igen och visst fan funkade det. Frågan är bara hur länge? Tror ni nått annat kan paja i och med att kondensatorerna är skadade?

Mvh Mikael

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Vad exakt använde du värmepistolen till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mel
Vad exakt använde du värmepistolen till?

Värmde upp GPU, minnen och lite annat. Kondensatorer täckte jag över med folie. Så nu funkar den iaf, lär dock inte bli långvarigt ^^

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Jag frågar återigen; är kontakten in till nätdelen från strömmen lös för er? Dvs kan man vicka på den när den sitter i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Jag frågar återigen; är kontakten in till nätdelen från strömmen lös för er? Dvs kan man vicka på den när den sitter i?

inte min, sitter sten.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.