Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Avstängd

Massförstörelsevapnena är dock något jag hoppas mp blir utan vid seriösa matcher. Även om man kan sabba dom rätt enkelt men att techa upp till det snabbt så är det game over mer eller mindre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Massförstörelsevapnena är dock något jag hoppas mp blir utan vid seriösa matcher. Även om man kan sabba dom rätt enkelt men att techa upp till det snabbt så är det game over mer eller mindre.

Jag har inget emot det, man ser ju var byggnaden är och hur lång tid det är kvar tills fienden kan använda den så det blir ett sidouppdrag att förstöra skiten. Finns väl säkert en option att köra utan massförstörelsevapen annars men jag gillar det.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Superweapons har väl gått att stänga av under Rules i de äldre spelen? Tycker att det borde gå att stänga av dom i fullversionen också

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Avstängd

Jo antar det, gick ju som du sa i dom äldre spelen.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man stänger av fps spärren? FPS'n är låst till 30.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Någon som vet hur man stänger av fps spärren? FPS'n är låst till 30.

Spelar det någon roll för ett RTS?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Ja.... är väl självklart att man vill att det ska flyta på. Inget flyter speciellt bra i 30 fps, inte för mina ögon. Kan det köras i 60+fps så vill man väl det och inte att det ska köras i 30fps?

Permalänk

Har spelat demon nu och wow, trodde verkligen ea skulle göra en flopp av spelet men det här är bra mycket bättre än vad jag hade väntat mig, känns som gamla hederliga Tiberian Sun fast med upphottad grafik, cnc3 blir ett givet köp

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Ja.... är väl självklart att man vill att det ska flyta på. Inget flyter speciellt bra i 30 fps, inte för mina ögon. Kan det köras i 60+fps så vill man väl det och inte att det ska köras i 30fps?

Jag undrar mest om du märker skillnad på 30 och 60 fps i ett RTS. Det är inga amatörer som skapat spelet och jag antar att de har tänkt noga på innan de satt en FPS-gräns, varför de nu gjort det.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Som jag tidigare sa, julen kommer tidigt i år. Har testat demon nu och jag är kär.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

mm detta blir ett köp, satan vad grymt!

vad är det för systemkrav? trodde det skulle vara ganska tungt men det flyter riktigt bra!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag undrar mest om du märker skillnad på 30 och 60 fps i ett RTS. Det är inga amatörer som skapat spelet och jag antar att de har tänkt noga på innan de satt en FPS-gräns, varför de nu gjort det.

Klart man ser ser skillnad på 30 och 60fps. En bra fråga är varför de ens satt en fps-gräns.

Permalänk
Medlem

60fps som i doom3 vore ju bättre, 30 är ju helt idiotiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Trevligt, nostalgi. Samma gameplay som för 10 år sedan med bättre grafik, det funkar men det skulle vara skojj med lite mer taktiskt djup.

Mja, inte riktigt samma gameplay.. Men nästan Det är dock mycket snabbare, handlar mer om snabba beslut och det gillar jag skarpt. Har alltid haft problem med det här med renodlade taktikspel, för mycket tänka - tycker att jag gör det tillräckligt på dagarna som det är

Däremot är det ju så att vi alla har vår egen smak, och det finns säkert fler som har högre tankekapacitet än vad jag har!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
60fps som i doom3 vore ju bättre, 30 är ju helt idiotiskt.

Tänk så här, man slipper alla personer som snackar om vilka mirakulösa skillnader det blir när man har 100 fps.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag undrar mest om du märker skillnad på 30 och 60 fps i ett RTS. Det är inga amatörer som skapat spelet och jag antar att de har tänkt noga på innan de satt en FPS-gräns, varför de nu gjort det.

För mig många RTS brukar begränsa fps, har något med bandbredd o annat tjafs o göra i multiplayer eller något sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
60fps som i doom3 vore ju bättre, 30 är ju helt idiotiskt.

Lite skillnad på ett FPS och ett RTS. Jag har inte upplevt skillnaden för ett RTS mellan 30 och 60 så jag kan inte uttala mig men jag tycker det vore konstigt om man märkte en "större" skillnad. Och jag tycker inte att det flyter på dåligt heller för den delen...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Mja, inte riktigt samma gameplay.. Men nästan Det är dock mycket snabbare, handlar mer om snabba beslut och det gillar jag skarpt. Har alltid haft problem med det här med renodlade taktikspel, för mycket tänka - tycker att jag gör det tillräckligt på dagarna som det är

Däremot är det ju så att vi alla har vår egen smak, och det finns säkert fler som har högre tankekapacitet än vad jag har!

Tror jag uttryckte mig lite skevt, det var bara det att jag hade läst någonstanns att infanteri skulle kunna använda skydd men det verkade inte vara med så jag blev lite besviken. Men å andra sidan har ju C&C's stil alltid funkat, så varför ändra något? Menar inte att det är ett dåligt spel, bara annorlunda än vad jag hade tänkt mig. Och som sagt, smaken är som baken.

Btw: måste säga att det laddas jäkligt snabbt, väldigt bra optimerat för övrigt också även om fps:en är låst vid 30 så märks det inte.

Permalänk
Medlem

ccg var inte låst i 30 fps, skildnaden märker man när man "åker" runt över ytan, vilket kan vara riktigt irriterande och ge en huvudvärk om man spelar allt för länge. med 30 fps så blire midre flyt helt enkelt. känns gammalt och hackigt.
men det kommer nog nåt sätt att låsa upp det i framtiden.

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med alla föregående talare om att låst 30fps känns rätt kasst. Även spelsystemet verkar aningen begränsat, går ej att zooma ut så mkt som jag vill t.ex.

Tror jag håller mig till supreme commander för multiplayer

Kommer dock garanterat spela igenom c&c-kampanjen då jag vill höra story:n

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Håller med alla föregående talare om att låst 30fps känns rätt kasst. Även spelsystemet verkar aningen begränsat, går ej att zooma ut så mkt som jag vill t.ex.

Tror jag håller mig till supreme commander för multiplayer

Kommer dock garanterat spela igenom c&c-kampanjen då jag vill höra story:n

Det är för att du kört Supreme Commander. Jag störde mig på samma sak från början :).

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Någon som har ett tips på hur besegrar datorn vid medium?
Var många år sen jag lirade ett rts så är lite rostig
Brukar alltid börja med att ta över såmånga byggnader i mitten som möjligt samt dominera tiberium fälten i hörnen.
Går bra ända tills eldkastarna kommer & ordnar en stor barbecue av alltihop.

Enda som jag spontant saknar är att kunna zooma ut mera samt kunna stänga av fog of war (kanske kommer i fullversionen?).

Permalänk
Medlem

Mycket bra spel, bra bättre än Supreme Commander.
Bra omtimerat också, flyter på utan problem.

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuFFinZ
Någon som har ett tips på hur besegrar datorn vid medium?
Var många år sen jag lirade ett rts så är lite rostig
Brukar alltid börja med att ta över såmånga byggnader i mitten som möjligt samt dominera tiberium fälten i hörnen.
Går bra ända tills eldkastarna kommer & ordnar en stor barbecue av alltihop.

Enda som jag spontant saknar är att kunna zooma ut mera samt kunna stänga av fog of war (kanske kommer i fullversionen?).

Bygg fort i början, ta över de två tornen på sidan av basen, bygg upp lätt försvar med anti-infantry och anti-vehicle guns, bygg MCV, på ena eller båda sidor, se till o samla mycket pengar fort, bygg mycket power plants samtidigt som mer anti-inf & veh guns vid broarna, medium attackerar inte så mycket rakt fram, bygger mycket på sidorna, se till och hålla det så är det bara och pumpa fram 5-6 mammoth tanks, det är mer än nog för att rensa resten av banan

Edit: Börjar du där nere så kommer fienden alltid bygga nere i högra hörnet, tvärtom när du börjar uppåt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuFFinZ
Någon som har ett tips på hur besegrar datorn vid medium?
Var många år sen jag lirade ett rts så är lite rostig
Brukar alltid börja med att ta över såmånga byggnader i mitten som möjligt samt dominera tiberium fälten i hörnen.
Går bra ända tills eldkastarna kommer & ordnar en stor barbecue av alltihop.

Enda som jag spontant saknar är att kunna zooma ut mera samt kunna stänga av fog of war (kanske kommer i fullversionen?).

bygg först den grejen så du får tiberium, sen en "elstation", samt tank verkstaden, samtidigt skapar du 2 av de bilarna som kan utviddga ditt område och drar till de 2 tiberium källorna på sidan och ettablerar 2 till baser, sen ös på med lite tanks, sen e de bara o köra som vanligt. doch så känar du nu tiberium riktigt fort!

/MB

Permalänk
Medlem

aah se där.. Nu gick allt som en dans
Hade fullständigt missat mcv:erna

Permalänk
Medlem

Datorn e ju fan.. bra! för en gångs skull.

Senaste matchen gjorde de fan en jävligt slug taktik.

Jag hade dragit ett hyfsat defence i "huvudgången" medans mitt tiberium tog slut så mina bilar började vandra uppåt o plocka från det fältet.

Jag såg några stealth tanks närma sig min bas och drog tillbaka min huvudstyrka för att försvara mig.

Men dom dök inte upp! va fan tänkte jag sen hör man, harvester under attack!

så har den jäveln suttit o väntat tills mina harvesters var på väg ned. o mördade allihop och stealthade.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Fan vad kasst defence datorn har även på medium. Hade missat att det bara var att gå in i deras main med typ 10 mammoth, paja strömmen, och sedan krossa resten utan motstånd.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thimzor
Fan vad kasst defence datorn har även på medium. Hade missat att det bara var att gå in i deras main med typ 10 mammoth, paja strömmen, och sedan krossa resten utan motstånd.

ökat till högre svårighetsgrad o kikat?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Men det är ju klart att det är lättare på Medium.. öka till Hard eller Brutal då har man nästan ingen chans.. jag klarar det inte på Hard.