Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
ONT: NOD FTW!!!

Tss alla vet att dom 'goda' alltid vinner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Hehe, så sant så sant, vunnit mot brutal en gång, enbart på stenhård råvilja att inte förlora

I tex W3 så om man kör mot svåraste får datorn extra resurser (dvs, fusk).
är det samma sak i CC? att datorn får extra resurser eller nåt på brutal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Hehe, så sant så sant, vunnit mot brutal en gång, enbart på stenhård råvilja att inte förlora

Jag slog brutal i generals en gång när jag spelade det som mest. Men här vågar jag inte ens försöka.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

ngn mer än jag som inte tyckte detta var en förbättring från föregående c&C spel?

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk

Tyckte det var precis som det gamla Tiberian Sun fast med snyggare grafik. Alltså inte så mycket förbättring över dom gamla C&C spelen.
Inte för att det är något nödvändigtvis dåligt men jag gillar Company of Heroes och C&C Generals bättre.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått demot att funka på windows 2000?
när jag försöker starta spelet får jag bara detta error: "Det går inte att hitta procedurstartadressen GetVolumePathNamesForVolumeNameW i DLL-filen KERNEL32.DLL."

Någon som har några tips / lösningar?

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu har man bokat Kane editon.....hoppas man får de lite tidigare bara

Permalänk
Medlem

Nån som vet varför man inte kan ha mer än 30 fps?

Permalänk
Medlem

Spelet är låst på 30fps

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Tss alla vet att dom 'goda' alltid vinner

Goda?!?!?! Global Defence Initiativ har förtryckt hela jordens befolkning under flera år, och låtit timberiumet växa okontrollerat. GDI är som en virus som förstör allt i sin väg. Men nu när Kane har återvänt en gång för alla är GDI's dagar räknande ,-)

You cannot kill the messiah!!!

OFT: I sommar blir det kanske att tattuera den där NOD symbolen man planerat sedan första spelet släppte

EDit: Nån som tycker att spelet är lite obalanserat ibland. Jag byggde sammanlagt 9 st (3 + 3 + 3) SAMsites (eller vad de nu heter) och de klarar inte av att skjuta ned 3 GDI orcas innan de släppt alla sina bomber. Ska det verkligen krävas 12+ sites för att skydda sin bas korrekt från 3 orcas. Se inte fram emot multi om min motståndare bestämmer sig för att satsa på mkt flyg. Hela min bas kommer bara bestå av SAMsites.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Goda?!?!?! Global Defence Initiativ har förtryckt hela jordens befolkning under flera år, och låtit timberiumet växa okontrollerat. GDI är som en virus som förstör allt i sin väg. Men nu när Kane har återvänt en gång för alla är GDI's dagar räknande ,-)

OFT: I sommar blir det kanske att tattuera den där NOD symbolen man planerat sedan första spelet släppte

EDit: Nån som tycker att spelet är lite obalanserat ibland. Jag byggde sammanlagt 9 st (3 + 3 + 3) SAMsites (eller vad de nu heter) och de klarar inte av att skjuta ned 3 GDI orcas innan de släppt alla sina bomber. Ska det verkligen krävas 12+ sites för att skydda sin bas korrekt från 3 orcas. Se inte fram emot multi om min motståndare bestämmer sig för att satsa på mkt flyg. Hela min bas kommer bara bestå av SAMsites.

Du får ju skaffa några rocket gubbar oxå och sånna tanks som kan skjuta på flygplan oxå

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller med.. tycker byggnader osv förstörs alldeles för snabbt. Är det så i fullversionen så hoppas jag att det kommer en patch snabbt som fixar det.

Permalänk
Avstängd

Brukar ta ett par patcher innan det blir balanserat.
Och det är bara demo fortfarande.

Permalänk

Ett tips är att man kan ändra AI beteendet på samma sätt som när man väljer andra lag än GDI. Dvs tryck på första bokstaven i namnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88
Du får ju skaffa några rocket gubbar oxå och sånna tanks som kan skjuta på flygplan oxå

Hehe jo men att använda enheter för basens försvar känns lite dåligt. Det är inget man behövt i tidigare spel. Men som sagt det är ju bara ett demo, det kanske kommer att ändras efter patcher.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tycker att motståndarna kan vara lite korkade ibland..
Varför bygger de en Ion Cannon så nära min bas, haha?

http://img460.imageshack.us/img460/9205/gdiionzu1.jpg

Permalänk
Inaktiv

Klarade precis min första skrimish match på medium :D:D

Btw har ngn testat och spela som scrin?

När man väljer scrin (håller inne s) så förlorar man automatiskt såfort spelet startas :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
När man väljer scrin (håller inne s) så förlorar man automatiskt såfort spelet startas :S

De går inte att spela som scrin.

Medium är ganska lätt att klara. Om du spelar som GDI är det bara rusha upp till Mammoth Tank. Sen när du byggt 3-4st så är det bara attackera.

Edit: Se till att forska fram railgun också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Tycker att motståndarna kan vara lite korkade ibland..
Varför bygger de en Ion Cannon så nära min bas, haha?

http://img460.imageshack.us/img460/9205/gdiionzu1.jpg

Kanske banan är för liten så han inte fick plats, men frågan är, varför lät du honom bygga så nära din bas?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Kanske banan är för liten så han inte fick plats, men frågan är, varför lät du honom bygga så nära din bas?

För att de spöade mig nästan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
De går inte att spela som scrin.

Medium är ganska lätt att klara. Om du spelar som GDI är det bara rusha upp till Mammoth Tank. Sen när du byggt 3-4st så är det bara attackera.

Edit: Se till att forska fram railgun också.

Kan man spela som nod i demot?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Kan man spela som nod i demot?

Yes, titta lite tidigare i tråden så finns det instruktioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Yes, titta lite tidigare i tråden så finns det instruktioner.

Tack.

Visa signatur
Permalänk

Någon som vet hur det är med båtar? Skulle ju vara helt underbart om dom gjorde en comeback också. Har sett lite båtar på bilder, men är osäker på om man kommer kunna använda dom som units.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Usch båtar, hoppas jag verkligen inte
Floppar alltid i MP med båtar tycker jag.

Permalänk
Medlem

Nod känns rätt mycket bättre än GDI, känns lite obalanserat.
kör jag Nod mot GDI vinner jag lätt, kör jag tvärt om så förlorar jag rätt snabbt snabbt...

Permalänk

Fan vilket gött spel som imponerar redan på demon.
Måste säga att jag gillar GDI bättre än NOD på nåt sätt, men jag tycker de verkar rätt balanserade ändå. Dock klarar jag bara medium där dom inte verkar techa till något märkvärdigt.

Permalänk

Gahh, blir så trött!

Jag har laddat ner demot och försöker installerade det och då låser sig datorn, alltså så fort jag trycker på filen så "saktar" datorn ner, efter en stund är den helt låst. Det går inte göra nått och det händer inget med installationen. Jag har sökt och sett att det är mer än jag som har detta problem, men har inte hittat någon lösning på problemet. Någon som har en lösning? eller kanske en aning om vad som kan vara fel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Nod känns rätt mycket bättre än GDI, känns lite obalanserat.
kör jag Nod mot GDI vinner jag lätt, kör jag tvärt om så förlorar jag rätt snabbt snabbt...

Det är samma sak för mig. Men det kan ju vara så att vi har det lättare att spela som NOD. Jag har aldrig förstått mig på GDI överhuvudtaget, förlorade med dom i Tiberian sun också.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd
Citat:

Aha. Jag har trott att Kane vill ha sina tiberian kristaller till sina cyborgs osv. Å att Gdi försöker skydda jorden ifrån det.