Från Basic till Premium ?

Permalänk

Från Basic till Premium ?

Hej

Fick hem min HP bärbara dator i går och funderar på att uppgradera från Windows Vista Basic till Premium via Windows Anytime Upgrade.

vad tror ni klarar min bärbara av Aero Glas ?
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105122

Någon som vet när den tjänsten kommer igång ? Gick bara köpa en Vista uppgradering där nu för 100 EUR eller är det jag som gör fel ?

Tacksam för svar.

MVH Tobbe

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Hedersmedlem

Bara du har 128 MiB riktigt grafikminne så går det att ha aero, din grafikkrets stödjer dx9.0c.

Men jag tror du gör rätt, alltså det kostar att uppgradera till home premium...

Men jag läste något tips (från xplane?) för någon månad sen om att det med enkelhet gick att aktivera aero i home basic också.

Edit:
Efter att ha läst lite mer så börjar jag fundera på om geforce go 6150 är så strypt att det inte klarar av att ge bra fps till aero äns. Någon som har riktig fakta på det här?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Bara du har 128 MiB riktigt grafikminne så går det att ha aero, din grafikkrets stödjer dx9.0c.

Men jag tror du gör rätt, alltså det kostar att uppgradera till home premium...

Men jag läste något tips (från xplane?) för någon månad sen om att det med enkelhet gick att aktivera aero i home basic också.

Edit:
Efter att ha läst lite mer så börjar jag fundera på om geforce go 6150 är så strypt att det inte klarar av att ge bra fps till aero äns. Någon som har riktig fakta på det här?

Enligt Nvidia så har det grafikkortet stöd för Vista och allt där omkring men frågan är ju hur bra det fungerar med Aero.

Vad jag kan se i min dator så har GO 6150 kortet fått 64 mb minne tilldelat från ramminnet och det går att tilldela mer om det skulle behövas.

Skulle jag köra med Aero så får jag naturligtvis mindre minne över till programmen så frågan är ju om det är värt att införskaffa det.

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB