Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Va? Kan man uppgradera Avatars? Har jag inte märkt... hmm..

Jag har inte spelat demot men hela idén med avatarerna var ju att dom skulle kunna ta vapen fråna ndra enheter. :/

Citat:

Aha. Du vet inte om dom kan skjuta ner flygplan? För nån svaghet måste annihilatiorsna ha ju.

No aning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det är för mycket "laser" över hela spelet =(

Tacka vet jag gammla goda tiden
(När en pansarvagn var just en pansarvagn..)

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk

Å andra sidan så utspelas spelet 2047...

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Va? Kan man uppgradera Avatars? Har jag inte märkt... hmm..

Det kan du göra genom NOD´s tech center eller liknande.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

ser ut att vara helt nice..

Permalänk
Avstängd

Vet någon om vad scrin får för special vapen?

Permalänk
Medlem

Tror jag läste i Februarinummret av PCGamer att det är en Tripod-liknande figur som kan skjuta på två mål samtidigt

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Ioncannon eller Atombomben.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

är spelet släppt eller? trodde bara demon var släppt, jag måste vara lite efter

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Spelet är inte släppt, releasen är den 30 Mars.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ojojoj! Det där var grymmt mycket roligare än generals!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Ioncannon eller Atombomben.

Ion cannon!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Ion cannon!

Haha vafan jag skulle kommentera det tbz skrev. Men nu kommer jag inte ens ihåg vad jag egentligen skulle skriva.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att Ion cannon borde ha EMP oxå i sig. Bara för att vara coolare

Permalänk
Medlem

Tyckte väl det saknades något, finns det EMP i demot? Kommer ihåg hur man pratade mycket om det när Tiberiun Sun kom att det nu var slut på den något fantasilösa tankattacken, dvs pumpa ut ett stort antal tankar och köra över fienden. Finns det något i CnC3 som stoppar en säg Mammoth tank rush? Har ej provat Nod än skall tilläggas.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majke
Tyckte väl det saknades något, finns det EMP i demot? Kommer ihåg hur man pratade mycket om det när Tiberiun Sun kom att det nu var slut på den något fantasilösa tankattacken, dvs pumpa ut ett stort antal tankar och köra över fienden. Finns det något i CnC3 som stoppar en säg Mammoth tank rush? Har ej provat Nod än skall tilläggas.

Jodå, låt GDI komma där med 25 Mammoth Tanks så ska vi se hur de mår efter en EMP... som för övrigt finns i demot. Tacka vet jag stealthade Warmech Avatars *bang* oj, var det er "Construction Yard"?

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz
Tror jag läste i Februarinummret av PCGamer att det är en Tripod-liknande figur som kan skjuta på två mål samtidigt

Ehm dom trebenta mechsen kallas "annihilators" och förmodlingen den starkaste av alla enheter. Den har ett antal tentakler som den skjuter laser med som även ger ett fint melodiskt ljud. Förmodligen kan den skjuta på flera mål samtidigt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majke

Jepps när man kör campanjen som GDI så tar man över en emp station Vad stod nu EMP för nu Electric Modul Pulse eller?

Permalänk
Medlem

Electro magnetic pulse

Permalänk
Medlem

Electro Magnetic Pulse skulle jag tro...

EDIT: Hehe, blev många på samma gång där ^^

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Electromagnetic Pulse.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig kört C&C spelen så mycket innan för alltid tyckt att det är alldeles för mycket units överallt. Mest units vinner typ. Alltid gillat och kört Starcraft pga av det istället. Men är det verkligen så? Är det mycket taktik i C&C? Körde mot datorn på detta demot och så fort man byggt en Space Command(?) så kunde man bara scanna deras bas och droppa massa units så var dom döda. Hur kul är det egentligen? Man vill ju kunna låsa av vägarna för units och dropships, det ska ju inte finnas 1000 sätt att komma runt allt :/

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Jag har aldrig kört C&C spelen så mycket innan för alltid tyckt att det är alldeles för mycket units överallt. Mest units vinner typ. Alltid gillat och kört Starcraft pga av det istället. Men är det verkligen så? Är det mycket taktik i C&C? Körde mot datorn på detta demot och så fort man byggt en Space Command(?) så kunde man bara scanna deras bas och droppa massa units så var dom döda. Hur kul är det egentligen? Man vill ju kunna låsa av vägarna för units och dropships, det ska ju inte finnas 1000 sätt att komma runt allt :/

Min mening är att det inte finns 1000 sätt, det går alltid att contra. tex. Anti Air, garisonera trupper, försvar är ett rätt stor grej i CC3. Självklart är det mer mest units vinner än i tex. Star Craft, men det bygger ju fortfarande på ett "Sax, påse sten" system, så att 2,3 flametanks tar ut stora grupper av infanterister osv.

Jag är inte jäte insatt men, min mening är nog att det finns en hel del taktik i grund och botten

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem

Nåt jag älskade i Red alert 2 var den där tjommen som kunde teleportera sig själv överallt. Och teleportera bort byggnader/units.

Fanns fan inget roligare än att teleportera honom bakom fiendens bas och gå till ett anfall frammifrån och medans börja peta bort hans powerplants.

Hoppas på lite special units i det här oxå.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Electro magnetic pulse

aa det var det ja

Permalänk
Medlem

nån som vet vad "walker husk" är förnågot? kan det vara NODs nerskjutna avatars? eller vet ni vad dom gör för nytta när dom är nedsjutna?

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
nån som vet vad "walker husk" är förnågot? kan det vara NODs nerskjutna avatars? eller vet ni vad dom gör för nytta när dom är nedsjutna?

Jag undrar precis samma sak.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se

Engineers från båda lagen kan reparera dem.

Permalänk
Medlem

Funkar även att reparera GDI's styggelse på 2 ben.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena, tänkte bara tillägga en sak.

Om ingen annnan skrivit detta innan, har inte läst hela tråden :), så kan man lira som NOD.. möta GDI osv.. fritt val. Bara tryck ner rullningslisten där man väljer lag och tryck på "N" för NOD och "G" för GDI.. på så sätt väljs lagen även fast det inte går att trycka på med musen.

Likaså kan man spela mot andra personligheter än "Balanced" bara tryck respektive bokstav, t.ex. "T" för Turtle.

Går inte att lira som Scrin dock.. antagligen för att det inte finns med några såna filer i demot.

Tycker för övrigt C&C3 verkar väldigt lovande, har förbokat det och ser fram emot det.. är dock sugen på att uppgradera datorn för att maxa det

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)