Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
SLI och Crossfire samt 4GB skulle sitta bra om man vill köra detta i multi

Och hur var det nu, de rekommenderade hela 64mb ram (!) till de största kartorna i TA? Och det var monster på den tiden. Jaja sorry för OffT, men lite kul är det! Det är liksom inte så mycket snyggare om man tittar på hur många gånger mer krävande det är.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Att diskutera Supreme Commander i tråden är väl sjukt Off Topic, vill ni diskutera det så hoppa in i SC tråden. Skärpning?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Att diskutera Supreme Commander i tråden är väl sjukt Off Topic, vill ni diskutera det så hoppa in i SC tråden. Skärpning?

Jo, det blir offtopic när diskussionerna handlar enbart om det. Gör en egen tråd om det eller diskutera det spelet i någon annan tråd - här skapar det bara irritation och problem.

Permalänk

Skapa en SC vs C&C-TW tråd och kriga i. Varför inte göra en liten poll också och se vilka som gillar vilket det är så intressant.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

Läste en info grej i demot där de pratade om hur de hade lagt ned tillverkningen av Mammoth MK2, men pratade något om att de skulle börja bygga en ny modell , MK3. Någon som vet om det kommer att finnas någon större unit i GDI än den vanliga Mammoth tanken?

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majke
Läste en info grej i demot där de pratade om hur de hade lagt ned tillverkningen av Mammoth MK2, men pratade något om att de skulle börja bygga en ny modell , MK3. Någon som vet om det kommer att finnas någon större unit i GDI än den vanliga Mammoth tanken?

Vet inte, men jag hoppas på lite fler units. När man körde som GDI kändes det nästan som om det var ganska få units.

Men det var ju bara en demo

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Nån som håller med mig när jag säger att jag tycker att det är sjukt tillfredsställande att bygga ihop en smärre armé av enbart t. ex Mammoth Tanks. Därefter bara beskåda sina skapelser rulla in i staden och verkligen jämna Fi med marken i en salig mängd ljuseffekter. Och diverse ljud som bara bidrar till det organiserade kaoset. Vilken kavalkad! DET är känsla för mig.

Permalänk

Nu har jag inte orkat ta mig igenom 16 sidor så jag ve inte om det varit på tapeten förut.

Men iaf, är det någon mer än jag som är besviken på "Collectors-edition"?

"Collectors Edition content :
• English only -no localisation
• 3-5 exclusive maps
• 3 re-skin of units
• "Making of" the game feature
• FMV deleted scenes
• Strategy videos from members of the C&C 3 team for both multi-player and single player "

Ett par extra banor och 3 omskinnade units?! (Räknar inte resten av möget som vars enda syfte är att fylla ut).

Nej nu blev jag besviken, hade för en gångs skull stötta ett spelföretag och förhandsboka ett spel. Så försöker de sälja mig nått sånthär!

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Nu har jag inte orkat ta mig igenom 16 sidor så jag ve inte om det varit på tapeten förut.

Men iaf, är det någon mer än jag som är besviken på "Collectors-edition"?

"Collectors Edition content :
• English only -no localisation
• 3-5 exclusive maps
• 3 re-skin of units
• "Making of" the game feature
• FMV deleted scenes
• Strategy videos from members of the C&C 3 team for both multi-player and single player "

Ett par extra banor och 3 omskinnade units?! (Räknar inte resten av möget som vars enda syfte är att fylla ut).

Nej nu blev jag besviken, hade för en gångs skull stötta ett spelföretag och förhandsboka ett spel. Så försöker de sälja mig nått sånthär!

Den är ju bara 30kr dyrare än den vanliga versionen.

...men jo, visst är man väl pyttelite besviken. Skulle inte tackat nej till flera features för en lite dyrare Collector's Edition med kanske artbook och en liten Mammoth Tank i lådan, eller en life-size Kane-mannequin som man kan skrämma grannarna med.

Visa signatur

.

Permalänk

4kr dyrare på Webhallen tom.

Det är mer sådant jag klassificerar som Collectors Edition.
En stor plansch, en liten pryl, T-shirt, artwork... listan kan göras lång.
Nerpackat i en snygg låda.

Hmm en life-size Kane hade ju suttit fint

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

de skulle ha gjort en sån liten grön tiberium kristall hade varit grymt coolt.

Permalänk
Medlem

3-5 nya banor, gäller det multiplayer också då? Så det betyder att de andra som inte köpt Kane-edition inte kan köra på dessa banor.

Permalänk
Medlem

Scorpion Tanks och Anti Air Pods är ju helt overpowered.

Permalänk
Medlem
Citat:

Möjligt att man lägger upp för en eventuell expansion.. Kanske?

Tycker dock att Mammoth Tanken känns lite mesig utseendemässigt jämfört med NODs gigantowalkerpryl!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Möjligt att man lägger upp för en eventuell expansion.. Kanske?

Tycker dock att Mammoth Tanken känns lite mesig utseendemässigt jämfört med NODs gigantowalkerpryl!

Kan vara så att man får testa nån MK3 på uppdragen. Som jag vill minnas i det första spelet fanns vissa units bara att tillgå under vissa uppdrag, men sen när man körde multi så hade man inte tillgång till dem.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Finns det nått sätt att få enheterna att skjuta på fiendebyggnader automatiskt? Svindryg att behöva ta ut hela basen manuellt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Finns det nått sätt att få enheterna att skjuta på fiendebyggnader automatiskt? Svindryg att behöva ta ut hela basen manuellt.

Markera alla enheter och tryck på de gröna krysset (Aggressive Stance) i menyn längst ner på skärmen, då attackerar dem allt automatiskt.

Permalänk
Citat:

Mamoth MK3 är den man redan har i spelet, MK2 var den gamla på 4 ben.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Mamoth MK3 är den man redan har i spelet, MK2 var den gamla på 4 ben.

Hrm, okay.. Känns däremot inte som någon större motsvarighet. Den på fyra ben var ju riktigt maffig, den här är inte lika slående!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är inte Mammoth tanksen med railgun uppgraderingen liiiite väl kraftfulla? 3st sånna kan ju rulla över vad som helst. Och när de blir veterans regenereras de sjukt snabbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Är det bara jag eller är inte Mammoth tanksen med railgun uppgraderingen liiiite väl kraftfulla? 3st sånna kan ju rulla över vad som helst. Och när de blir veterans regenereras de sjukt snabbt.

Ja, och Nods motsvarighet (minns inte vad den heter), han roboten, är ju helt värdelös i jämförelse. Kostar 3000 cred att bygga den sen måste man förstöra en enhet om man vill uppgradera roboten, medan Mammoth kostar 2500 och är sjukt bra redan vid första rank och utan Rail upgrades.

Är ett demo iofs, och det var nog inte tänkt att man ska kunna lira som Nod, men vill se en liten fix på antingen Mammoth eller han robotkillen.

En sak jag inte fattar, hur tusan ger man Juggernauts targets med Sniper? Står att de kan "designate a target" men hur gör man det?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

e de någon mer som har problem med Harvester som går till stationen och stannar där utan att lämna pengar ???+

Visa signatur

Intel Pentium4 2,4 GHZ HT 2GB ram 1TB hd ATI Radeon X850XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robb
e de någon mer som har problem med Harvester som går till stationen och stannar där utan att lämna pengar ???+

Du måste bygga Silos eller fler Refinery, max gränsen ligger för mej på ca. 10.000 med 3 Refinery 0 Silo.

Permalänk
Avstängd

Vet nån vartifrån Scrin laget kommer ifrån?. Är dom utomjordingar eller mutationer?

Permalänk
Medlem

Dom är aliens men det är inte mycket avslöjat och vi lär inte få veta mycket tills vi spelat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Dom är aliens men det är inte mycket avslöjat och vi lär inte få veta mycket tills vi spelat.

Hoppas bara att dom inte är ett uber bra lag, så att dom andra laget oxå har en chans.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Hoppas bara att dom inte är ett uber bra lag, så att dom andra laget oxå har en chans.

EA beskriver dom som att deras första enheter är svaga (och kanske inte ens tillräckligt billiga/snabbproducerade) men deras senare enheter är dom starkaste av alla. Låter mycket tråkigt i min mening då alla kommer techa upp till sista technivån och då kommer varje strid endast bestå av annihilatiors (dom trebenta robotarna).

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
EA beskriver dom som att deras första enheter är svaga (och kanske inte ens tillräckligt billiga/snabbproducerade) men deras senare enheter är dom starkaste av alla. Låter mycket tråkigt i min mening då alla kommer techa upp till sista technivån och då kommer varje strid endast bestå av annihilatiors (dom trebenta robotarna).

Aha. Du vet inte om dom kan skjuta ner flygplan? För nån svaghet måste annihilatiorsna ha ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Ja, och Nods motsvarighet (minns inte vad den heter), han roboten, är ju helt värdelös i jämförelse. Kostar 3000 cred att bygga den sen måste man förstöra en enhet om man vill uppgradera roboten, medan Mammoth kostar 2500 och är sjukt bra redan vid första rank och utan Rail upgrades.

Är ett demo iofs, och det var nog inte tänkt att man ska kunna lira som Nod, men vill se en liten fix på antingen Mammoth eller han robotkillen.

En sak jag inte fattar, hur tusan ger man Juggernauts targets med Sniper? Står att de kan "designate a target" men hur gör man det?

Avatars blir ju sjuk starka när man uppgraderat dem. Mobile Stealth Generators eller dubbla lasers och de rensar ut det mesta. Att uppgradera med en eldkastare är dock pengar i sjön.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Va? Kan man uppgradera Avatars? Har jag inte märkt... hmm..